Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή για την καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης σε βάρος της ΟΑ
Το θέμα της πορείας της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» έφεραν στη Βουλή, με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Βερελή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπ. Στριφτάρης, Αντ. Σκυλλάκος και Ν. Γκαζής, δίνοντας έμφαση στην απαίτηση για ΟΑ 100% στο Δημόσιο στο πλαίσιο ενός Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Μεταφορών.
Οι τρεις βουλευτές επισημαίνουν ότι «η απαξίωση και η συρρίκνωση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) υπέρ του μεγάλου ιδιωτικού κεφαλαίου και σε βάρος των εργαζομένων και του τόπου απ' τη μεριά της κυβέρνησης είναι συνεχής. Ομως, με τα σχέδια της ΚΑΝΤΟΡ μπαίνει στην κυριολεξία πια η ταφόπλακα στην ΟΑ που γνωρίσαμε, αυτής των πέντε Ηπείρων, που παρά την αντίθεσή μας για τη λειτουργία της υπέρ του μονοπωλιακού κεφαλαίου, ήταν μια επιχείρηση τέτοιου μεγέθους και διαστάσεων που με μια άλλη πολιτική θα μπορούσε να λειτουργεί υπέρ του λαϊκών στρωμάτων, θα ήταν ένας καλός σύνδεσμος φιλίας με τους άλλους λαούς».
Σχετικά με τις προοπτικές της ΟΑ, σημειώνεται: «Πρώτα - πρώτα η προοπτική, όπως περιγράφεται από την ίδια την ΚΑΝΤΟΡ, είναι ζοφερή. Η συρρίκνωση της ΟΑ θα έχει ως συνέπεια και τη συρρίκνωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων (μείωση θέσεων εργασίας, ανατροπή εργασιακών σχέσεων και εντατικοποίηση για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού κλπ.). Είναι προκλητική η εθελοδουλία της κυβέρνησης απέναντι στα μονοπώλια των ΗΠΑ και της ΕΕ. Καταργούνται υπέρ τους δραματικά τα δρομολόγια της ΟΑ. Υποδιπλασιάζεται ο στόλος και σε βάρος του δυνητικού αμυντικού του ρόλου στο όνομα δήθεν της ομογενοποίησής του. Αλλά και η θέση της ΟΑ στην Ευρώπη συρρικνώνεται παραπέρα. Μόνο μια ματιά στο χάρτη του δικτύου δείχνει ότι η ΟΑ γίνεται μια αεροπορική εταιρία ενός μόνο άξονα. Ακόμα και το διαφημιζόμενο δίκτυο των Βαλκανίων είναι μηδαμινό».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν, ακόμη: «Η ΟΑ αντανακλά το ίδιο το κοινωνικό σύστημα, στο οποίο κινείται, δηλαδή τον καπιταλισμό. Ετσι, βρίσκεται σήμερα σε αδιέξοδο, ανάμεσα σε συμπληγάδες πέτρες. Η κρίση του συστήματος, η αυξανόμενη φτώχεια, η ανεργία, η αύξηση του κόστους μεταφοράς και λόγω του νέου αεροδρομίου, που συνειδητά επέλεξε η κυβέρνηση - ανεβάζοντας το κόστος λειτουργίας της ΟΑ σε νούμερα αστρονομικά, ενώ γνώριζε εκ των προτέρων ότι ήταν δύσκολη η λειτουργία της κάτω από αυτή και μόνο τη συνθήκη - σε συνδυασμό με τον εντεινόμενο ανταγωνισμό των άλλων εταιριών και των άλλων μέσων (ταχύπλοα σκάφη, τρένα, λεωφορεία κλπ.), αλλά κύρια οι επιταγές του μονοπωλιακού κεφαλαίου και της ΕΕ οδηγούν την ΟΑ στη συνεχή απαξίωση και συρρίκνωση, όμως το κόστος θα το πληρώσουν οι εργαζόμενοι, ο λαός, αλλά και η ποιότητα των αερομεταφορών.
Μόνη λύση αποτελεί η Ενιαία Δημόσια 100% ΟΑ, ενταγμένη σε ένα Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Μεταφορών σε αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση».
Ερωτάται ο υπουργός: