Εντατικές προετοιμασίες από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία
Τα μεσάνυχτα της Τρίτης ξεκινά η 24ωρη απεργία των ναυτεργατών |
Η απεργία, η οποία έχει χαρακτηριστεί από τους ναυτεργάτες και τα σωματεία τους προειδοποιητική, θα ξεκινήσει από τα μεσάνυχτα της Τρίτης και θα διαρκέσει έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης.
Στην απεργία συμμετέχει και η Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, μετά από ομόφωνη απόφαση της διοίκησής της, διεκδικώντας την υπογραφή ΣΣΕ.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ πρωτοστατούν για την οργάνωση της απεργιακής μάχης, με περιοδείες στα καράβια σε όλα τα λιμάνια. Απευθύνουν κάλεσμα στους ναυτεργάτες, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωσή τους, «να πάρουμε στα χέρια μας την οργάνωση και συμμετοχή στον απεργιακό αγώνα, να στείλουμε μήνυμα αντίστασης στην εφοπλιστική αδιαλλαξία, να προειδοποιήσουμε την όποια κυβέρνηση σχηματιστεί ότι μετά την 7η Ιούλη ο αγώνας θα συνεχιστεί για τα δικαιώματά μας, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες μας».
Καλούν σε ενίσχυση της πάλης, διεκδικώντας: Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Αυξήσεις στους μισθούς με κατώτερο μισθό 751 ευρώ, στις συντάξεις και στις κοινωνικές παροχές. Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους, με Συλλογική Σύμβαση, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, Κοινωνική Ασφάλιση, προστασία στη δουλειά, ενάντια στην ανεργία. Κατάργηση του ν.4150/2013, οι οργανικές συνθέσεις να καθορίζονται με βάση το ΠΔ 177/74 και τις σύγχρονες ανάγκες, να καθιερωθούν διπλά πληρώματα όπου τα δρομολόγια των πλοίων δεν παρέχουν τις απαιτούμενες ελάχιστες ώρες ανάπαυσης των πληρωμάτων. Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου ν.4387/2016 και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, των χαρατσιών, της φοροληστείας.
Καταγγέλλουν επίσης τις αξιώσεις που προβάλλουν οι εφοπλιστές για την υπογραφή ΣΣΕ. Οπως επισημαίνουν, «με απύθμενο θράσος ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έθεσε ως όρο για την υπογραφή της ΣΣΕ με αύξηση 2% για το 2019 την παραπέρα εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών, με συνθήκες γαλέρας, οργανικές συνθέσεις με βάση τον ν.4150/2013 με απάνθρωπα ωράρια 14 - 16 ώρες δουλειά τη μέρα, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμη και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Την αλληλεγγύη τους στον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών εκφράζουν με ανακοινώσεις που εξέδωσαν το Συνδικάτο Εργαζομένων στις Μεταφορές της Βρετανίας (RMT) και το Ναυτεργατικό Σωματείο Πολωνίας.
Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του RMT, τα μέλη του σωματείου «στέκονται στο πλευρό των συναδέλφων Ελλήνων ναυτεργατών και στον αγώνα τους κατά των εργοδοτών που επιχειρούν να υπονομεύσουν» τα δικαιώματά τους. Ακόμα σημειώνεται πως και το RMT «αγωνίζεται επίσης σκληρά για την αύξηση των θέσεων εργασίας των ναυτεργατών στα πλοία εσωτερικού» και την «ενδυνάμωση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών».
Ανάλογο περιεχόμενο έχει και το μήνυμα αλληλεγγύης από το πολωνικό ναυτεργατικό σωματείο.