Σάββατο 30 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ
Πούλησαν το σαπάκι πριν το στείλουν να βουλιάξει

Στο «φουλ» δουλεύουν τα δικαστήρια του Πειραιά για να δικάσουν τις υποθέσεις των δύο πολύνεκρων ναυαγίων, του τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ» και του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», τα οποία έστειλαν στον τάφο συνολικά 44 ανθρώπους. Οι απανωτές αποκαλύψεις και στις δύο δίκες για τον τρόπο που δρα το κύκλωμα εφοπλιστών - «Ελληνικού Νηογνώμονα», που χαίρει πλήρους προστασίας από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είναι ανατριχιαστικές και αποδεικνύουν ότι το κύκλωμα αυτό θυσίασε τη ζωή των 44 ανθρώπων για να αυξήσει τα ήδη υπέρογκα υπερκέρδη του. Χτες συνεχίστηκε η δίκη για το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» στο Εφετείο Πειραιά, όπου αποκαλύφθηκε ότι οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι, όταν το πλοίο βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη 1994 στον Ατλαντικό Ωκεανό, καταπίνοντας 24 ναυτεργάτες, το είχαν ήδη πουλήσει για παλιοσίδερα! Το στοιχείο αυτό το γνώριζε ο «Ελληνικός Νηογνώμονας», όμως για 23.500 δολάρια έσπευσε να εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο πλοίο αυτό, που, όπως έχει αποδειχθεί, από τη σαπίλα οι λαμαρίνες του είχαν γίνει «σουρωτήρι»!

Οι νέες αποκαλύψεις στην υπόθεση του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» έγιναν κατά την εξέταση του κ. Σαψή, αρχιμηχανικού της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΣΙ ΚΟΡΑΛ των αδελφών Ηλιόπουλου και παρουσιάστηκαν από τον δικηγόρο των οικογενειών των θυμάτων Γ. Τρανταλίδη. Συγκεκριμένα, σε έγγραφο του «Γαλλικού Νηογνώμονα» (ο οποίος επέβλεπε το πλοίο πριν το αναλάβει ο «Ελληνικός») με ημερομηνία 25 Μάη 1994 αναφέρεται πως ο κ. Σαψής είχε πει στον επιθεωρητή του «Γαλλικού Νηογνώμονα» Γκουτιέρες ότι: «Η ολοκλήρωση αυτής της παρατήρησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκτεταμένες αντικαταστάσεις χαλύβδινων ελασμάτων και ενισχυτικών, οι οποίες, κατά δήλωση του αντιπροσώπου των πλοιοκτητών, δεν έπρεπε να γίνουν, μια και το πλοίο ήδη έχει πωληθεί για σκραπ»!

Η άρνηση των πλοιοκτητών να εκτελέσουν τις επισκευαστικές εργασίες που του είχε επιβάλει ο «Γαλλικός Νηογνώμονας» ως παρατηρήσεις στα έγγραφα του πλοίου είχε ως αποτέλεσμα ο «Νηογνώμονας» να διαγράψει το πλοίο από τους καταλόγους του ως επικίνδυνο. Οι επισκευαστικές εργασίες θα κόστιζαν περίπου 300.000 δολάρια, σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρίας. Ο αρχιμηχανικός παραδέχτηκε ακόμα ότι το πλοίο έφερε τουλάχιστον 50 επιθέματα, τα οποία παραδέχτηκε ότι «ήταν ανησυχητικά για την κατάσταση του πλοίου».

Πάντως, πρέπει να σημειωθεί ότι έχει προκαλέσει πολλά ερωτηματικά ο τρόπος που διευθύνει τη διαδικασία ο πρόεδρος του Εφετείου κ. Πανούσης, ο οποίος αρκετές φορές, όπως και χτες, έχει επιχειρήσει να αφαιρέσει το λόγο από την εισαγγελέα της έδρας, όταν αυτή θέτει διευκρινιστικές ερωτήσεις. Υπενθυμίζεται ότι το δικαστήριο αυτό, παρά την αντίθεση γνώμη της εισαγγελέα, απάλλαξε τον πλοιοκτήτη Α. Ηλιόπουλο από την ποινή της 5ετούς φυλάκισης που του είχε επιβληθεί πρωτόδικα και ότι στο εδώλιο κάθεται πλέον μόνο ο γενικός διευθυντής του «Ελληνικού Νηογνώμονα» Δ. Μελισσηνός...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ