Τετάρτη 12 Νοέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠ ΚΡΗΤΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρέμβαση για τις υποδομές μεταφορών του νησιού

Eurokinissi

Να παλέψουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της Κρήτης για άμεση προώθηση των αναγκαίων έργων υποδομής με δημόσιο χαρακτήρα και χωρίς καμιά πρόσθετη επιβάρυνση στα λαϊκά στρώματα, καλεί σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ, με αφορμή τις εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών, Μ. Χρυσοχοΐδη, για τον Βόρειο Οδικό Αξονα και το αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο νησί.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι στα μέσα Δεκέμβρη αναμένεται η υποβολή των τελικών προσφορών από τους υποψήφιους αναδόχους για το έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι και ανακοίνωσε την ταυτόχρονη έναρξη της μελέτης για την αποτύπωση των χρήσεων της γης, «για να δούμε με ποιο τρόπο θα αναπτυχθεί η συνολική περιοχή, διότι, όπως αντιλαμβάνεστε, η περιοχή του νέου αεροδρομίου θα προσελκύσει χιλιάδες δραστηριότητες και δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους». Εξήγγειλε ακόμη τη διάθεση του ποσού των 15 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την αναβάθμιση του υφιστάμενου αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης», έργο που θα ξεκινήσει άμεσα, ενώ επίσης ανακοίνωσε την έναρξη των μελετών αναφορικά με την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ειδικά για τον ΒΟΑΚ είπε ότι στόχος είναι να ξεκινήσει μέσα στο 2016, ενώ θα κατασκευαστεί με κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τραπεζικά και ιδιωτικά, και την υποχρέωση του Δημοσίου «για τα επόμενα 30 χρόνια να αποπληρώνει τον δανεισμό και την απόδοση κεφαλαίων του παραχωρησιούχου».

Εργα σε όφελος του λαού

Σε σχέση με τα παραπάνω η ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ υπογραμμίζει: «Χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις βαριές ευθύνες του ίδιου και όσων κυβέρνησαν τη χώρα τα τελευταία 30 χρόνια, φέρνοντας τις υποδομές της Κρήτης στη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση, με τους θανάτους από τροχαία και την ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών, έγιναν χθες στο Ηράκλειο οι δηλώσεις του υπουργού κ. Χρυσοχοΐδη.

Οι δηλώσεις κινούνται πάνω στις κατευθύνσεις της ΕΕ και της κυβέρνησης για κατασκευή και εκμετάλλευση των μεγάλων έργων υποδομής της Κρήτης από ιδιωτικά κεφάλαια, που θα τα πληρώνει ο λαός. Οσα ειπώθηκαν για την ολοκλήρωση του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και για τα αεροδρόμια Καστελίου και Ηρακλείου, επισημοποιούν την πλήρη ανατροπή όσων ίσχυαν μέχρι τώρα στην κατασκευή δημόσιων έργων και υποδομών.

Αντί τα έργα αυτά να κατασκευάζονται από έσοδα από τη βαριά φορολογία που πληρώνει ο λαός στο κράτος και στην Ευρωπαϊκή Ενωση και να παραδίνονται δωρεάν σε δημόσια χρήση, χωρίς να επιβαρύνεται παραπέρα ο λαός με διόδια ή άλλους τρόπους, τώρα ο λαός θα πρέπει να τα ξαναπληρώνει. Τα έργα θα κατασκευάζονται από "δάνεια" τραπεζών και ιδιωτικά κεφάλαια εταιρειών, που θα τινάξουν σε νέα ύψη το δημόσιο χρέος και θα τα πληρώνει μόνιμα ο λαός και για την εξόφληση της κατασκευής και για τη χρήση τους.

Η επίσκεψη του υπουργού σήμανε προσκλητήριο στα τοπικά στελέχη των μηχανισμών του κεφαλαίου και του κράτους, σε μια εκστρατεία αποπροσανατολισμού και παραπλάνησης του κρητικού λαού για τα δήθεν οφέλη από τη "νέα" αντίληψη για τα δημόσια έργα, με αρκετό λαϊκισμό γύρω από την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και τη μη επιβολή διοδίων - τουλάχιστον στην πρώτη φάση.

Το ΚΚΕ τονίζει την ανάγκη να παλέψουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της Κρήτης για άμεση προώθηση των μεγάλων έργων με δημόσιο χαρακτήρα, χωρίς καμιά πρόσθετη επιβάρυνση στα λαϊκά στρώματα. Για ανατροπή των δεσμεύσεων και αποδέσμευση από την ΕΕ. Για ανατροπή των συσχετισμών και απομόνωση του σημερινού σάπιου πολιτικού κατεστημένου της χώρας, που υπηρετεί το κεφάλαιο και την ΕΕ με πρόσχημα τις λαϊκές ανάγκες».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ