Χτες το απόγευμα έγινε ο τελικός του ποδοσφαιρικού τουρνουά γυναικών, ανάμεσα στη Βραζιλία και τις ΗΠΑ. Ποιος ήταν ο πραγματικός πρωταγωνιστής; Η εταιρεία αθλητικών ειδών που ντύνει και τις δύο ομάδες. Στις φανέλες, αμφοτέρων των ομάδων, υπήρχε το όνομα της παίκτριας (στο πίσω μέρος) και το σήμα της αθλητικής εταιρείας (δεξιά στο στήθος). Το εθνόσημο πουθενά. Προφανώς περίσσευε. Αλλωστε, αυτό που μετράει είναι το «προϊόν» (άθλημα), ο «πωλητής» (παίχτης) και η χορηγός. Αυτές είναι οι αρχές και οι αξίες του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού, όπως παρουσιάστηκε (και χθες) υπό τα βλέμματα του προέδρου της ΔΟΕ, Ζ. Ρογκ, και του ομολόγου του στην FIFA, Ζεπ Μπλάτερ.