Τετάρτη 10 Γενάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Για τις προσπάθειες τρομοκράτησης μαθητών που αγωνίζονται

Συζητήθηκε η σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Σε μια σειρά από κρούσματα τρομοκράτησης που καταγράφηκαν σε σχολεία της χώρας όταν οι μαθητές τους αποφάσισαν να συμμετάσχουν στα απεργιακά συλλαλητήρια στις 14 Δεκέμβρη αναφέρεται η Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας, η οποία συζητήθηκε στη Βουλή τη Δευτέρα 8 Γενάρη.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, αφού αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα περιστατικά, κάλεσε τον υπουργό Παιδείας να τοποθετηθεί απέναντι σε αυτά τα ανησυχητικά φαινόμενα, να πει από το βήμα της Βουλής τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να απαλλαγούν από τις όποιες τιμωρίες οι μαθητές που αποφάσισαν να διεκδικήσουν μαζί με τους γονείς τους μια καλύτερη ζωή και να σταματήσει κάθε απειλή ενάντια σε όσους μαθητές τώρα ή στο μέλλον αποφασίζουν να αγωνιστούν για ένα σχολείο και μια ζωή που δικαιούνται.

«Τα σχολεία μας είναι δημοκρατικά σχολεία και δεν τρομοκρατείται κανένα παιδί από τους εκπαιδευτικούς», δήλωσε απαντώντας ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος ωστόσο είπε ότι «μπορούν να υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις». Ο Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην περίπτωση της μονοήμερης αποβολής με την οποία τιμωρήθηκαν μαθητές στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, υποστηρίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ πως πρόκειται για εφαρμογή του κανονισμού, γιατί οι μαθητές έφυγαν από το σχολείο χωρίς να ενημερώσουν τον διευθυντή ή τους εκπαιδευτικούς τους! «Δεν αμφισβητώ με κανέναν τρόπο αντιθέσεις διευθυντών προς την απεργιακή κινητοποίηση. Δεν αμφισβητώ ότι θα υπήρχαν κάποια άτομα που θα εξέφρασαν - ενδεχομένως και με έναν τρόπο που δεν είναι πολύ παιδαγωγικός - την αντίθεσή τους σ' αυτά», δήλωσε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του. Ο υπουργός Παιδείας επικαλέστηκε το ότι δεν υπήρξαν καταγγελίες προς το υπουργείο για τα περιστατικά (παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι υπήρξαν δημόσιες ανακοινώσεις εκπαιδευτικών και εργατικών σωματείων για κάποια από τα αναφερόμενα περιστατικά) και κάλεσε να γίνονται καταγγελίες στο υπουργείο και στις διευθύνσεις για ανάλογα κρούσματα από τις μαθητικές κοινότητες και τους συλλόγους γονέων.

«Το σχολείο δεν είναι μόνο για να μαθαίνει ορθογραφία ή εξισώσεις. Κατά τη γνώμη μας το σχολείο έχει ευρύτερο ρόλο, πρέπει να διαπαιδαγωγεί έναν άνθρωπο, με τέτοιο τρόπο ώστε ο ίδιος να γίνεται ο κύριος και ο πρωταγωνιστής της ζωής του», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ. Οπως σημείωσε, εκείνες τις μέρες στις οποίες αναφέρεται η Ερώτηση υπήρξαν κι άλλα κρούσματα τρομοκράτησης μαθητών, αναφέροντας ως ενδεικτική του κλίματος που επικράτησε σε αρκετά σχολεία, την παρέμβαση της Αστυνομίας ενάντια στην προσπάθεια και το δικαίωμα της ΚΝΕ να προπαγανδίζει τις κινητοποιήσεις, συζητώντας έξω από σχολεία με μαθητές στην Ξάνθη και στα Γιάννενα. Οπως σημείωσε στη δευτερολογία του ο βουλευτής του ΚΚΕ, «πραγματικά δημοκρατικό σχολείο είναι αυτό το σχολείο το οποίο θα επιτρέπει στους μαθητές να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις που οργανώνουν οι γονείς τους, τα σωματεία τους, το λαϊκό κίνημα, να συμμετέχουν και να αποφασίζουν οι ίδιοι τη συμμετοχή τους σε κινητοποιήσεις για το σχολείο τους, για τα προβλήματά τους, για τις συγχωνεύσεις που απ' ό,τι φαίνεται θα συνεχιστούν, για την έλλειψη βιβλίων, για την έλλειψη εκπαιδευτικών, για το ότι πληρώνουν τα ξενόγλωσσα βιβλία, για το ότι το κόστος των σπουδών είναι πια απαγορευτικό για πάρα πολλές λαϊκές οικογένειες».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ