Παρασκευή 26 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κλιμακώνουν τον αγώνα οι σιδηροδρομικοί

Την κλιμάκωση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων, με τέσσερις 24ωρες απεργίες, το διάστημα 7 - 16 Ιούλη, αποφάσισαν οι σιδηροδρομικοί, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Σύμφωνα με την απόφαση που πήρε χτες ομόφωνα το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ),θα πραγματοποιηθούν τρεις 24ωρες απεργίες στις 7, 9 και 14 Ιούλη στα τρία δίκτυα Αθηνών - Θεσσαλονίκης,Πελοποννήσου και Βόρειας Ελλάδας (μια ανά δίκτυο), ενώ οι απεργιακές κινητοποιήσεις των σιδηροδρομικών θα κορυφωθούν στις 16 Ιούλη, με νέα πανελλαδική - πανσιδηροδρομική 24ωρη απεργία. Το απεργιακό πρόγραμμα ανά δίκτυο αναμένεται να καθοριστεί από την ΠΟΣ τις επόμενες μέρες, ενώ οι σιδηροδρομικοί είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα τους, με σκοπό την ανατροπή των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων για το μέλλον του ΟΣΕ και τις εργασιακές τους σχέσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το απεργιακό μέτωπο των εργαζομένων στον ΟΣΕ άνοιξε την περασμένη βδομάδα, με αλλεπάλληλες στάσεις εργασίας και αποκορύφωμα την προχτεσινή 24ωρη πανσιδηροδρομική απεργία και τις δυναμικές - μαζικές συγκεντρώσεις και πορείες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα. Το μήνυμα που έστειλαν οι σιδηροδρομικοί σε κυβέρνηση και διοίκηση, με την αγωνιστική τους συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις, είναι ότι δε θα επιτρέψουν τη διάλυση του ΟΣΕ, όπως αυτή ορίζεται στο "επιχειρησιακό σχέδιο", ούτε την επιβολή "εργασιακού μεσαίωνα", μέσω των νέων αντεργατικών κανονισμών εργασίας, που έχει έτοιμους η διοίκηση.

"Λουκέτο" στο δίκτυο της Θεσσαλίας

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση, σε εφαρμογή του σχεδίου της για τη συρρίκνωση των ελληνικών σιδηροδρόμων και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ στους ιδιώτες, προχωρά την ερχόμενη Δευτέρα στο κλείσιμο του θεσσαλικού δικτύου, παρά τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της Θεσσαλίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των κοινωνικών φορέων και των σιδηροδρομικών. Ηδη, το προσωπικό αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ, ως πρώτη αντίδραση στο κλείσιμο της γραμμής Βόλου - Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας, κήρυξε για την ερχόμενη Δευτέρα 4ωρη στάση εργασίας από 9 π.μ. έως 1 μ.μ. Σημειώνεται ότι το θέμα αυτό συζητήθηκε στο χτεσινό ΔΣ της ΠΟΣ, αλλά η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ) απέρριψε την πρόταση των συνδικαλιστών της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), να αξιώσει η Ομοσπονδία να μην κλείσει η γραμμή και να μη μετατεθούν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ στο θεσσαλικό δίκτυο. Σε πλήρη ταύτιση με τη διοίκηση του ΟΣΕ, τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ έχουν συμφωνήσει στο κλείσιμο της γραμμής, δήθεν για να γίνουν με το μικρότερο δυνατό κόστος τα έργα εκσυγχρονισμού της.

Επισημαίνεται ότι για το "λουκέτο" στο θεσσαλικό δίκτυο, η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι γίνεται για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής και ότι θα επαναλειτουργήσει μετά από 18 μήνες περίπου. Κάτι που αμφισβητείται από πολλές πλευρές, με δεδομένη και τη θέση του ΤΕΕ ότι οι εργασίες εκσυγχρονισμού του θεσσαλικού δικτύου μπορούν να εκτελούνται παράλληλα, χωρίς να σταματήσει η λειτουργία του. Κατά τη διοίκηση του ΟΣΕ, η λύση αυτή είναι ασύμφορη οικονομικά, γιατί θα αυξήσει το κόστος των έργων. Οσον αφορά την τύχη των 100 σιδηροδρομικών που εργάζονται στο θεσσαλικό δίκτυο, η διοίκηση του ΟΣΕ υποστηρίζει ότι δε θα γίνουν απολύσεις, αλλά μεταθέσεις σε "γειτονικά δίκτυα" ή όπου αλλού "υπάρχουν ανάγκες"!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ