Τετάρτη 24 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
Θέατρο
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
«Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας
«Κατά φαντασίαν ασθενής»

«Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας», με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας
«Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας», με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας
Ο σκηνοθέτης Γιάννης Κακλέας είναι μια ξεχωριστή περίπτωση στα θεατρικά μας πράγματα. Εχει διαπλάσει ένα εντελώς δικό του αισθητικό «λεξιλόγιο». Ενα δικής του σύνθεσης εξπρεσιονιστικό και έντονα φορμαλιστικό «κώδικα», στον οποίο μπορεί να διακρίνει κανείς στοιχεία διαφόρων ρευμάτων, που επέδρασαν και στο θέατρο (λ.χ. συμβολισμός, εξπρεσιονισμός, υπερρεαλισμός, παράλογο, θέατρο της ωμότητας) αλλά και ειδών (λ.χ. κινηματογράφος, κόμικ, τα θεατρόμορφα σόου της πανκ και μέταλ μουσικής, κ.ά). Μόνιμο σκηνοθετικό στίγμα της δουλιάς τού εξαιρετικά ευφάνταστου Κακλέα είναι η έντονη, κάποτε και παραμορφωτική υπογράμμιση κάποιων μυθοπλαστικών στοιχείων ή προσώπων του έργου, η νοηματική ένταση, η εικονοπλαστική ευχέρεια (έως και εντυπωσιοθηρία), ο καλπάζων σκηνικός ρυθμός. Στα χέρια του Κακλέα, τα έργα μπορούν να έρθουν τα μέσα έξω... Να ιδωθούν από την ανάποδη... Η φωτεινή τους πλευρά να καλύπτεται από την αφανή και την ενδεχόμενα σκοτεινή. Η κωμική τους πτυχή να μελαγχολεί και η δραματική τους να κρυφογελά. Ο έρωτας αντί για χαρά να είναι άγριος αγώνας και η ομορφιά της φύσης να κρύβει μυστήρια που φέρνουν τρόμο.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είχε η ενδιαφέρουσα, ελκυστική, αλλά και εντυπωσιοθηρική στην όψη παράστασή του με το σαιξπηρικό «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας», σε χυμώδη μετάφραση του Ερρίκου Μπελιέ. Μια ονειρική, αλλά και σκοτεινή ερωτική κωμωδία, κράμα λυρισμού, ρεαλισμού και υπερρεαλισμού, με γήινα πρόσωπα, αλλά και με υπερφυσικά πλάσματα. Ο σκηνοθέτης, ευφυώς κατά τη γνώμη μας, συνέθεσε εις σάρκα μία τον γήινο Θησέα με τον υπερβατικό Ομπερον και την Ιππολύτη με την Τιτάνια, υπογραμμίζοντας εμμέσως το «δαίμονα», που έχει μέσα του ο άνθρωπος και το ερωτικό του πάθος. Τη «σκοτεινή» και μεταφυσική πλευρά του έργου υπογράμμισαν το «ονειρικό» σκηνικό και τα εντυπωσιακά κοστούμια του Γιώργου Γαβαλά, οι σκιεροί φωτισμοί του Παναγιώτη Μανούση, η υποβλητική μουσική που επέλεξε ο Ιάκωβος Δρόσος, και η εκφραστική χορογραφία της Αντιγόνης Γύρα.

Από τις συνολικά αρμόζουσες στη σκηνοθετική «ανάγνωση» ερμηνείες των ηθοποιών ξεχώρισαν με τις ιδιαίτερες υποκριτικές ικανότητες και για τις καλύτερες επιδόσεις οι: Αννα Μάσχα, Αρης Σερβετάλης, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Λεωνίδας Κακούρης, Ιφιγένεια Αστεριάδη. Καλό ήταν το υποκριτικό επίπεδο των Κωνσταντίνου Γιαννακόπουλου και κωμικά αποτελεσματικοί οι: Γιάννης Στεφόπουλος, Ευθύμιος Παπαδημητρίου, Γρηγόρης Ποιμενίδης.


ΘΥΜΕΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ