Τετάρτη 24 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
Θέατρο
ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
«Ο κουρέας της Σεβίλλης» με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου

«Ο κουρέας της Σεβίλλης», με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου
«Ο κουρέας της Σεβίλλης», με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου
Την κλασική - «διαβολεμένα» και σκανδαλωδώς τολμηρή για την εποχή της (1774) - κωμωδία του Μπωμαρσαί «Ο κουρέας της Σεβίλλης», η οποία σατίριζε τα ήθη, τις συμπεριφορές, τις ερωτικές περιπέτειες της αριστοκρατικής και αστικής τάξης του 18ου αιώνα και η οποία ενέπνευσε συνθέτες, χορογράφους, ζωγράφους και άλλους δημιουργούς, ανέβασε το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, αναθέτοντας τη σκηνοθεσία στον Νίκο Μαστοράκη. Ο πραγματικά ταλαντούχος σκηνοθέτης, έχει επιδείξει (λ.χ. με τον περσινό του «Γλάρο») την ικανότητά του, αλλά και την τόλμη του να εμβαθύνει στην ουσία, να αναλύει τη δομή, αλλά και να αναδομεί σκηνικά ένα έργο. Ο Μαστοράκης συνέλαβε την ιδέα να αναγάγει το θέμα του έργου στο σήμερα, στον κόσμο της μεγαλοαστικής τάξης και να επεκτείνει τους δεσμούς του έργου με το μουσικό θέατρο, φτάνοντάς το μέχρι και τη σύγχρονη μουσική κωμωδία, ακόμη και με το μιούζικαλ.

Προσαρμοσμένη σ' αυτή την ιδέα, η ελεύθερη απόδοση της Εφης Γιαννοπούλου και του Θοδωρή Γκόνη (ο οποίος έγραψε και τους στίχους των τραγουδιών), υπηρέτησε την τολμηρά εκσυγχρονιστική, ευφρόσυνα ευρηματική (βέβαια, λίγο υπέρ το δέον), περιπαικτική και αμφίσημα χιουμοριστική σκηνοθετική άποψη. Αποψη, που στήριξαν - λειτουργώντας παράλληλα ως σχόλιο - το «κοσμοπολίτικα» σύγχρονο σκηνικό και τα υπερμοντέρνα κοστούμια της Μαγιού Τρικεριώτη και κυρίως τα κωμικής και παίζουσας διάθεσης τραγούδια του Σταμάτη Κραουνάκη, καθώς και η συνθετική και τραγουδοποιητική δουλιά του Χρίστου Θεοδώρου από τη «Σπείρα -Σπείρα».

Το τόλμημα του Ν. Μαστοράκη, για να στερεωθεί και να λειτουργήσει θεατρικά, απαιτούσε, αλλά και απέσπασε, και την υποκριτική τόλμη των ηθοποιών. Ο ταλαντούχος, μεταμορφώσιμος, αλλά και εξαιρετικά καλλίφωνος, όπως αποδείχτηκε, με τα τραγούδια του Κραουνάκη, Ταξιάρχης Χάνος, με αμεσότητα, απλότητα, λαϊκότητα και χιούμορ έπλασε ένα σημερινό «διαβολεμένο» Φίγκαρο. Η Δήμητρα Ματσούκα, με δυνατή αίσθηση του χιούμορ, σκηνικό νεύρο, σουμπρετίστικη χάρη και θηλυκή σπιρτάδα ερμήνευσε την Ροζίνα. Ο Αρης Λεμπεσόπουλος μας ξάφνιασε ευχάριστα, καθώς «λύθηκε», απελευθέρωσε τα εκφραστικά του μέσα και απέδειξε μια ευφρόσυνη υποκριτική «τρέλα». Απολαυστικός, με δυνατή αίσθηση του κωμικού, ήταν ο νέος ηθοποιός Τάσος Κορόζης. Πολύ καλές ερμηνείες κατέθεσαν και οι Δημήτρης Κολοβός, Γιάννης Παπαθανάσης και Παναγιώτης Παναγόπουλος


ΘΥΜΕΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ