Πέμπτη 27 Μάρτη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Επικίνδυνο για ναυτεργάτες και επιβάτες

Η συζήτηση συνεχίστηκε χτες με ακρόαση φορέων στη Βουλή

Με την ακρόαση των φορέων συνεχίστηκε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις».

Με την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπει, σύμφωνα με στοιχεία που αναφέρθηκαν και με τους πιο ήπιους υπολογισμούς, πάνω από 1.100 ναυτεργάτες πετιούνται στην ανεργία, καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αυξάνονται οι κίνδυνοι σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, καταργείται στην πράξη το δικαίωμα των ναυτεργατών στην απεργία, αλλά και σε κάθε μορφής κινητοποίηση, ακόμα και η επίσχεση εργασίας για τη διεκδίκηση των δεδουλευμένων.

Προβλέπεται ακόμα η παραπέρα στρατιωτικοποίηση του υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, ιδιωτικοποιείται και η πλοηγική υπηρεσία. Επίσης, καταργούνται ο Οίκος Ναύτου και το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, ανοίγοντας και επίσημα το δρόμο για τη δράση των δουλεμπόρων ναυτιλιακών πρακτόρων.

Από τους φορείς που συμμετείχαν στη χτεσινή ακρόαση, με εξαίρεση τις Ενώσεις των πλοιοκτητών αυτής της κατηγορίας πλοίων και τους εκπροσώπους του Ναυτικού Επιμελητηρίου, που χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο «πρωτοποριακό», όλοι οι υπόλοιποι, και συγκεκριμένα των ναυτεργατών, των λιμενικών και των υπαλλήλων του υπουργείου, τάχθηκαν κατά.

Ηταν χαρακτηριστική η τοποθέτηση του προέδρου της Πανελλήνιας Ενωσης των πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Θαλαμηγών Σκαφών, Π. Καμένου. Οπως ανέφερε, αυτό που προωθείται είναι η άρση του καμποτάζ στα πλοία αυτά, δηλαδή ο κανονισμός 3577/92 της ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, μόνο από τα 309 σκάφη που είναι από 20 ως 24 μέτρα, θα διωχθούν 927 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι αυξάνονται κατακόρυφα οι κίνδυνοι σε βάρος των επιβαινόντων, αφού το νομοσχέδιο αίρει την υποχρέωση τα πλοία αυτά να έχουν οργανική σύνθεση, ενώ «ντόπια και ξένα διερχόμενα σκάφη θα μπορούν να ναυλώνονται χωρίς καμία υποχρέωση», ακόμα και αυτής του ελέγχου απόπλου και κατάπλου, που σημαίνει ότι μπορεί να γίνεται κάθε είδους παρανομία, ακόμα και λαθρεμπόριο. Να σημειωθεί ότι για τα σκάφη αυτά προβλέπεται πως ο κυβερνήτης θα είναι «με μπλοκάκι».

Ο εισηγητής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, κατήγγειλε το νομοσχέδιο, λέγοντας ότι αυτό που κάνει, είναι να εξασφαλίζει ακόμα περισσότερα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, επεκτείνοντας τον φορολογικό παράδεισο.

Απαντώντας στους ισχυρισμούς του υπουργού και των εφοπλιστών ότι με αυτές τις ρυθμίσεις θα προστεθούν και άλλα τουριστικά πλοία στη χώρα και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, ανέφερε ότι τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιήθηκαν και για τα αντεργατικά μέτρα που εφαρμόστηκαν στον τουρισμό, αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2013 παρά την «έκρηξη των τουριστών οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν κατά 3,5% και οι μισθοί πάνω από 25%. Το ίδιο θα συμβεί και στον θαλάσσιο τουρισμό».

Τόνισε, επίσης, ότι αυτό που προωθείται είναι συνολικά η δραστική μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης για την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ