Τρίτη 19 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ζητούνται αγοραστές

Η αναζήτηση ιδιωτών για την εκχώρηση της «Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΝΟΑ) είναι τώρα το πρώτο μέλημα της κυβέρνησης. Αυτό δήλωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, μετά τη συνάντηση που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό, διευκρινίζοντας ότι η ΝΟΑ θα συγκροτηθεί άμεσα, μετά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή. Οπως σημείωσε ο υπουργός, οι ιδιώτες θα συμμετάσχουν στη ΝΟΑ με πλειοψηφικό πακέτο 51% τουλάχιστον.

Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει τον κατακερματισμό του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και τη σύσταση της ΝΟΑ. Δηλαδή μιας μικρής αεροπορικής εταιρίας, αμιγώς πτητικού έργου, με λίγα αεροπλάνα, συρρικνωμένο δίκτυο και λίγους εργαζόμενους. Η ΝΟΑ θα προκύψει από τη συγχώνευση της ΟΑ με τις θυγατρικές «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» και «Μακεδονικές Αερογραμμές». Θα είναι απαλλαγμένη από κάθε οικονομικό βάρος και θα εκχωρηθεί σε ιδιώτες. Οι υπόλοιπες κερδοφόρες δραστηριότητες του ομίλου εταιριών της ΟΑ (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, Τεχνική Διεύθυνση κ.ά.), αν και το κυβερνητικό σχέδιο δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί πλήρως, θεωρείται βέβαιο ότι θα ακολουθήσουν την πορεία της ΝΟΑ.

Στη χτεσινή συνάντηση συζητήθηκε και το θέμα των συμβάσεων του ΟΣΕ με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την προμήθεια βαγονιών και τροχαίου υλικού.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις Βερελή, η πρωθυπουργική εντολή είναι να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα που έχει ανακύψει.

Υπενθυμίζεται ότι από το 1998 έχουν υπογραφεί μεταξύ του ΟΣΕ και των ναυπηγείων, προγραμματικές συμφωνίες ύψους περίπου 150 δισ. δρχ., οι οποίες παραμένουν ανεκτέλεστες. Για το λόγο αυτό η διοίκηση του ΟΣΕ εγείρει οικονομικές απαιτήσεις από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που ανήκουν πλέον σε γερμανική εταιρία. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πιέσεις που δέχεται η διοίκηση του ΟΣΕ και από κυβερνητικά στελέχη και από τους Γερμανούς, για περιορισμό των απαιτήσεων, είναι μεγάλες.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ