Ο ΟΣΚ, εδώ και 36 χρόνια, είναι ο δημόσιος φορέας για τη μελέτη και την κατασκευή σχολείων στην Αττική, για την απόκτηση των απαραίτητων οικοπέδων, για τον εξοπλισμό των σχολείων με θρανία, πίνακες κλπ., για τη διάθεση των κονδυλίων για επισκευές - συντηρήσεις των σχολείων. Παράλληλα έχει προσφέρει, ανιδιοτελώς πάντα, τις υπηρεσίες του σε σεισμόπληκτες, πλημμυροπαθείς και παραμεθόριες περιοχές της χώρας μας. Προφανώς, το έργο του Οργανισμού δεν είναι μόνο τεχνικό, με τη στενή έννοια του όρου, αλλά διαμορφώνεται με βάση πάντα τις ανάγκες της δημόσιας παιδείας με τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Για παράδειγμα, δεν μπορεί το υπουργείο Παιδείας να θεωρητικολογεί περί ολοήμερου σχολείου, όταν σχεδόν τα μισά σχολεία της Αττικής δουλεύουν σε διπλοβάρδια. Οπως επίσης, δεν μπορεί να γίνεται λόγος για πολιτιστική μόρφωση των μαθητών, όταν δεν προγραμματίζονται οι κατασκευές μουσικών ή θεατρικών αιθουσών στα σχολεία. Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι ο ΟΣΚ δημιουργεί την υλική υποδομή πάνω στην οποία θα στηριχτεί η εκπαιδευτική διαδικασία.
Παράλληλα, όμως, με τη λειτουργία του ΟΣΚ ως δημόσιου οργανισμού εξασφαλίζεται η υποχρέωση του κράτους προς τους πολίτες για δωρεάν σχολικά κτίρια, τα οποία θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της δημόσιας παιδείας.
Ομως απ' ό,τι φαίνεται πλέον καθαρά, τόσο από το νόμο Αρσένη, όσο και από την επιχειρούμενη μετατροπή του ΟΣΚ σε ΑΕ, η κυβέρνηση έχει κάνει άλλες επιλογές. Ως πιστός υπηρέτης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υποβαθμίζει και διαλύει κομμάτι κομμάτι όλους τους συντελεστές της δημόσιας δωρεάν παιδείας, επικαλούμενη την "ευελιξία" και την "ελαστικοποίηση" (βλέπε ιδιωτικοποίηση και ασυδοσία των εργοδοτών).
Ετσι η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού όχι μόνο συνέχισε τις απόπειρες απόδοσης "πακέτων" σε ιδιώτες, μέσω κάποιων δημάρχων, συναντώντας πάντα την αντίθεση των εργαζομένων, αλλά επιχείρησε να καταστήσει υπεύθυνους για τα σχέδιά της τους ίδιους τους εργαζόμενους, θέτοντας ένα "φορτωμένο" και δυσβάστακτο πρόγραμμα μελετών και άλλων χρεώσεων μέχρι τέλος '97, εν γνώσει των λειτουργικών αδυναμιών του Οργανισμού.
Σε παρέμβασή του ο εκπρόσωπος της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας (ΔΕ) και μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας (ΠΟΣΥΠ) επισήμανε τα παραπάνω, ξεσκεπάζοντας παράλληλα τα σχέδια κυβέρνησης και ΕΕ, για αποδιάρθρωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας, μέρος του οποίου είναι και ο ΟΣΚ. Τόνισε δε ότι οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να συναινέσουν και θα αγωνιστούν ενάντια σε κάθε προσπάθεια αλλαγής του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΚ.
Σε ανταπάντηση ο πρόεδρος του ΟΣΚ κ. Σκαμνάκης κατέφυγε στη συνηθισμένη πλέον ρήση των "εκσυγχρονιστών", "...εμείς θα προχωρήσουμε και όποιος μπορεί ας ακολουθήσει...", ενώ ο κ. Μπαλτάς, πάντα μέσα στα πλαίσια του κυβερνητικού αντικομμουνισμού, μίλησε για "...φαντασιοπληξία..." του συνδικαλιστή εκπροσώπου της Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας. Δυστυχώς γι' αυτούς, πριν "αλέκτορα φωνήσαι τρεις", δηλαδή μετά από μία μόλις βδομάδα, οι "φαντασιώσεις" έγιναν σκληρή πραγματικότητα, καθώς ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε αιφνιδιαστικά, και... άνευ περιττών διαλόγων, τη μετατροπή του ΟΣΚ σε Ανώνυμη Εταιρία. Τον τελευταίο όμως λόγο, όπως πάντα, θα έχουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΚ, οι μαζικοί φορείς και ο λαός, που δε θα επιτρέψουν τη μετατροπή της παιδείας σε εμπόρευμα στα χέρια των "εργολάβων της ημιμάθειας".
Μανώλης ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗΣ