Παρασκευή 26 Νοέμβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Στα μέτρα των εργολάβων και των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών

Παράσταση «αποποίησης ευθυνών» της κυβέρνησης για την τεράστια καθυστέρηση που σημειώνεται στα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, αποτέλεσε η χτεσινή συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για την πορεία του συγκεκριμένου έργου και μιας σειράς άλλων έργων που προωθούνται το τελευταίο διάστημα.

Ο Κ. Καραμανλής κατηγόρησε όσους προχώρησαν σε δικαστικές προσφυγές κατά του έργου, βάζοντας ως χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής του το 2023, αλλά και τις επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το συγκεκριμένο έργο και υπεραμύνθηκε των μέχρι τώρα επιλογών της κυβέρνησης για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων της περιοχής, κάνοντας λόγο περί «ενίσχυσης του πολιτιστικού πλούτου της Θεσσαλονίκης από τις ανασκαφές του μετρό»...

Πέρα από το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υπουργός αναφέρθηκε και στα έργα κατασκευής της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Αλεξανδρούπολης και της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα - Βόλος, όπως και στο συνολικό πλάνο σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ, που προωθούνται αυτό το διάστημα, λέγοντας ότι χάρη στη «μελετοκατασκευή» τα έργα αυτά θα συμβασιοποιηθούν μέσα στους επόμενους 16 με 24 μήνες.

Ειδικότερα, ανέφερε ότι η 4η συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης, συνολικού ύψους 45,35 εκατ. ευρώ, αφορά στις υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες και «ανάδειξης» ευρημάτων στους σταθμούς «Βενιζέλου», «Αγία Σοφία» κ.ά. Αναφέρθηκε επίσης στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Αλεξανδρούπολης, με κόστος 26 εκατομμύρια ευρώ και χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα 2 έτη, λέγοντας ότι σκοπός είναι η ανάδειξη του λιμανιού της πόλης και η διοχέτευση της κυκλοφορίας εκτός αστικού ιστού. Τέλος, χαρακτήρισε «θεσσαλικό προαστιακό» τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα - Βόλος, η οποία έχει σύμβαση ύψους 42,4 εκατ. ευρώ και χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 36 μήνες.

Φυσικά, δεν έλειψε η συνήθης κοκορομαχία με τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή Χρ. Γιαννούλη, ο οποίος χαρακτήρισε τις επιλογές της κυβέρνησης «ανέκδοτο» που οδηγούν σε ένα «πολιτιστικό έγκλημα».

Τις τεράστιες ευθύνες όλων των κυβερνήσεων για τη μεγάλη χρονική καθυστέρηση των έργων του μετρό Θεσσαλονίκης ανέδειξε στην παρέμβασή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής. Οπως είπε, το έργο ξεκίνησε το 2006, έχουν συμπληρωθεί 15 χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, για την επιλογή να υλοποιηθεί το έργο μέσω της μεθόδου της «μελετοκατασκευής» ο Γ. Δελής επισήμανε ότι αυτή η μέθοδος είναι «η χαρά του εργολάβου», γιατί δίνεται η δυνατότητα να αυξάνονται υπέρογκα τα κόστη του έργου. Σε σχέση με τις αρχαιότητες, ανέφερε ότι εξαρχής ήταν γνωστό πως η διαδρομή που ακολούθησε η χάραξη του μετρό ουσιαστικά πάνω στην ιστορική Εγνατία Οδό, θα αποκάλυπτε τεράστιο αρχαιολογικό πλούτο, όπως και τελικά έγινε...

Αναφορικά με την Ανατολική Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης υπογράμμισε ότι το έργο, εκτός από τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης, περνά μπροστά από το στρατόπεδο «Γιαννούλη», το οποίο, όπως είπε, έχουν επιλέξει οι Αμερικανοί ως υποστηρικτική βάση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, προσθέτοντας ότι γενικότερα ο σχεδιασμός για τις υποδομές μεταφορών της περιοχής, όπως ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμενίου εξυπηρετεί και τους ευρύτερους αμερικανικούς σχεδιασμούς στην περιοχή. Πρόσθεσε ότι το έργο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «απαραίτητο» για τον λαό της περιοχής, ωστόσο την ίδια στιγμή υπάρχουν και άλλα έργα απαραίτητα, όπως τα αντιπλημμυρικά όπου υπάρχει τεράστια έλλειψη στην πόλη, ή τα παμπάλαια σχολικά συγκροτήματα, αλλά και το τεράστιο στεγαστικό πρόβλημα των δημόσιων δομών Υγείας που έχουν επιβαρυνθεί ιδιαίτερα από την πανδημία. «Και αυτά είναι έργα που έχει ανάγκη ο λαός της περιοχής, ωστόσο βλέπουμε να μην έχουν καμία προτεραιότητα στις κυβερνητικές επιλογές», τόνισε.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ