Πέμπτη 21 Φλεβάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ψηφίστηκαν οι αλλαγές για την έκδοση αδειών οδήγησης

Ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο προβλέπει αλλαγές στο σύστημα εκπαίδευσης, εξέτασης και χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.

Ενδεικτικά, προβλέπεται αύξηση των παραβόλων κατά 50%, ότι τα εκπαιδευτικά οχήματα που χρησιμοποιούνται για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών θα πρέπει πλέον να διαθέτουν υποχρεωτικά διαδικτυακή σύνδεση με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου και μέσα στα οχήματα να τοποθετείται κάμερα με μικρόφωνο. Διαμόρφωση ειδικών χώρων (πίστες) για τη διενέργεια των δοκιμασιών, απουσία του εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια της εξέτασης του εκπαιδευόμενου. Αν αποτύχει κάποιος στο δεύτερο στάδιο των εξετάσεων θα πρέπει να ξαναδώσει και τα δύο στάδια (σήματα, οδήγηση). Προβλέπεται ακόμα ότι οι οδηγοί από 75 ετών και άνω θα πρέπει να δίνουν από την αρχή εξετάσεις κ.λπ.

Η ΝΔ καταψήφισε, κυρίως για αντιπολιτευτικούς λόγους, αφού η κριτική της ήταν ότι πρόκειται για πρόχειρο νομοσχέδιο. Υπερψήφισε το ΠΑΣΟΚ. Καταψήφισε και η ναζιστική Χρυσή Αυγή, επειδή όπως είπε δεν αναγνωρίζει την κυβερνητική πλειοψηφία, ενώ η Ενωση Κεντρώων δήλωσε «παρών».

Απαιτείται καθολικά δημόσιο σύστημα χορήγησης αδειών

Η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα είπε και χτες ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπίρτζης, διακηρύττει ότι «ανοίγει μια νέα εποχή» με το νομοσχέδιο, ότι βάζει τέλος στη διαφθορά στις εξετάσεις και συνολικά στην υπόθεση χορήγησης αδειών οδικής κυκλοφορίας. Οπως όμως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Κώστας Στεργίου, ο οποίος ψήφισε «παρών» στο νομοσχέδιο, μπορεί να γίνονται κάποιες αλλαγές στο αναχρονιστικό σύστημα, όμως «δεν μπορεί να διασφαλίσει τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και το αδιάβλητο, γιατί όλο αυτό το σύστημα είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένο και αντικειμενικά συνυπάρχει όλη αυτή η διαδικασία της διαφθοράς».

Παράλληλα, όλος αυτός ο μηχανισμός, επισήμανε ο Κ. Στεργίου, «συνδέεται άμεσα με την πολιτική όλων των κυβερνήσεων του κεφαλαίου, που υπηρετούσαν διαχρονικά τις αξιώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών και ακολουθούσαν πολιτικές ενίσχυσης της χρήσης του αυτοκινήτου, απαξιώνοντας ταυτόχρονα τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς».

Οπως επισήμανε, από τα κύρια θέματα αντιμετώπισης των τροχαίων ατυχημάτων είναι η κυκλοφοριακή αγωγή, η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων με υποχρεωτικό μάθημα στο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι εργαζόμενοι, στο έργο των εξετάσεων, πρέπει να έχουν καλές αμοιβές ως αντικίνητρο στα φαινόμενα διαφθοράς.

«Θέση μας», τόνισε, «είναι ότι η εκπαίδευση, η εξέταση και συνολικά η χορήγηση άδειας οδήγησης πρέπει να γίνεται από ένα καθολικά δημόσιο σύστημα».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης πρόσθεσε ότι στις αιτίες των τροχαίων ατυχημάτων συμπεριλαμβάνονται η άσχημη εικόνα του οδικού δικτύου και η άγρια εκμετάλλευση και εντατικοποίηση που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί, με τις ατέλειωτες ώρες οδήγησης.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ απαίτησαν το κόστος της διαμόρφωσης και του εξοπλισμού των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων για τις κάμερες κ.λπ. να το αναλάβει για τους αυτοαπασχολούμενους το υπουργείο, κατήγγειλαν την αύξηση των παραβόλων, όσο δε για τους οδηγούς ηλικίας 75 ετών και πάνω, να περνάνε μόνο από ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματος. Ακόμα, να στελεχωθούν με μόνιμο προσωπικό οι αρμόδιες υπηρεσίες.

Τέλος, οι βουλευτές του ΚΚΕ κατήγγειλαν ότι έρχονταν τροπολογίες μέχρι λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ