Με τη διοίκηση της εταιρείας και εκπροσώπους των σωματείων συναντήθηκε ο Δ. Κουτσούμπας, ο οποίος μίλησε στη συνέχεια σε συγκέντρωση των εργαζομένων
Από τη συνάντηση με εκπροσώπους των σωματείων |
Στη διάρκεια της περιοδείας ο Δ. Κουτσούμπας συναντήθηκε με την κεντρική διοίκηση της ΟΣΥ και με συνδικαλιστές από τα σωματεία των εργαζομένων στο χώρο, ενώ μίλησε σε συγκέντρωση εργαζομένων στο χώρο του αμαξοστασίου. Στη συνάντηση με τη πρόεδρο της εταιρείας, Ζωή Γεωργίου, και τον διευθύνοντα σύμβουλο, Γιώργο Αναγνωστόπουλο, η ενημέρωση επικεντρώθηκε στα κενά που υπάρχουν στη χρηματοδότηση της εταιρείας.
Οπως αναφέρθηκε, η κρατική επιχορήγηση έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια από τα 145 στα 86 εκ. ευρώ. Επίσης σύμφωνα με τη διοίκηση, το χρέος της εταιρείας ανερχόταν στα τέλη του 2015 στα 55 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο τρέχων προϋπολογισμός εμφανίζεται ελλειμματικός κατά περίπου 43-44 εκατ. ευρώ. Οπως προέκυψε από τη συνάντηση, για να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό, η διοίκηση της ΟΣΥ προσβλέπει στην ανάληψη του κόστους της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, καθώς και του μειωμένου εισιτηρίου που ισχύει για πληθυσμιακές ομάδες (μαθητές, ηλικιωμένους, ΑμεΑ) από τα αντισυμβαλλόμενα με τις συγκοινωνίες υπουργεία, ποσό το οποίο υπολογίζει σε 45 εκατομμύρια ευρώ.
Eurokinissi |
Από τη συζήτηση με στελέχη της διοίκησης της ΟΣΥ |
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τα σωματεία των εργαζομένων, ο Λεωνίδας Σκούλος, πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, αναφέρθηκε στη μεγάλη μείωση του αριθμού των οδηγών, που από τους 5.500 εργαζόμενους το 2009, έχει περιοριστεί σήμερα σε 3.600 άτομα. Τόνισε πως οι ελλείψεις προσωπικού έχουν ως αποτέλεσμα την αραίωση των δρομολογίων, αφού από το σύνολο των 2.100 λεωφορείων κυκλοφορούν μόνο τα 850. Επισήμανε ότι η ΣΣΕ των εργαζομένων έχει λήξει, η παράτασή της έχει εκπνεύσει από το Μάρτη, και εδώ και δυο μήνες δεν έχει υπογραφεί νέα Σύμβαση.
Ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Τεχνικών και Εργαζομένων στην ΟΣΥ, επισήμανε ότι η αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% συνεπάγεται για την ΟΣΥ και τις θυγατρικές της εταιρείες επιπλέον κόστος που φτάνει το ένα εκατ. ευρώ.
Πρόσθεσε ακόμα ότι μόνο για την προμήθεια πετρελαίου, φυσικού αερίου και ρεύματος, το κόστος αναμένεται να εκτοξευθεί από τα 40 εκατ. το 2015 στα 58 εκατ. ευρώ το 2016. Οπως σημείωσε, οι προσλήψεις 500 οδηγών και 200 τεχνικών μένουν «κλειδωμένες» στο συρτάρι του αρμόδιου υπουργού από το Δεκέμβρη του 2014. Την ανησυχία και τον προβληματισμό που επικρατεί ανάμεσα στους εργαζόμενους υπογράμμισε ο Θέμης Αμπλάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας.