Κυριακή 24 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΛΛΑΓΗ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
Με σημαία την «απελευθέρωση»

Το νομοσχέδιο της αντιδραστικής αλλαγής του θεσμικού πλαισίου της   ακτοπλοΐας είναι ήδη έτοιμο 

Προκαλεί τρόμο και μόνο η σκέψη ότι όσα είδαν οι νησιώτες και οι ναυτεργάτες να διαδραματίζονται στην ακτοπλοΐα κατά τη διάρκεια του 2000, με αποκορύφωμα την τραγωδία της 26ης Σεπτέμβρη, όταν ναυάγησε το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αποτελούν μόνο την αρχή των εκτρωματικών σχεδιασμών των κυβερνητικών και εφοπλιστικών επιτελείων. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, επιδεικνύοντας προκλητική ασέβεια απέναντι στους 81 νεκρούς έχει κάνει σαφές - τελευταία σχετική δήλωση έγινε στις 13 Δεκέμβρη - ότι αυτός και η κυβέρνησή του θα νομοθετήσουν την ενίσχυση της εγκληματικής και ασύδοτης δράσης των εφοπλιστών και θα τινάξουν στον αέρα και αυτά τα ελάχιστα ψήγματα της σημερινής νομοθεσίας που αφορούν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η κυβέρνηση αποφάσισε να επιταχύνει την πορεία της ...«απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας - πορεία που πλήρωσαν με τη ζωή τους δεκάδες επιβάτες του σάπιου «ΣΑΜΙΝΑ». Η «απελευθέρωση» προβλέπεται από τον Κοινοτικό κανονισμό 3577/92, ο οποίος αίρει το καμποτάζ και είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των εφοπλιστών. Αν και η ημερομηνία εφαρμογής του κανονισμού είχε καθοριστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση η 1η Γενάρη 2004 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πατώντας στα πτώματα του «ΣΑΜΙΝΑ», αποφάσισε την εφαρμογή του κανονισμού το 2002 επειδή... λέει η «απελευθέρωση» και ο «υγιής ανταγωνισμός» θα φέρουν σύγχρονα πλοία!

Το νομοσχέδιο που εναρμονίζει το τερατούργημα της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την ελληνική νομοθεσία αλλάζοντας το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, είναι έτοιμο και αναμένεται μετά τις γιορτές να κατατεθεί στη Βουλή. Επιγραμματικά προβλέπεται: Η πρόσκληση ενδιαφέροντος για όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας και για δρομολόγηση ετήσιας διάρκειας με δυνατότητα παράτασης. Οποιαδήποτε κοινοτική εταιρία με πλοία υπό σημαία Κράτους - Μέλους μπορεί να εκδηλώσει ελεύθερα το ενδιαφέρον. Η ελεύθερη διαμόρφωση του ναύλου, χωρίς οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση! Οι κρατήσεις υπέρ τρίτων καταργούνται, όπου είναι εφικτό, ενώ τα τέλη ενσωματώνονται στην τιμή του εισιτηρίου. Οι γραμμές που δε θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον χαρακτηρίζονται ως γραμμές «δημοσίων υπηρεσιών» και προβλέπεται προκήρυξη «δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού» δηλαδή μιλάμε μέχρι και πλοία με σημαία.. Ζιμπάμπουε. Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός κριθεί άγονος θα διενεργείται καινούριος, ενώ η γραμμή θα επιδοτείται. Μάλιστα θα παράσχονται και επιπλέον κίνητρα στους εφοπλιστές που θα δρομολογούν πλοία στις «άγονες γραμμές», όπως φθηνότερη προμήθεια των καυσίμων, απαλλαγή των εφοπλιστών από εισφορές στο ΝΑΤ και λιμενικά τέλη! Οσο για το ποιος θα ελέγχει τα πλοία με τις σημαίες ευκαιρίας, που θα αρμενίζουν νόμιμα στις ελληνικές θάλασσες, για αξιοπλοΐα ή από ποιους θα αναζητούνται ευθύνες σε περίπτωση ακόμα και ναυαγίου αυτό δεν απασχόλησε τους συντάκτες του νομοσχεδίου...

Είναι φανερό ότι εκτός από νόμιμα ναυάγια, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προσφέρει το έδαφος και για παραπέρα ανταγωνισμό μεταξύ των εταιριών. Αλλωστε, ήδη τα τρία μεγαθήρια που έμειναν στην ακτοπλοΐα τώρα πια «τρώγονται» μεταξύ τους. Πρόκειται για εξελίξεις που έφερε ξεκάθαρα στην επιφάνεια και ο θάνατος του Π. Σφηνιά μεγαλοαφεντικού της MFD, τον περασμένο Νοέμβρη.


Κείμενα:
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ