Πέμπτη 28 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΟΧΙ στο νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο

«(...) μπορεί να φαίνεται πολυτέλεια να ασχολούμαστε με τις τέχνες, όταν η οικονομία κινδυνεύει. Εγώ θα έλεγα το αντίστροφο, ότι είναι ένας ακόμα τομέας, πολύ σημαντικός (...) ένας τομέας που (...) δίνει υπεραξία στα προϊόντα μας και, βεβαίως, συνδυάζεται άριστα και με την τουριστική βιομηχανία (...) Κάθε ταινία είναι μια μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, με θέσεις εργασίας, έσοδα και έξοδα, κέρδη και ζημιές, είναι μέρος μιας ολόκληρης βιομηχανίας, της βιομηχανίας του πολιτισμού, αν θέλετε, που σήμερα καταγράφεται στην Ευρώπη, ως η πιο γρήγορα ανερχόμενη ευρωπαϊκή οικονομική δραστηριότητα».

Ακόμη και απ' αυτό το περιορισμένο απόσπασμα από την ομιλία του πρωθυπουργού για το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο μπορεί να αναγνωσθεί η αντιδραστική γενική κατεύθυνση που το διέπει.

Από τις ταινίες της βδομάδας ξεχωρίζει σαν το πιο αυθεντικά κινηματογραφικό έργο - παρά τις όποιες του αδυναμίες - η μικρή νορβηγική ταινία «Δεσμοί Αίματος» από το 2007, του 45χρονου Μάριους Χολστ. Σε τέτοιου είδους προσπάθειες, στις ελεύθερες φωνές των σκηνοθετών, φράζει ασυζητητί το δρόμο το νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο, ενώ παράλληλα τον αφήνει διάπλατα προσβάσιμο σε οπτικοακουστικά προϊόντα «συνδυασμένα άριστα με την τουριστική βιομηχανία» από εκείνα τα λαμπερά για επί τόπου κατανάλωση, μια που ο κινηματογράφος παύει ουσιαστικά να αντιμετωπίζεται ως μορφή τέχνης αλλά ως οπτικοακουστικό προϊόν. Το πρόγραμμα της βδομάδας συμπληρώνεται με δύο οικογενειακές ταινίες, την δράσης, φαντασίας και περιπέτειας «Ο Τελευταίος Μαχητής του Ανέμου» του Μ. Νάιτ Σιαμαλάν που αφηγείται τις περιπέτειες του νεαρού Αανγκ με τα τέσσερα στοιχεία της φύσης και την τρισδιάστατη περιπέτεια κινούμενων σχεδίων των Αντονι Μπελ και Μπεν Γκλουκ, για δυο ερωτευμένους λύκους, με τίτλο (Γ)Λυκάκια.


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ