...κι άλλος ένας για να επιδοτεί η κυβέρνηση τους εφοπλιστές
Ενδεικτικά:
-- Για Ρόδο (πάντα μιλάμε για το κατάστρωμα) από τα 68,50 ευρώ τον περσινό Αύγουστο, τον Ιούνη μετά τις τρεις αυξήσεις έφτασε τα 86,50 ευρώ, για να πάει από 1η Ιούλη στα 91 ευρώ! Η τελευταία αύξηση είναι 5,2%, ενώ από τον Αύγουστο η αύξηση είναι 32,84%. Μία 4μελής οικογένεια χωρίς αυτοκίνητο για να πάει και να γυρίσει από τη Ρόδο θα πρέπει να πληρώσει μόνο σε εισιτήρια 728 ευρώ!
-- Από Πειραιά για Σύρο, που είναι ένα από τα πιο κοντινά νησιά, ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί πόση θα είναι η αύξηση, όμως αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 38 ευρώ πέρσι τον Αύγουστο πήγε στα 47 ευρώ (αύξηση 23,68%). Το αυτοκίνητο από τα 78 πήγε στα 95,50 ευρώ (αύξηση 22,4%). Δηλαδή, μία 4μελής οικογένεια πριν έρθουν οι νέες αυξήσεις, για να πάει και να γυρίσει στη Σύρο, που είναι «δίπλα», χρειάζεται 376 ευρώ. Αν σκεφτεί να πάρει και αυτοκίνητο τότε θα χρειαστεί 567 ευρώ!
Και ενώ οι απανωτές αυξήσεις που βάζουν οι εφοπλιστές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ζαλίζουν, η κυβέρνηση ετοιμάζει για τους εφοπλιστές, σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις του υπουργού Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκη, και νέο πακτωλό εκατομμυρίων στο όνομα... της συγκράτησης των τιμών, με «επάξιους συμπαραστάτες» τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, που έσπευσαν να κατηγορήσουν την κυβέρνηση ότι καθυστερεί να επιδοτήσει τους εφοπλιστές, παρουσιάζοντας ως και στοιχεία για το πόσο έχουν αυξηθεί... τα κόστη.
Την ίδια ώρα, ετοιμάζονται πακέτα από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα «Νέαρχος» για την ανανέωση του στόλου τους στο όνομα της «πράσινης μετάβασης», το ακριβές ποσό των οποίων δεν έχει ανακοινωθεί, πάντως οι εφοπλιστές ζητάνε κοντά στα 3 δισ.
Στο μεταξύ, ήδη η κυβέρνηση τους έχει δώσει 85 εκατ. ευρώ ως στήριξη από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, ενώ και για τη νέα δρομολογιακή περίοδο τους έχει ήδη εξασφαλίσει άλλα 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των «άγονων γραμμών», χώρια και τα 90 εκατ. ευρώ που τσέπωσαν ως στήριξη για την πανδημία κ.λπ. Συνολικά δηλαδή πάνω από 300 εκατομμύρια... και έπεται συνέχεια.
Οσο για το πόσο αναξιοπαθούντες είναι οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, τα οικονομικά στοιχεία τους για το 2021 μιλάνε από μόνα τους: Πριν από τις αυξήσεις που ξεκίνησαν από τον Δεκέμβρη στα εισιτήρια, η «Attica» (έχει συγχωνεύσει την «Blue Star» και άλλες) είχε αύξηση κερδών κατά 4%, φτάνοντας στα 41,96 εκατ. από 40,39 εκατ. ευρώ το 2020. Η ΑΝΕΚ κατέγραψε αύξηση κερδών κατά 15%, φτάνοντας στα 17 εκατ., έναντι 14,8 εκατ. το 2020. Οσο για τον όμιλο «Γκριμάλντι», που έχει συγχωνεύσει τις «Μινωικές Γραμμές», ο τζίρος του ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ...