Σάββατο 13 Φλεβάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το «μάρμαρο» της καθυστέρησης πληρώνουν οι εργαζόμενοι

Σε δεκαπέντε μήνες, σε σχέση με τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, θα ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του έργου

Για τις αρχές του 2014, με καθυστέρηση τουλάχιστον 15 μηνών, σε σχέση με την προβλεπόμενη παράδοσή της, πήρε παράταση η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για το μετρό, που διοργάνωσε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Επίσης, ανακοινώθηκε ότι το καλοκαίρι θα δημοπρατηθεί η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά. Ενώ ακόμη μόνο στα λόγια βρίσκεται η προοπτική επέκτασης του Μετρό προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και τα ΤΕΙ.

Εκτός από την καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών στους σταθμούς, στα χαρτιά παραμένουν και τα τέσσερα μεγάλα πάρκινγκ (ΝΣΣ, Νέα Ελβετία, πλατεία Χημείου ΑΠΘ, Πολυτεχνείο ΑΠΘ) που θα κατασκεύαζε η «Αττικό Μετρό» ως συμπληρωματικά έργα. Ο εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας των εταιρειών που κατασκευάζουν το έργο, ζήτησε αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής του έργου και ικανοποίηση των επιπλέον οικονομικών απαιτήσεων που προβάλλει. Ενώ την ίδια ώρα έχει βάλει σε εφαρμογή την εκ περιτροπής εργασία στους εργαζόμενους που δουλεύουν στις 4 βάρδιες στις στοές του Μετρό.

Οι εργαζόμενοι πληρώνουν το «μάρμαρο»

Ο Γιώργος Τσιλιγκιρίδης, εκπρόσωπος της Κομματικής Οργάνωσης Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, στην παρέμβασή του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του ΤΕΕ, θύμισε ότι η ΚΟΘ του ΚΚΕ από την αρχή είχε ζητήσει η κατασκευή του Μετρό να προγραμματιστεί με κάλυψη ευρύτερων περιοχών βόρειων, και δυτικών, και νότιων, και ανατολικών. Σε συνδυασμό με το ΜΕΤΡΟ είχε προβάλει και την ανάγκη δημιουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου, που να συνδέεται με τις αστικές συγκοινωνίες σταθερής και μη τροχιάς και να αποτελεί φυσική τους προέκταση, να καλύπτει τα προάστια τόσο τα βόρεια - δυτικά όσο και τα νότια - ανατολικά και να έχει προοπτικές επέκτασης προς την παραλία του Θερμαϊκού, την Καλλικράτεια και τα Ν. Μουδανιά και τις βιομηχανικές περιοχές Σίνδου, Αγ. Αθανασίου, Κιλκίς.

Θύμισε επίσης ότι, από την πρώτη στιγμή, το ΚΚΕ είχε εκφράσει την αντίθεσή του στον τρόπο της δημοπράτησης και της κατασκευής του. «Είχαμε ζητήσει να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου με κρατική επίβλεψη, μέριμνα και δαπάνη. Δυστυχώς, η τότε κυβέρνηση επέλεξε τον συγκεκριμένο τρόπο κατασκευής του, με τις οδυνηρές συνέπειες που έχουν ακολουθήσει:

Η κοινοπραξία να απαιτεί ήδη πρόσθετα κονδύλια ύψους 113 εκατ. ευρώ, ποσό ίσο με το 10% του έργου. Στο 50% του συμβατικού χρόνου να έχει εκτελέσει μόλις το 12% του συμβατικού έργου. Εχουν δαπανηθεί τα 14 από τα 15 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού για αρχαιολογικά έργα, σε μόλις 2 από τους 13 σταθμούς. Να μετράμε ήδη ένα νεκρό εργαζόμενο στο έργο. Οι επιπτώσεις στις εργασιακές σχέσεις για τους εργαζόμενους στο έργο, οι οποίοι είναι έρμαια των εκβιασμών και των απειλών της κοινοπραξίας για απολύσεις, με τελευταία πράξη του δράματος την επιβολή της εκ περιτροπής εργασίας». Πρόσθεσε ότι «θεωρούμε αρκετά επικίνδυνη εξέλιξη την καθυστέρηση του έργου, ειδικά στη σημερινή συγκυρία της οικονομικής κρίσης, με δεδομένη την επιδίωξη της Κοινοπραξίας να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της». Ξεκαθάρισε ότι «για το ΚΚΕ, ζητούμενο είναι η ολοκλήρωση του έργου στο συντομότερο δυνατό διάστημα, χωρίς υπέρβαση του συμβατικού προϋπολογισμού».

Σημείωσε ότι «οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να υποκύψουμε στα διάφορα τρομοκρατικά σενάρια και τη συστηματική παρουσίαση της Ελλάδας στο χείλος της χρεοκοπίας που στοχεύει στη λεηλασία του ελληνικού λαού προς όφελος όλων των μερίδων της ολιγαρχίας, εντός και εκτός Ελλάδας. Δε δεχόμαστε να υπάρξει καμία επίπτωση στις εργασιακές σχέσεις, μείωση των αποδοχών, εντατικοποίηση της εργασίας και επιδείνωση των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας». Και ζήτησε τη λήψη άμεσων μέτρων για την οικονομική ανακούφιση των μικρών και αυτοαπασχολούμενων εμπόρων, των οποίων τα καταστήματα βρίσκονται κατά μήκος των έργων και τα οποία πλήττονται, όχι μόνο από τις συνέπειες της καπιταλιστικής, οικονομικής κρίσης, αλλά και από την έλλειψη συγκεκριμένης μέριμνας. «Σαν ένα πρώτο μέτρο, θα μπορούσαμε να υποδείξουμε την απαλλαγή τους από τα καταβαλλόμενα δημοτικά τέλη, για όσο διάστημα κρατούν τα έργα», είπε.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παιχνίδια με τις πληρωμές στις πλάτες των οικοδόμων(2015-05-29 00:00:00.0)
Οι ιδιωτικοποιήσεις δε διασφαλίζουν ούτε χαμηλό κόστος, ούτε εργατικά δικαιώματα(2014-03-22 00:00:00.0)
Προσωρινός ανάδοχος για επέκταση του Μετρό(2012-12-28 00:00:00.0)
Πρόσθετες απαιτήσεις των εργολάβων(2010-03-11 00:00:00.0)
«Οχι» στο «πλημμυρόσημο»(2003-01-28 00:00:00.0)
Διαγωνισμός της ΕΥΔΑΠ(2001-07-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ