Πέμπτη 21 Φλεβάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Νέα «δωράκια» στους εφοπλιστές με χτυπήματα στις ΣΣΕ των ναυτεργατών

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζει η κυβέρνηση να προσφέρει υπηρεσίες και «ζεστό» χρήμα στο μεγάλο κεφάλαιο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα νέα δωράκια στους εφοπλιστές. Στο νομοσχέδιο για την παραχώρηση στους επιχειρηματικούς ομίλους των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, το οποίο θα ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή, η κυβέρνηση έχει συμπεριλάβει και άρθρο (το 28), με το οποίο επεκτείνει στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές τη μαύρη εργασία χωρίς ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Το άρθρο αυτό προβλέπει ότι τα πλοία, φορτηγά και δεξαμενόπλοια, με διεθνή πιστοποιητικά - δηλαδή με πληρώματα χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα - «γίνονται αποδεκτά για την εκτέλεση πλόων μεταξύ λιμένων εσωτερικού», δηλαδή θα μπορούν να πλέουν ανεξέλεγκτα στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, προσθέτει ότι «σε κάθε περίπτωση τα θέματα για το προσωπικό των ανωτέρω πλοίων (...) ρυθμίζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία που εφαρμόζεται ανάλογα με την οικεία κατηγορία πλόων που εκτελεί το πλοίο».

Για να γίνει αντιληπτό τι σημαίνουν τα παραπάνω, είναι χαρακτηριστικό ότι ένα φορτηγό ή δεξαμενόπλοιο με ελληνική σημαία και διεθνή πιστοποιητικά, από 3.001 κόρους και άνω, η «κείμενη νομοθεσία» προβλέπει ότι ανήκει στην κατηγορία του «ποντοπόρου». Αυτό σημαίνει, σύμφωνα πάντα με την «κείμενη νομοθεσία», ότι το πολύ μέχρι 6 ναυτεργάτες εργάζονται με ΣΣΕ, Ασφάλιση και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Το υπόλοιπο πλήρωμα, κατά την ίδια νομοθεσία (Ν.2687/53), είναι χωρίς ΣΣΕ και συνολικά χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Το άρθρο 28 έρχεται να προστεθεί σε ένα σωρό από διατάξεις που πέρασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο 2018, που αποτελούν δωράκια υπέρ των εφοπλιστών. Ενδεικτικά, έδωσε «στα μουλωχτά» το ελεύθερο να κυκλοφορούν ανενόχλητα δεξαμενόπλοια, πλοία - πλωτές βόμβες, ακόμα και άνω των 40 ετών, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και θαλάσσιο περιβάλλον. Απάλλαξε από την «υποχρέωση καταβολής Φόρου Προστιθέμενης Αξίας» τους πλοιοκτήτες τουριστικών σκαφών «ανοιχτής θάλασσας», δηλαδή μεγάλες θαλαμηγούς, περιηγητικά τουριστικά πλοία. Μείωσε τη φορολογία από το 15% στο 10% για τα διανεμόμενα κέρδη των εισηγμένων εταιρειών, δηλαδή και των ναυτιλιακών, πρόσφερε πάνω από 150 εκατ. ευρώ επιδότηση «ζεστό χρήμα» στους ακτοπλόους εφοπλιστές για τις άγονες γραμμές και πάει λέγοντας.

«Η πορεία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με τις πολιτικές που άσκησε σε όλους τους τομείς, αποδεικνύεται περισσότερο πρόθυμη και ικανή να ικανοποιήσει τις αξιώσεις των μονοπωλιακών ομίλων για εξασφάλιση φτηνής εργατικής δύναμης, για χρηματοδότηση, παραχώρηση κάθε νέου πεδίου κερδοφορίας», ανέφερε μιλώντας στην κοινοβουλευτική Επιτροπή για το νομοσχέδιο και το άρθρο 28 ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ