Τρίτη 26 Μάη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Οφελος μόνο για το κεφάλαιο από τη στρατηγική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων

Eurokinissi

«Διαδικασία αναγκαία για την επίτευξη της βιωσιμότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών» χαρακτηρίζει προκλητικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πολιτική «απελευθέρωσης» της αγοράς Μεταφορών, την παράδοση των μεταφορικών υποδομών στους ομίλους και τη λειτουργία κρατικών εταιρειών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στην απάντησή της σε Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Oμάδας του KKΕ σχετικά με τα αντεργατικά μέτρα στα μέσα σταθερής τροχιάς στα κράτη - μέλη της ΕΕ που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Kώστας Παπαδάκης.

Ο αρμόδιος επίτροπος N. Schmit αναφέρει στην απάντησή του ότι «η δέσμη δεν καλύπτει τους κοινωνικούς κανόνες που διέπουν τις σχέσεις μεταξύ των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους», όταν στην πραγματικότητα, όπως ανέφερε στην Ερώτησή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, οι σκληρές αντεργατικές κατευθύνσεις, το χτύπημα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, οι μειώσεις μισθών και η εντατικοποίηση της δουλειάς σε μια σειρά από κράτη - μέλη πάνε χέρι χέρι με την παράδοση των Μεταφορών στους επιχειρηματικούς ομίλους. Ανάλογη αρνητική εμπειρία καταγράφεται στην Ελλάδα με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΤΥ), τον εναπομείναντα κρατικό ΟΣΕ να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εργολαβίες κ.λπ., ενώ την ίδια ώρα προωθείται περαιτέρω η στρατηγική της «απελευθέρωσης» μέσω του λεγόμενου «4ου πακέτου» Οδηγιών της ΕΕ που ψήφισαν από κοινού ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ.

Η περίοδος που διανύουμε άλλωστε προσφέρεται για συνολικότερα συμπεράσματα. Αφού το προηγούμενο χρονικό διάστημα «απελευθερώθηκαν» οι σιδηροδρομικές μεταφορές με επιχείρημα τη «βιωσιμότητά» τους, σήμερα μια σειρά εταιρειών σε χώρες της ΕΕ (DeutscheBahn, SNCF, TfL και Trenitalia) ζητούν ή έχουν ήδη λάβει δισ. κρατικών ενισχύσεων για τη «διάσωσή» τους με πρόσχημα την πανδημία.

Παράλληλα, είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη η αναφορά της Επιτροπής ότι «το ενωσιακό Δίκαιο συμπληρώνει το εθνικό Δίκαιο, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα στους τομείς του εργατικού Δικαίου και της ασφάλειας και υγείας στην εργασία», καθώς συνιστά ομολογία για τις τεράστιες ευθύνες της ίδιας της ΕΕ και των κυβερνήσεών της για τη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση. Γιατί στο όνομα των «ελάχιστων προτύπων» πολλαπλασιάζονται τα διαχρονικά εργατικά «ατυχήματα», οι δεκάδες καταγγελίες και κατά την περίοδο της πανδημίας σχετικά με τις τραγικές ελλείψεις σε μέτρα πρόληψης και προστασίας των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, αλλά και των επιβατών. Στη βάση αυτής της αντιδραστικής κατεύθυνσης προωθούνται άλλωστε νέες απολύσεις, όπως αυτές των 75 εξειδικευμένων εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μαζί με τον προηγούμενο κύκλο απολύσεων αποτελούν το 40% των τεχνιτών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΤΥ, στοιχείο που μαρτυρά τους μεγάλους κινδύνους που προκαλούνται για επιβάτες και εργαζόμενους με την ελλιπή συντήρηση, την έλλειψη μέτρων ασφάλειας, τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία στις μετακινήσεις των επιβατών.

Οπως σημειώνει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, «επιβεβαιώνεται ότι ΕΕ και αστικές κυβερνήσεις η μόνη πυξίδα που ακολουθούν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες είναι αυτή της διάσωσης της καπιταλιστικής κερδοφορίας που υπό τη μέγγενή της συνθλίβονται οι κατακτήσεις των εργαζομένων, τα δικαιώματά τους, η υγεία, ακόμη και η ζωή τους.

Οι σιδηρόδρομοι, κλάδος των Μεταφορών στρατηγικής σημασίας, μπορούν να λειτουργήσουν προς όφελος του λαού στο πλαίσιο μιας κοινωνικοποιημένης οικονομίας, χωρίς το κριτήριο του καπιταλιστικού κέρδους, με βάση τη συνδυασμένη και συμπληρωματική δράση όλων των μορφών Μεταφοράς, με στόχο τη γρήγορη και φθηνή μετακίνηση προσώπων και προϊόντων, την εξοικονόμηση Ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος, την κεντρικά σχεδιασμένη ανάπτυξη για εξάλειψη της περιφερειακής ανισομετρίας, με όλες τις αναγκαίες υποδομές και προσωπικό με πλήρη εργασιακά κι ασφαλιστικά δικαιώματα».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ