Κυριακή 24 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Εγγύηση προστασίας των λαϊκών συμφερόντων

Η πρόταση του ΚΚΕ και του ταξικού ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος 

Το κυνηγητό του υπερκέρδους από τις τρεις ακτοπλοϊκές μεγαλοεταιρίες που εκμεταλλεύονται το χρυσωρυχείο της ακτοπλοϊας και η τυφλή υποταγή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στα εφοπλιστικά συμφέροντα, ήταν οι βασικές αιτίες που το σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» βρέθηκε στο βυθό. Στο όνομα του υπερκέρδους είδαν οι νησιώτες και οι ναυτεργάτες όλο αυτό το χρόνο τους εφοπλιστές να καταπατούν κανόνες ασφαλείας και να υποβαθμίζουν γενικότερα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας που προωθεί η κυβέρνηση, αποτελεί εγγύηση αποθράσυνσης της φονικής εφοπλιστικής ασυδοσίας.

Απέναντι στο σκηνικό που στήνουν κυβέρνηση και εφοπλιστές στην ακτοπλοΐα, το ΚΚΕ καταθέτει τη δική του πρόταση για σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ). Και το συνεπές ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, παλεύοντας για τα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών, βλέπει σ' αυτή την πρόταση τη μόνη διέξοδο προς όφελος των ναυτεργατών, αλλά και των λαϊκών ανθρώπων που εξαρτώνται από την ακτοπλοΐα, γι' αυτό και την υιοθετεί. Γιατί είναι πρόταση καλά επεξεργασμένη και τεκμηριωμένη που έρχεται σε σύγκρουση με τη γενεσιουργό αιτία των ακτοπλοϊκών προβλημάτων. Είναι προσανατολισμένη στην υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας της χώρας, στην προστασία της παραγωγικής βάσης και στη διεύρυνση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της. Ο ΕΟΑΣ αφορά ένα δημόσιο οργανισμό, με σκοπό την ολόπλευρη εξυπηρέτηση των θαλάσσιων μεταφορικών αναγκών, την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, τη βελτίωση της κατάστασης των ναυτεργατών, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος.

Στην πρόταση, μεταξύ άλλων, προβλέπεται:

- Εξασφάλιση της μεταφοράς, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, επιβατών και εμπορευμάτων.

- Ανανέωση του στόλου σε ελληνικά ναυπηγεία ή αγορά μικρής ηλικίας πλοίων, που θα ενταχθεί σε πρόγραμμα δημιουργίας στόλου ομοειδών σκαφών, ανάλογα με τη θαλάσσια περιοχή.

- Ενιαίος ναυπηγικός φορέας που θα εξασφαλίσει πρωτίστως τις ανάγκες σε ναυπηγήσεις μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγικής δραστηριότητας, προσανατολισμένο στην κάλυψη των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών.

- Αποτελεσματική οργάνωση με διαφανή διαχείριση που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις χαμηλού λειτουργικού κόστους και καθορισμού προσιτής για τους εργαζόμενους τιμής εισιτηρίων.

- Αναμόρφωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και λήψη οργανωτικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία τους, με βάση την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της χώρας και όχι ιδιωτικοποίηση, η οποία σε συνδυασμό με την άρση του καμποτάζ θα μετατρέψει τα λιμάνια σε γκέτο των πολυεθνικών.

Με την πρόταση αυτή δίνεται ταυτόχρονα απάντηση και στο πρόβλημα της ανεργίας, της βιομηχανικής συρρίκνωσης. Η πρόταση αυτή προϋποθέτει ρήξη με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των εντολοδόχων της. «Αποτελεί - όπως αναφέρεται σε κείμενο της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ - πόλο αγωνιστικής συσπείρωσης και κοινής δράσης των ναυτεργατών, των λιμενεργατών, των μεταλλεργατών, των λαϊκών στρωμάτων των νησιών μας, των εργαζομένων, γενικότερα του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Ο αγώνας αυτός μπορεί και επιβάλλεται να οδηγήσει στη συγκρότηση του Αντιιμπεριαλιστικού Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου Πάλης».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ