Τετάρτη 5 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 56
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τα παιδιά δείχνουν το δρόμο

Μια πρωτότυπη παρέμβαση από μαθητές της Στ' τάξης του 26ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου: Πώς θα σωθούν ο Ασωπός και ο Ευβοϊκός

Επειδή αυτή τη Γη οι μεγάλοι δεν την κληρονόμησαν από τους γονείς τους, αλλά τη δανείστηκαν από τα παιδιά τους. Επειδή οι περισσότεροι από αυτούς, που παίρνουν σήμερα τις αποφάσεις, δε θα βρίσκονται στη ζωή, όταν η Γη θα υποφέρει από την καταστροφή του περιβάλλοντος. Επειδή τα σημερινά παιδιά θα έχουν γίνει πια μεγάλοι και θα ζουν μέσα σε αυτό το περιβάλλον, για το λόγο αυτό 36 παιδιά, μαθητές της Στ τάξης του 26ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου (Ν. Λιοσίων), μαζί με τους δασκάλους τους, Γιώργο Μπάτσιο και Δήμητρα Φωτοπούλου,έψαξαν και έμαθαν με ποιο τρόπο θα σωθεί ο ποταμός Ασωπός και ο νότιος Ευβοϊκός από την ανεξέλεγκτη ρύπανση.

Χωρίς την οικονομική ενίσχυση της πολιτείας συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, τα αποτελέσματα του οποίου θα παρουσιάσουν την Τετάρτη στις 8 μ.μ. στο Αθλητικό Κέντρο Παλατιανής, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Ιλια '96". Επίσης, η θεατρική παράσταση "Ο κακός ρύπος, η μάνα Φύση και τα εφτά παιδιά της", που σκηνοθέτησε η Σοφία Αραβανή,μαζί με το εικαστικό υλικό που θα δείξουν, αποτελούν τη δουλιά που προετοίμαζαν από τον περασμένο Γενάρη.

Με μόνο όπλο το μεράκι, διέθεσαν τον ελεύθερο χρόνο τους και επισκέφτηκαν τη μονάδα βιολογικού καθαρισμού Χαλκίδας, το ναυπηγείο Αυλίδας, το Εθνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών, ενώ στο οδοιπορικό τους στον Ασωπό ποταμό είδαν πώς η ασυδοσία καταστρέφει το περιβάλλον.

"Παρ' όλο που η πόλη μας δεν έχει παραλίες εμείς συμμετέχουμε, γιατί κάθε καλοκαίρι τις γεμίζουμε, για να κολυμπήσουμε" μάς λέει η μαθήτρια της ΣΤτάξης Μαρίνα Βαρβεράκη.Στόχος του προγράμματος είναι να μάθουν οι μαθητές τους κινδύνους που απειλούν τον άνθρωπο από τη ρύπανση των θαλασσών. "Ηθελα να μάθω, γιατί δεν μπορώ να κάνω μπάνιο σε μια παραλία", μας λέει ο Παναγιώτης Θεοδώρου."Είδα το ποτάμι να ρίχνει μαύρο νερό στη θάλασσα. Το μαύρο νερό ερχόταν από τα εργοστάσια".

"Η ρύπανση μεταφέρεται από τις εκβολές του ποταμού στον Κάλαμο και στους Αγ. Αποστόλους, όπου κάθε καλοκαίρι πολλά παιδιά κολυμπούν", προσθέτει η Σταυρούλα Δελέντα."Η θάλασσα αυτή πρέπει να σωθεί. Πρέπει αυτοί που αποφασίζουν να κάνουν κάτι, πριν φτάσουμε σε μια κατάσταση που δε θα μπορεί να διορθωθεί τίποτα".

"Γιατί οι άνθρωποι καταστρέφουν τα δώρα που τους δίνει η φύση;", αναρωτιέται ο Νίκος Αρβανιτάκης. Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι ο Νότιος Ευβοϊκός δέχεται αρκετά βιομηχανικά απόβλητα και αν δεν παρθούν γρήγορα μέτρα από την πολιτεία και τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς τότε η κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη.

Μέσα από το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που παρουσιάζουν, προτείνεται η κατασκευή μονάδας βιολογικού καθαρισμού στον Ασωπό για τα υπάρχοντα απόβλητα των βιομηχανιών των Οινοφύτων, όπως απαιτείται εδώ και 20 χρόνια. Επίσης, θα πρέπει να ελέγχονται σχολαστικά οι βιολογικοί καθαρισμοί των εργοστασίων της γύρω περιοχής, ενώ δεν πρέπει να εγκατασταθούν εκεί νέα εργοστάσια. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να επιτραπεί η μετεγκατάσταση 99 βυρσοδεψείων από την Αττική στα Οινόφυτα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας η περιβαλλοντική εκπαίδευση αναγνωρίζεται ως τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον, αλλά και να συμβάλλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων και γι' αυτό επιχορηγείται. Ομως χορηγοί αυτής της προσπάθειας ήταν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, το Πολιτιστικό Κέντρο Ιλίου και μια επιχείρηση. Αυτό συνέβη γιατί η αρμόδια Γ Διεύθυνση Αθήνας δε διαθέτει τα απαραίτητα χρήματα. Επίσης, οι δάσκαλοι που συμμετέχουν στα προγράμματα, δε θα πάρουν τη δίωρη υπερωριακή αποζημίωση.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ