Παρασκευή 8 Φλεβάρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Παρατείνεται η σύμβαση παραχώρησης του διεθνούς αεροδρομίου για άλλα 20 χρόνια

Η παράταση της παραχώρησης του διεθνούς αερολιμένα της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος» για άλλα 20 χρόνια στα μονοπώλια, όπως προβλέπει σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, επικυρώθηκε χτες από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, στο πλαίσιο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζοντας να προωθεί τους στόχους και τις επιδιώξεις του κεφαλαίου από εκεί που σταμάτησαν οι προηγούμενες αντιλαϊκές κυβερνήσεις.

Το νομοσχέδιο έχει τίτλο «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της "Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου" που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με το ν. 2338/1995» και επεκτείνει την πρώτη σύμβαση, που λήγει στις 11 Ιούνη του 2026, έως το 2046.

ΝΔ και ΠΑΣΟΚ σήκωσαν και εδώ τους τόνους και τον κουρνιαχτό της σκανδαλολογίας, επικεντρώνοντας αποκλειστικά και μόνο στο τίμημα, για να κρύψουν την ταύτισή τους με τις ιδιωτικοποιήσεις, τις οποίες άλλωστε υπηρέτησαν τα προηγούμενα χρόνια από κυβερνητικές θέσεις. Ως πάτημα χρησιμοποίησαν την αρχική τιμή των περίπου 600 εκατ. ευρώ την οποία είχε δεχτεί η κυβέρνηση από το καναδέζικο fund PSP, τίμημα που - στο πλαίσιο και των ανταγωνισμών - με παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανέβηκε στα 1,115 δισ. ευρώ.

«Υπόδειγμα» συνέχισης της αντιλαϊκής πολιτικής στη «μεταμνημονιακή» εποχή

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, επισήμανε ότι «η κύρωση αυτή της σύμβασης είναι υπόδειγμα συνέπειας της αντιλαϊκής και βάρβαρης πολιτικής όλων των τελευταίων κυβερνήσεων, και στην "απελευθέρωση" των αερομεταφορών». Η δε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, «μετά τη συνάντηση, τέλη Γενάρη, με το κουαρτέτο της "μεταμνημονιακής" εποχής, μία από τις παρατηρήσεις που δέχτηκε ήταν η υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και υποχρεώσεων, όπως η επιτάχυνση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων. Και μετά λέτε, τα μνημόνια τελείωσαν».

Εξάλλου, επισήμανε, η σύμβαση παράτασης «εντάσσεται στο στόχο και το πρόγραμμα που έχει το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να επισπεύσει τη διαδικασία πώλησης του 30% του αεροδρομίου».

Αυτή η πολιτική, συνέχισε, έχει οδηγήσει τόσο το διεθνές αεροδρόμιο όσο και τα περιφερειακά να ανήκουν στα μονοπώλια, στην προκειμένη περίπτωση καναδέζικα και γερμανικά, αυτό δε που κρύβουν κυβέρνηση, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με τους καβγάδες τους είναι ότι «όλοι σας εκχωρήσατε την αεροπορική αγορά», που είναι και η ουσία. «Αυτό σημαίνει ότι ο επιχειρηματικός όμιλος μπορεί να ελέγχει ποιος και πότε πετάει, τι τιμές διαμορφώνονται και να ελέγχει στην κυριολεξία την αεροπορική αγορά στη χώρα. Και μετά ανταλλάσσετε κατηγορίες ποιος είναι περισσότερο ή λιγότερο πατριώτης. Κοροϊδεύετε όλοι μαζί».

Πρόσθεσε πως την ώρα που τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων που έχουν τα αεροδρόμια καταγράφουν τεράστια αύξηση, λόγω και της αύξησης της τουριστικής κίνησης, «οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν - ως αποτέλεσμα της "ανάπτυξης" - αυξημένη εντατικοποίηση, εξαντλητικές βάρδιες, "ευέλικτα" ωράρια και μισθούς πείνας. Βιώνουν δηλαδή, μαζί με τα ρεκόρ στους αριθμούς των πτήσεων και των επιβατών, να "απογειώνονται" τα ωράρια, η εντατικοποίηση και η καταπόνησή τους».

Αναδεικνύοντας το ότι αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι η απρόσκοπτη κερδοφορία των μονοπωλίων, η Δ. Μανωλάκου αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο άρθρο 6 του παραρτήματος της σύμβασης, το οποίο μάλιστα έχει τροποποιηθεί ώστε να εξασφαλίζεται ότι η σύμβαση αυτή «θα υπερισχύσει παντός ελληνικού νόμου», ακόμα και στην περίπτωση έκτακτων καταστάσεων, μέχρι και εμπόλεμων! «Καταψηφίσαμε τη σύμβαση παραχώρησης της κρατικής περιουσίας, καταψηφίζουμε και την παράταση», κατέληξε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ