Περισσότερα από 400.000 παλιά ΙΧ, κατασκευασμένα πριν το 1985, θα μπορούσαν να εκπέμπουν λιγότερα και πιο "καθαρά" καυσαέρια, αν η κυβέρνηση είχε φροντίσει να διαθέτει στο εμπόριο καλύτερης ποιότητας καύσιμα.
Αυτό επισήμαναν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των ιδιοκτητών συνεργείων (ΠΟΒΕΑΜ), προσθέτοντας ότι η απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων δεν είναι μονόδρομος, όπως θέλουν να την παρουσιάζουν τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών - Επικοινωνιών. Αντίθετα, με μια σειρά απλών παρεμβάσεων στον κινητήρα και την τοποθέτηση καταλύτη δύο δρόμων, τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να καίνε και αμόλυβδη βενζίνη, εκπέμποντας λιγότερους ρύπους. Επειδή, όμως, η κυβέρνηση δεν έχει ενεργοποιήσει το νόμο που η ίδια ψήφισε, για παροχή οικονομικών κινήτρων σε όσους θέλουν να κάνουν την παραπάνω μετατροπή, τόνισαν οι εκπρόσωποι της ΠΟΒΕΑΜ, αρκετά από τα παλιά αυτοκίνητα εξακολουθούν να μην επισκευάζονται και να εκπέμπουν περισσότερα καυσαέρια.
Κατά την ΠΟΒΕΑΜ, η παροχή κινήτρου της τάξης των 100.000 - 200.000 δραχμών είναι αρκετή για να οδηγήσει πολλούς από τους ιδιοκτήτες των παλιών αυτοκινήτων, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα αντικατάστασής τους, (ποσό 3,5 - 6 εκατ. δραχμές) να επιλέξουν άλλες λύσεις πιο φιλικές στο περιβάλλον.
Ολα αυτά περιέχονται σε μελέτη - πρόταση της ΠΟΒΕΑΜ προς τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ και αποτελούν κατά την ΠΟΒΕΑΜ την εναλλακτική λύση στα μέτρα που προωθούν οι Βρυξέλλες, τα οποία αναμένεται να φέρουν τα πάνω - κάτω στην αγορά του αυτοκινήτου στα επόμενα πέντε - έξι χρόνια.