Τετάρτη 28 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΤΩΡΑ!

Η συζήτηση που ξέσπασε γύρω από τη νομιμοποίηση ή όχι των λεγόμενων "μαλακών" ναρκωτικών (αποποινικοποίηση ή όχι βαφτίζουν το ερώτημα οι υπερασπιστές της "φιλελευθεριάζουσας" άποψης), έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας κουβέντας που γίνεται για το πάπλωμα. Η ουσία του τεράστιου σε σημασία κοινωνικού προβλήματος των ναρκωτικών, στην πραγματικότητα, εξοστρακίζεται από το προσκήνιο. Η προσέγγιση του θέματος των ναρκωτικών από τη σκοπιά του ψευτοδιλήμματος "αποποινικοποίηση ή όχι", συνιστά κλασική περίπτωση όπου επιλέγεται το δέντρο (της αποποινικοποίησης) για να κρυφτεί το δάσος (των ναρκωτικών).

Ομως, πέρα από τις μεθοδεύσεις των, τάχα, αγωνιούντων, πέρα από τις πραγματικές αγωνίες των εχόντων καλή πρόθεση για την αντιμετώπιση του ζητήματος, το πρόβλημα των ναρκωτικών παραμένει. Και εφόσον θέλεις να το αντιμετωπίσεις, δεν μπορεί παρά να σταθείς στα αίτια που το διογκώνουν, ώστε έφτασε να αποκαλείται ως "μάστιγα του αιώνα". Διότι μόνο έτσι είναι δυνατό να καταλήξεις σε πολιτικές που θα μπορούν να παίξουν ρόλο πρόληψης, που είναι και το σημαντικότερο.

Το πρόβλημα της καταφυγής στη ναρκο - εξάρτηση, την παραίσθηση, την απόδραση από την πραγματικότητα, είναι σύμπτωμα όλων των εκμεταλλευτικών κοινωνιών. Είναι σύμπτωμα όλων των κοινωνικών συστημάτων που οι δομές τους στέκονται ηθελημένα ή αθέλητα ανήμπορες να δώσουν απάντηση στα φαινόμενα της αλλοτρίωσης και της αποξένωσης του ανθρώπου. Το πρόβλημα της αναζήτησης της ζωής και της ευφορίας στην ψευδαίσθηση των εξαρτησιογόνων ουσιών, είναι σήμα κατατεθέν των κοινωνικών καθεστώτων που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα άλλο στον άνθρωπο, πέρα από την καταπίεση, την ανελευθερία και την περιθωριοποίηση. Ειδικά στις μέρες μας, η παγκοσμιοποίηση της "νέας τάξης" γίνεται το θερμοκήπιο για την παραγωγή τσακισμένων ανθρώπων με τσακισμένες συνειδήσεις.

***

Ακόμα παραπέρα. Το επίσημο, ημιεπίσημο και παραοικονομικό εμπόριο των ναρκωτικών, στηρίζεται γιατί συνιστά εργαλείο στα χέρια των εξουσιαστών της "πλανητικής" βαρβαρότητας, με στόχο τη διεύρυνση του πελατολογίου της παθητικότητας και της αποχαύνωσης, ώστε να αιχμαλωτίζεται μια ολόκληρη στρατιά ανθρώπων, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να αποδειχθούν εξαιρετικά επικίνδυνος στρατός κατά της κυριαρχίας τους. Το γεγονός ότι τούτη τη στιγμή, στη Λατινική Αμερική, τα 3 με 4 εκατομμύρια ερυθρόδερμων που δεν έχουν εξοντωθεί, στα διαλείμματα της δουλιάς ποτίζονται με φύλλα κοκαϊνης (αυτό είναι το κολατσιό τους!) για να μπορέσουν να αντέξουν τη δουλιά της υπόλοιπης μέρας, λέει πολλά...

Στη χώρα μας, όλες εκείνες οι αιτίες που οδηγούν κάποιον άνθρωπο στην ανάγκη αναζήτησης του ψεύδους και της φαντασίωσης για να ζήσει, δε βρίσκονται απλώς σε έξαρση, αλλά σε έκρηξη, με τραγικές επιπτώσεις ειδικά στο χώρο της νεολαίας.

  • Η ανεργία καλπάζει, όπως και τα "λουκέτα" στις παραγωγικές μονάδες όλων των τομέων της οικονομίας.
  • Η φτώχεια παίρνει δραματικές διαστάσεις, ενώ η ανέχεια έχει μετατρέψει σε υπ' αριθμόν ένα παράγοντα "κοινωνικοποίησης" την τηλεόραση των "τηλεκουφέτων" και όχι την ανθρώπινη επαφή, στην πόλη και στο χωριό.
  • Η δεδομένη εκμετάλλευση της εργατικής τάξης παίρνει χαρακτήρα Μεσαίωνα στις νέες ηλικίες. Στο περιθώριο στοιβάζονται όλο και περισσότεροι "ξεβρασμένοι" από την "αυτοκρατορία" της "ελεύθερης αγοράς".
  • Η παιδεία καρκινοβατεί μεταξύ της παραπαιδείας και της ασφυκτικής εξάρτησης από τη φιλτραρισμένη "γνώση" που παρέχει η κυρίαρχη τάξη.
  • Ο αθλητισμός γίνεται έρμαιο στα χέρια των "πρωταθλητών" των κεφαλαιοκρατών και μετατρέπεται σε άλλη μια "μπίζνα" των πετρελαιάδων και των λοιπών στελεχών της "αγίας οικογένειας" των πλουτοκρατών, την ώρα που ο ερασιτεχνικός αθλητισμός έχει την τύχη της αλάνας που τσιμενταρίστηκε για να γίνει πάρκιν.
  • Οι περίφημες διακηρύξεις για τις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία για την ανάπτυξη της προσωπικότητας και την αξιοποίηση του ταλέντου των μελών της κοινωνίας, προσκρούουν στην πραγματικότητα των ταξικών φραγμών.

Ολα αυτά και άλλα τόσο είναι εκείνα που πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να μιλάμε στην ουσία για πρόληψη. "Μα μιλάτε για άλλη κοινωνία", θα έλεγε κάποιος. Σωστά. Μιλάμε για μια κοινωνία που έχει ανάγκη από ολοκληρωμένους ανθρώπους και όχι από ολοκληρωτικά εξαρτημένους, αποβλακωμένους και εξαρτημένους ανθρώπους. Αλλά, όλοι εκείνοι που νομίζουν ότι μπορούν να ξεμπλέξουν με τις παραπάνω αλήθειες, λέγοντας "καλά τα λέτε, αλλά τώρα τι γίνεται; ", ιδού η Ρόδος...

***

Θέλουν πραγματικά να μπει φρένο στο πρόβλημα των ναρκωτικών; Ας πάρουν μέτρα, τώρα, προληπτικού χαρακτήρα, που θα απαντούν στο ένα ή τον άλλο βαθμό στα προβλήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω. Δεν τους ζητάμε να αποδεχτούν το σοσιαλισμό ή τον κομμουνισμό. Τους ζητάμε να λάβουν, τώρα, προληπτικά μέτρα που δε θα σπρώχνουν στον Καιάδα της ζωής ευρύτατα κοινωνικά στρώματα.

"Και με τους ανθρώπους που ήδη έχουν μπει στο λούκι; ", ρωτούν. Μα εδώ τα πράγματα είναι πιο εύκολα, αφού αν προχωρήσουν σε μια σειρά αναγκαία μέτρα, κανέναν κίνδυνο δε διατρέχουν να κατηγορηθούν για δράση εναντίον του συστήματος, οι εξουσιαστές. Ας προχωρήσουν, λοιπόν, στην άρση της πολιτικής της καταστολής που αντιμετωπίζει το χρήστη ναρκωτικών σαν εγκληματία και τον οδηγεί στη φυλακή. Ας φτιάξουν ένα θεσμικό πλαίσιο με γνώμονα ότι το εξαρτημένο άτομο πρέπει να περιθάλπεται. Γιατί περίθαλψη χρειάζονται οι ασθενείς και όχι αστυνόμευση ή μετατροπή τους σε εμπόρους ναρκωτικών μέσα από τον "σωφρονισμό" τους στα δεσμωτήρια. Ας προβλέψουν στον προϋπολογισμό δαπάνες για να φτιαχτούν όπου είναι ανάγκη κέντρα απεξάρτησης, που σήμερα κλείνουν λόγω οικονομικής ασφυξίας. Ας φτιάξουν υγειονομικά κέντρα εισαγωγής και φροντίδας των ατόμων που το έχουν ανάγκη, όπου η χρήση "υποκαταστάτων" δε θα παίζει ρόλο διατήρησης του προβλήματος από τη σκοπιά της... "φιλανθρωπίας". Ας φτιάξουν ένα νομικό οικοδόμημα, αμείλικτο για τους εμπόρους του θανάτου και όχι γεμάτο "παραθυράκια" για να αθωώνονται. Ας φτιάξουν κέντρα και προγράμματα κοινωνικής επανένταξης και επαγγελματικής αποκατάστασης.

Γιατί δεν τα κάνουν όλα αυτά; ΓΙΑΤΙ; Τι τους εμποδίζει; Ας προχωρήσουν στα παραπάνω και ας αφήσουν για αργότερα το "ριζοσπαστισμό" καινοφανών θεωριών που συνιστούν νομιμοποίηση της ιδεολογίας της αποχαύνωσης.

***

Αυτές είναι οι θέσεις των κομμουνιστών. Και τις γνωρίζουν όλοι αυτοί που προλειαίνουν το έδαφος για την επιβολή μιας πολιτικής που θα στηρίζεται στην αποδοχή της "μαστούρας" ως... δικαιώματος, του οποίου, μάλιστα, η άσκηση πρέπει να προστατεύεται από το χάρτη των πανανθρώπινων ελευθεριών! Και όταν απαντάς "έ, όχι και στη νομιμοποίηση της αποβλάκωσης, βρε παιδιά", τότε... Τότε ποιος είδε τον Θεό και δεν τον φοβήθηκε. Οι "ιεροεξεταστές" και, κατά τα άλλα, λάβροι... υπερασπιστές του δικαιώματος στην έκφραση γνώμης, σπεύδουν να καταδικάσουν ως "σκοταδισμό", "αναχρονισμό", "συντηρητισμό" και "απανθρωπιά" (!) όλους όσοι τάσσονται κατά της νομιμοποίησης των, δήθεν, "μαλακών" ναρκωτικών. Και καταδικάζουν τους "εγκαλούμενους" όχι μόνο γι' αυτό, αλλά για το σύνολο των θέσεών τους γύρω από τα ναρκωτικά. Το σύνολο δε αυτών των θέσεων των "κατηγορουμένων", έχουν φροντίσει οι δημόσιοι κατήγοροι, μέσα από τις "κλαγγές" και τις ασχημοσύνες τους, να τις αποκρύψουν και να τις φιμώσουν. Ετσι θα είναι πιο εύκολο να τις διαστρεβλώσουν.

Η παραπάνω τακτική τους απέναντι στο ΚΚΕ, είναι, τουλάχιστον, ατυχής. Η επιχείρησή τους δε θα περάσει σε κανένα επίπεδο. Και γι' αυτό πρέπει και θα φροντίσει το λαϊκό κίνημα παλεύοντας και επιβάλλοντας μια πολιτική που στέκεται στον αντίποδα και της ιδεολογίας και της πρακτικής της μαστούρας.Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Η προσέγγιση του θέματος των ναρκωτικών από τη σκοπιά του ψευτοδιλήμματος "αποποινικοποίηση ή όχι", συνιστά κλασική περίπτωση όπου επιλέγεται το δέντρο (της αποποινικοποίησης) για να κρυφτεί το δάσος (των ναρκωτικών)


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ