Παρασκευή 31 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τα ΕΛΤΑ βουλιάζουν, η κυβέρνηση "σχεδιάζει"

Αλλος ένας υπουργός, αυτή τη φορά ο Τ. Μαντέλης, πήγε, διαπίστωσε και υποσχέθηκε ότι τα προβλήματα θα λυθούν...

Την καταστροφική πορεία που ακολουθούν τα ΕΛΤΑ διαπίστωσε, για άλλη μια φορά, ένας ακόμη υπουργός του ΠΑΣΟΚ. Δύο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Τάσος Μαντέλης επισκέφθηκε τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ και το Κέντρο της Καισαριανής, για να διαπιστώσει και να απαριθμήσει και αυτός με τη σειρά του, όπως άλλωστε και όλοι οι προκάτοχοί του, τα μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν τα ΕΛΤΑ και τα οδηγούν στον μαρασμό. Ετσι σύμφωνα με τον υπουργό, τα ΕΛΤΑ δεν προσφέρουν τις υπηρεσίες που πρέπει, έχουν χάσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς από τις ιδιωτικές εταιρίες, ενώ τα ελλείμματά τους συνεχίζουν να συσσωρεύονται.

Ομως παρά τις διαπιστώσεις και τις παροτρύνσεις "πρέπει να κάνουμε τους επόμενους 8 μήνες, ό,τι δεν κάναμε τα 3 τελευταία χρόνια...", ο υπουργός απέφυγε επιμελώς να μιλήσει για το τι συγκεκριμένα έφταιξε και δεν υλοποιείται των "ευρωπαϊκών προδιαγραφών και εντολών" Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, ποιος εμποδίζει την απορρόφηση κονδυλίων, ποιος ευθύνεται για την αντιπαραγωγική κατανομή του προσωπικού, ποια πολιτική αφήνει ανεξέλεγκτες τις ιδιωτικές εταιρίες να λυμαίνονται την αγορά και, μάλιστα, χρησιμοποιώντας το ίδιο το δίκτυο των ΕΛΤΑ. Στην ουσία, και ο νέος υπουργός, με μισόλογα του τύπου "υπήρχαν εκκρεμότητες που όμως τώρα έχουν αρθεί...", απέφυγε ν' αναλάβει τις ευθύνες που φέρνει η κυβέρνησή του και ο πολιτικός χώρος που εκπροσωπεί.

Η άρνησή του, μάλιστα, να απαντήσει για το πώς και πότε θα καλυφθούν τα ελλείμματα των ΕΛΤΑ, που στο τέλος του 1998 θα ξεπερνούν τα 60 δισεκατομμύρια δραχμές, σε συνδυασμό με την απροθυμία της κυβέρνησης να τα εντάξει στο Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων, δείχνει ότι η θηλιά των ελλειμμάτων θα τα σφίγγει καθημερινά, το πρόβλημα θα ανακυκλώνεται, οδηγώντας έτσι τα ΕΛΤΑ στην πεπατημένη του δανεισμού με τα τοκογλυφικά επιτόκια της τάξης του 22 - 26%. Και, βέβαια, η διαιώνιση μιας τέτοιας κατάστασης είναι η καλύτερη προϋπόθεση να βρουν πρόσφορο έδαφος υλοποίησης, τα σενάρια που φέρουν ιδιωτικές εταιρίες να συμμετέχουν ακόμα και με πλειοψηφικό πακέτο, σε θυγατρικές των ΕΛΤΑ που θα δραστηριοποιούνται στις νέες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Τ. Μαντέλη, τα ΕΛΤΑ θα πρέπει να ενισχύσουν τις νέες υπηρεσίες τους, να προχωρήσουν στη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και να αναμειχθούν σε χρηματοοικονομικές δραστηριότητες. Οι δύο τελευταίοι στόχοι βρίσκονται στη φάση της εκπόνησης μελετών (σε συνεργασία με ΟΤΕ και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) και ως εκ τούτου αποτελούν στόχους για το μέλλον... Οπως "στόχος", που έπρεπε ήδη να έχει γίνει, είναι και τα 30 νέα ταχυδρομικά γραφεία που σχεδιάζονται για την Αττική. Και, βέβαια, η ανισοκατανομή προσωπικού και γραφείων δεν μπορεί να γίνει με ερασιτεχνισμούς "ένας υπάλληλος για 3 και 5 γραφεία" στις περιοχές που φθίνουν πληθυσμιακά. Η ανάπτυξη των ΕΛΤΑ δεν μπορεί να προέλθει από τον περιορισμό του δικαιώματος της επικοινωνίας των Ελλήνων πολιτών, ούτε από την εντατικοποίηση της εργασίας των υπαλλήλων του, εκτός, βέβαια, και εάν έτσι ορισμένοι βλέπουν τον "εκσυγχρονισμό".


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ