Σάββατο 6 Μάη 2023 - Κυριακή 7 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΔΙΕΘΝΗ
Απεργίες σιδηροδρομικών σε Βρετανία και Σουηδία

Τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων έως τον ερχόμενο Νοέμβρη αποφάσισαν με συντριπτική πλειοψηφία χιλιάδες εργαζόμενοι στους σιδηρόδρομους στη Βρετανία, μέλη του κλαδικού συνδικάτου RMT, δίνοντας συνέχεια στον πολύμηνο αγώνα τους για αξιοπρεπείς μισθολογικές αυξήσεις, καλύτερα ωράρια και συνθήκες εργασίας, όπως και για ανάσχεση των σχεδίων της εργοδοσίας για νέες απολύσεις αντί για τις απαραίτητες προσλήψεις.

Πάνω από το 90% των σιδηροδρομικών που ψήφισαν στην τρίτη απεργιακή ψηφοφορία του RMT από τον Μάη του 2022, αποφάσισαν τη συνέχιση των απεργιών.

Η επόμενη απεργία αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 13 Μάη.

Πριν μερικές μέρες, εξάλλου, και το συνδικάτο ASLEF των Βρετανών μηχανοδηγών τρένων αποφάσισε την πραγματοποίηση τριών απεργιακών κινητοποιήσεων στις 12 και 31 Μαΐου και στις 3 Ιουνίου, απορρίπτοντας την προσφορά της εργοδοσίας για μισθολογικές «αυξήσεις», που δεν καλύπτουν ούτε τον πληθωρισμό που «τρέχει» με πάνω από 10%.

Απεργία από τις 11 Μάη στη σταθερή τροχιά στη Σουηδία

Η Ομοσπονδία εργαζομένων Seko ανακοίνωσε απεργία σε πολλές εταιρείες σταθερής τροχιάς στη Σουηδία από τις 11 Μάη και σε τρία κύματα.

Στο πρώτο κύμα, στις 11 Μάη, θα γίνει απεργία στη συντήρηση υλικού και συρμών στις δύο μεγαλύτερες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα στη Σουηδία και στη σιδηροδρομική σύνδεση Δανίας - Σουηδίας.

Στις 15 Μάη θα πραγματοποιηθεί απεργία στον περιφερειακό σιδηρόδρομο γύρω από την περιφέρεια Στοκχόλμης, σε μία γραμμή στο μετρό της Στοκχόλμης και στα τρένα στην περιφέρεια του Γκέτεμποργκ.

Στις 18 Μάη θα γίνει στα τρένα στην περιφέρεια του Μάλμε, στη συντήρηση υλικού και συρμών και στην τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες στη βόρεια Σουηδία που μεταφέρουν εμπορεύματα στις μεγάλες βιομηχανίες στον βορρά, όπως και στις εμπορικές αμαξοστοιχίες που μεταφέρουν εμπορεύματα από το Γκέτεμποργκ, το μεγαλύτερο και κυριότερο λιμάνι στη Σουηδία.

Ανάλογα με τη στάση της εργοδοσίας οι απεργίες ενδέχεται να επεκταθούν.

Οι κινητοποιήσεις από το Συνδικάτο στο Μετρό όλη την προηγούμενη περίοδο για αυξήσεις των μισθών και η απεργία από τα κάτω στον προαστιακό της Στοκχόλμης, με τη συμμετοχή του 80% των μηχανοδηγών και την αποδοχή του επιβατικού κοινού με 75%, πίεσε την ηγεσία της Ομοσπονδίας που ήθελε να κλείσει γρήγορα το ζήτημα της κλαδικής σύμβασης. Συνέβαλε θετικά επίσης η στάση της διαπραγματευτικής ομάδας για την κλαδική σύμβαση, που αποτελείται από εκπροσώπους των μεγαλύτερων πρωτοβάθμιων σωματείων, που έχει βέβαια μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα, και ομόφωνα απαίτησε από την ηγεσία της Ομοσπονδίας να κηρύξει απεργία.

Η απεργία αφορά ζητήματα ασφάλειας, με αίτημα να κατοχυρωθεί ότι υπάρχει προσωπικό εκπαιδευμένο εκτός από τον μηχανοδηγό, το να μπορούν οι εργαζόμενοι να ξέρουν πώς θα δουλεύουν και να προγραμματίζουν την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή. Επίσης διεκδικούν 5 μέρες παραπάνω άδειας τον χρόνο και καλύτερες συνθήκες δουλειάς, ωραρίου και μισθών για το προσωπικό καθαριότητας.

Τα πρωτοβάθμια συνδικάτα τώρα πολύμορφα ετοιμάζουν την απεργία, όπως το Συνδικάτο Εργαζομένων στο Μετρό που καλεί σε Γενική Συνέλευση, ενώ συζητούν την οργάνωση μαζικών συγκεντρώσεων και το στήσιμο απεργιακών φρουρών.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ