Παρασκευή 22 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Να γίνουν οι αερομεταφορές λαϊκή περιουσία
  • Ανακοίνωση της Κομματικής Οργάνωσης «Ολυμπιακής Αεροπορίας» του ΚΚΕ
  • Στο δρόμο για τη Βουλή η επαίσχυντη τροπολογία
  • Περιοδείες στους χώρους δουλιάς προγραμματίζει το ΚΚΕ

Με αφορμή την απόφαση της κυβέρνησης για την ίδρυση της «Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας», η Κομματική Οργάνωση «Ολυμπιακής Αεροπορίας» του ΚΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα ανακοίνωση, στην οποία τονίζει πως «η κυβέρνηση βρίσκεται στην τελική ευθεία ιδιωτικοποίησης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας". Με απόφασή της δημιουργείται η "Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία" (ΝΟΑ). Η ΝΟΑ, σύμφωνα με την κυβέρνηση, "θα συσταθεί με μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο και αμέσως μετά θα ιδιωτικοποιηθεί". Η ίδια τύχη περιμένει την τεχνική βάση, καθώς και τις υπηρεσίες εδάφους. Πολλές θα είναι οι αρνητικές συνέπειες για το λαό:

1. Θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας (ήδη μειώθηκαν κατά 50% τη δεκαετία του '90), αλλά και θα χειροτερεύσουν οι συνθήκες εργασίας (γενίκευση των ελαστικών μορφών απασχόλησης, μερική απασχόληση, ωρομίσθιοι, εποχιακοί, αφαίρεση μισθολογικών και άλλων ασφαλιστικών δικαιωμάτων).

2. Θα αυξηθεί το κόστος των εισιτηρίων και θα επιδεινωθεί η εξυπηρέτηση του λαού και των απόμακρων περιοχών της χώρας.

3. Θα επιδεινωθεί η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και της ασφάλειας των πτήσεων. Η κύρια αιτία των μπλακ-άουτ και των αεροπορικών ατυχημάτων στην Αμερική, των ατυχημάτων στα αγγλικά τρένα, των ναυαγίων κλπ. είναι οι ιδιωτικοποιήσεις και γενικά η ατομική ιδιοκτησία και το κυνήγι του καπιταλιστικού κέρδους. Ηδη καλλιεργείται εντέχνως ότι στην ΟΑ γίνεται τάχα υπερσυντήρηση στα αεροπλάνα.

Αυτή η αντιλαϊκή πολιτική - συνεχίζει η ανακοίνωση - αποτελεί στρατηγική του κεφαλαίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πέρα από την κυβέρνηση, τη στηρίζει ανοιχτά και η ΝΔ. Ο ΣΥΝ έχει βαριές ευθύνες γιατί ψήφισε το Μάαστριχτ και υποστηρίζει την ΕΕ.

Αυτή η πολιτική απαιτεί ενιαία, συνολική απάντηση από τους εργαζόμενους. Να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα. Να γυρίσουν τις πλάτες στις συμβιβασμένες ηγεσίες της ΟΣΠΑ και της ΓΣΕΕ. Να συσπειρωθούν με τις ταξικές δυνάμεις, με το ΠΑΜΕ στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Το ΚΚΕ - αναφέρεται στη συνέχεια - τάσσεται ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Παλεύει:

- Το σύνολο των αερομεταφορών να ανήκουν στο κράτος, να είναι λαϊκή περιουσία, ενταγμένες σε έναν ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών, που θα υπηρετεί τις ανάγκες του λαού και της λαϊκής οικονομίας και όχι τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας και των μονοπωλίων.

- Για ένα δημόσιο φορέα μεταφορών που θα έχει το μονοπώλιο στις εσωτερικές αερομεταφορές.

- Με εργαζόμενους πλήρους και σταθερής απασχόλησης (κατάργηση του θεσμού των εποχιακών και μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων) με πλήρη συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με αξιοπρεπή σύνταξη στα 30 χρόνια για τους άντρες και 25 στις γυναίκες, με σύστημα υγείας σύγχρονο, δημόσιο. Με δημοκρατία, υγιεινή και ασφάλεια στους τόπους δουλιάς.

- Με 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο. Με μισθούς που να καλύπτουν τις αυξανόμενες ανάγκες των εργαζομένων».

Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως ο αγώνας έχει προοπτική με ΚΚΕ ισχυρό και Μέτωπο Λαϊκό και καλούνται οι εργαζόμενοι να εγκαταλείψουν τα κόμματα της πλουτοκρατίας, το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ, και τις δυνάμεις της ευρωυποταγής. Να δώσουν δύναμη στο ΚΚΕ. Η ψήφος στο ΚΚΕ στις εκλογές που έρχονται θα γεμίσει αισιοδοξία το λαό, θα διαμορφώσει σημαντική δύναμη που τόσο ανάγκη έχει ο λαός.

Ισως και σήμερα η τροπολογία για το ξεπούλημα

Σήμερα ή το αργότερο την ερχόμενη βδομάδα καταθέτει η κυβέρνηση στη Βουλή την τροπολογία για τον κατακερματισμό του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και την ίδρυση της «Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΝΟΑ).

Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, η ΝΟΑ θα είναι μια μικρή αεροπορική εταιρία, με ελάχιστους εργαζόμενους (1.800 άτομα έναντι 5.000 που είναι σήμερα το μόνιμο προσωπικό), λίγα αεροσκάφη και περιορισμένο δίκτυο. Η ΝΟΑ, που θα ξεπουληθεί οικονομικά «καθαρή» σε ιδιώτες, θα είναι ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Αυτό σημαίνει ότι τα αφεντικά της ΝΟΑ θα βάλουν στην τσέπη περί τα 100 εκατ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα είναι τα επιπλέον έσοδα της εταιρίας από τις αεροπορικές μετακινήσεις των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ανάλογη πορεία (ξεπούλημα) θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες κερδοφόρες δραστηριότητες του Ομίλου, δηλαδή η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, η Τεχνική Βάση κλπ.

Πρόγραμμα περιοδειών στην «Ολυμπιακή»

Το ΚΚΕ προγραμματίζει τις παρακάτω περιοδείες με θέμα: «Η πάλη ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα και τις ιδιωτικοποιήσεις. Η πολιτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ»:

- Τη Δευτέρα, 25/8, στις 10 π.μ. στο Παλαιό Δυτικό Αεροδρόμιο (Ελληνικό), με τον Σπύρο Στριφτάρη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

- Την Τρίτη, 26/8, στις 10 π.μ., στη Μηχανογράφηση στο Παλαιό Ανατολικό Αεροδρόμιο (Ελληνικό), με τον Παναγιώτη Ηλιόπουλο, μέλος του Γραφείου της ΕΠ της ΚΟΑ.

- Την Πέμπτη, 28/8, στις 10 π.μ., στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών (Σπάτα), με τον Δημήτρη Γόντικα, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

- Την Παρασκευή, 29/8, στις 10 π.μ. στο Πύργο Ελέγχου (Σπάτα), με τον Ορέστη Κολοζώφ, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αποπροσανατολιστικά «ερωτήματα»(2009-01-13 00:00:00.0)
Ζητούνται αγοραστές(2003-08-19 00:00:00.0)
Ενιαία και δημόσια «Ολυμπιακή Αεροπορία»(2003-07-04 00:00:00.0)
Οι εργαζόμενοι καλούνται να πληρώσουν το «μάρμαρο»(2003-06-11 00:00:00.0)
Μέτωπο πάλης για δημόσιο αερομεταφορέα(2002-12-17 00:00:00.0)
Ορατός ο κίνδυνος(1996-08-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ