Σάββατο 9 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Διαδικτυακή φιέστα για τις νέες τεχνολογίες

Προσωπική υπόθεση η μάθηση, λέει το υπουργείο

Τα σχέδια για το λεγόμενο «ψηφιακό σχολείο» επανέλαβε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από τη Λήμνο, σε μια ανούσια φιέστα, παρουσία του πρωθυπουργού. «Οταν μιλάμε για το ψηφιακό σχολείο, πρέπει να ξέρουμε ότι είναι μια διάσταση του Νέου Σχολείου», υποστήριξε η υπουργός Παιδείας, θυμίζοντας ότι η όλη κουβέντα γύρω από το ψηφιακό σχολείο δεν είναι ανεξάρτητη από το συνολικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση. Αποτελεί κομμάτι του ταξικού ακόμα πιο υποβαθμισμένου δημόσιου σχολείου, του σχολείου των χορηγών και της πολυδιασπασμένης μόρφωσης.

«Με το ψηφιακό σχολείο και τις τεχνολογικές δυνατότητες που αυτό προσφέρει, η μάθηση θα γίνει προσωπική. Μια προσωπική υπόθεση που θα προσαρμόζεται στις ανάγκες, τις δυνατότητες και τις απαιτήσεις κάθε μαθητή», όπως δηλώνει ο γγ του υπουργείου Β. Κουλαϊδής στο προπαγανδιστικό βίντεο που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο. Δηλαδή, θα γίνει μοχλός για ακόμα πιο εξατομικευμένη και διαφοροποιημένη Παιδεία, ανάλογα με την ταξική προέλευση των μαθητών.

Και η έμφαση στις νέες τεχνολογίες εξυπηρετεί τις ανάγκες της αγοράς, η οποία αφ' ενός θέλει στην «εργαλειοθήκη» δεξιοτήτων των απασχολήσιμων και ευχέρεια στη χρήση τους, αλλά και ανοίγει ένα νέο πελατολόγιο για τα μονοπώλια της πληροφορικής.

Σύμφωνα με όσα επανέλαβε χτες η υπουργός, το ψηφιακό σχολείο συνίσταται στην «ψηφιακή τάξη», η οποία θα διαθέτει ηλεκτρονικό εξοπλισμό, σύνδεση με διαδίκτυο κλπ., βιβλία και διδακτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, χρήση του διαδικτύου στη διοίκηση της εκπαίδευσης, βραβεία σε μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επιδόσεις τους σε ζητήματα νέων τεχνολογιών κλπ.

Μόνο ως πρόκληση θα μπορούσε πάντως να εκληφθεί η ...διαδικτυακή αυτή φιέστα, σε μία περίοδο που τα σχολικά κτίρια ρημάζουν από την πολιτική της υποχρηματοδότησης και ετοιμάζονται να παραδοθούν στους δήμους, που σχολεία βρίσκονται αντιμέτωπα με τον κίνδυνο να μην έχουν τα στοιχειώδη, μετά τη μείωση των επιχορηγήσεων στις σχολικές επιτροπές και τις περικοπές στις δαπάνες μεταφοράς μαθητών.

Τα παραπάνω που απασχολούν μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δε ζητούν υπολογιστές, αλλά λύσεις στα προβλήματα υποδομών, προσπάθησε να «προσπεράσει» η υπουργός, λέγοντας ότι «δε θα περιμένουμε να κάνουμε τα τέλεια ντουβάρια, για να πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε αντιμετωπίσουν το αύριο. Τώρα και για όλους. Γιατί η ψηφιακή διάσταση του Νέου Σχολείου είναι σήμερα προϋπόθεση για ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά, όπου και αν βρίσκονται - στο νησί, στο χωριό, στο βουνό, στη φτωχική γειτονιά του μεγάλου αστικού κέντρου», εμφανίζοντας τις τεχνολογίες σαν εργαλείο άρσης - εκτός των ...γεωγραφικών - και των ταξικών φραγμών.

Πίσω από τη βιτρίνα...

Η παρουσίαση έγινε από το ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στο Μούδρο της Λήμνου, που στεγάζονται σε νέα κτίρια, σε αντίθεση με το μεγάλο αριθμό σχολείων που στεγάζονται σε παλιά, ανεπαρκή κτίρια. Μάλιστα, το νέο αυτό κτίριο χτίστηκε μετά από αγώνες και πιέσεις των ταξικών δυνάμεων στους εκπαιδευτικούς και γονιών, ενώ επανειλημμένα είχαν γίνει και παρεμβάσεις στη Βουλή από το ΚΚΕ για την αποπεράτωσή του. Και στη Λήμνο, όμως, δεν είναι λίγα τα προβλήματα στέγασης των σχολείων. Οπως σημειώνουν εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, υπάρχουν ελλείψεις αιθουσών και μάλιστα αναμένεται να φτάσουν στο νησί προκάτ αίθουσες για να καλύψουν τις ανάγκες του 1ου Δημοτικού και του Λυκείου Μύρινας. Ωστόσο, μόνο προσωρινή λύση μπορούν να αποτελέσουν, αφού απαιτούνται νέα κτίρια τουλάχιστον για τα τρία δημοτικά της πόλης και να χτιστεί και ένα τέταρτο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ