Πέμπτη 1 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ
«Μαγειρέματα» για τα μεγάλα έργα

Τον τρόπο με τον οποίο θα κατασκευαστούν τα Ολυμπιακά έργα σε μηδενικό χρόνο, με πρόσχημα τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι τώρα, εξέτασε η χτεσινή διυπουργική επιτροπή για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, υπό τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη. Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η σύγκρουση συμφερόντων για τα πρόσωπα που θα συγκροτήσουν την πενταμελή, λεγόμενη τακτική σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004 ΑΕ».

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόεδρος της «Αθήνα 2004», Γ. Αγγελοπούλου, είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό πριν τη συνεδρίαση της διυπουργικής, με αντικείμενο τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν την πενταμελή επιτροπή. Τα ονόματα που τέθηκαν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ήταν αυτό του Β. Μακρυωνίτη, τεχνικού συμβούλου του πρωθυπουργού, και του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Κ. Λιάσκα. Ωστόσο, όπως είπε μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής ο υφυπουργός Τύπου Τηλ. Χυτήρης, τα ονόματα θα ανακοινωθούν μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου που συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή, δηλαδή στις 13 του Ιούνη.

Η συζήτηση στη συνεδρίαση της επιτροπής «άναψε» όταν - σύμφωνα με πληροφορίες - οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού άφησαν να εννοηθεί ότι υπεύθυνος για τις σημαντικές καθυστερήσεις στον τομέα των έργων είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Κ. Μπακούρης. Ο πρωθυπουργός παρενέβη ζητώντας από τους υπουργούς να προχωρήσουν στις απαιτούμενες διαδικασίες προετοιμασίας για την Ολυμπιάδα με γρήγορους ρυθμούς. Για το ίδιο θέμα, φέρεται να είπε ότι το θέμα δεν είναι η απόδοση ευθυνών.

Οσον αφορά τις διαδικασίες κατασκευής των έργων, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σε δηλώσεις του, μετά τη συνεδρίαση, απέκλεισε το ενδεχόμενο να προχωρήσουν μελέτες και έργα με απευθείας αναθέσεις. Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός σε ραδιοφωνική του συνέντευξη αναφέρθηκε σε «διαδικασίες οι οποίες είναι θεσμικά κατοχυρωμένες, που διασφαλίζουν τη διαφάνεια, τη νομιμότητα και το δημόσιο συμφέρον». Ετσι, δεν απέκλεισε την ανάθεση μελετών και έργων με συνοπτικές διαδικασίες, που βεβαίως εμπεριέχουν το στοιχείο της αδιαφάνειας και των φωτογραφικών αναθέσεων έργων.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός έδωσε την τελική έγκριση στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, προκειμένου ο Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με την «Αθήνα 2004» για να είναι επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και στη συμβατική και στην κινητή τηλεφωνία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποιοι υπουργοί «έδειξαν» δυσαρεστημένοι από τη συγκεκριμένη επιλογή.

Να σημειώσουμε ότι ο ΟΤΕ έχει ήδη υποβάλει πρόταση στην «Αθήνα 2004» για τη χορηγία στον τομέα συμβατικής τηλεφωνίας ύψους περίπου 7,5 δισ. δρχ., με τον όρο να συνάψει συμφωνία και για την κινητή τηλεφωνία με την εταιρία ΚΟΣΜΟΤΕ. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι η «Αθήνα 2004» έχει υποβάλει πρόταση στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) με την οποία ζητά η κινητή και η συμβατική τηλεφωνία να αποτελέσουν δύο ξεχωριστές κατηγορίες χορηγιών. Η συγκεκριμένη πρόταση τελεί υπό την έγκριση των «αθανάτων».

Τραμ και προαστιακός σιδηρόδρομος

Σύμφωνα με όσα δήλωσε μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής ο υφυπουργός Τύπου Τηλ. Χυτήρης, συζητήθηκε εκτενώς το θέμα των οδικών έργων. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην Αττική Οδό, στην κατασκευή γραμμής τραμ και στον προαστιακό σιδηρόδρομο.

Ετσι, όπως είπε ο υφυπουργός, θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε να κατασκευαστεί το τμήμα του προαστιακού από το Μενίδι μέχρι τα Σπάτα, προκειμένου ο σιδηρόδρομος να καταλήγει στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Επίσης, έγινε συζήτηση και για το εάν μπορεί να επεκταθεί το μετρό από το Σταυρό Αγίας Παρασκευής μέχρι τα Σπάτα.

Οπως είπε ο Τηλ. Χυτήρης, τα συγκεκριμένα θέματα θα συζητηθούν και στην Επιτροπή Μεγάλων Εργων και θα επανέλθουν στη διυπουργική επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων. Για το θέμα έχει ζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, σχετική μελέτη από την εταιρία «Αττικό Μετρό» και αναμένεται να παραδοθεί εντός δέκα ημερών. Οσον αφορά το τραμ, πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα θα συζητηθεί άμεσα στην Επιτροπή Μεγάλων Εργων. Ακόμα, ο Χρ. Βερελής εισηγήθηκε τη δημιουργία κέντρου διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας, που θα υπάγεται στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και θα αφορά θέματα ρύθμισης κυκλοφορίας.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελής πρότεινε να εξεταστεί αν υπάρχει δυνατότητα να κατασκευαστεί γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου και γραμμή μετρό από το Σταυρό Αγ. Παρασκευής μέχρι τα Σπάτα ως ενιαίο έργο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ