Τρίτη 27 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΙΟΡΔΑΝΗ ΝΑΖΕΝΤΙΑΔΗ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ
Ενα ακόμη έγκλημα!

- Η κυβέρνηση έχει χαρακτηρίσει ως "εκσυγχρονισμό" και "θετικό μέτρο" τη μετατροπή των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης σε ανώνυμες εταιρίες. Ποια είναι η άποψή σας;

- Η μετατροπή των λιμανιών σε ανώνυμες εταιρίες αποτελεί ένα ακόμα έγκλημα της κυβερνητικής πολιτικής, που πλήττει τα κυριαρχικά δικαιώματα, την εθνική άμυνα και την οικονομία της χώρας. Η κυβέρνηση, αφού προώθησε ειδική νομοθετική ρύθμιση για τη μετατροπή των λιμανιών σε ΑΕ, τώρα με λυμένα τα χέρια ξεκινάει τον τεμαχισμό των λιμανιών, μέσω θυγατρικών εταιριών, ή επινοικιάσεων και καλεί εφοπλιστές, εμποροβιομήχανους και πολυεθνικές να αρπάξουν τα κομμάτια τους. Γι' αυτούς είναι θετικό. Οσον αφορά τον "εκσυγχρονισμό", αυτός γίνεται φανερός με τα έργα που γίνονται αυτή την περίοδο στο λιμάνι του Πειραιά. Προωθείται ένα τελείως αντιπαραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης. Δίνουν 12 δισ. δραχμές, για να προετοιμάσουν το λιμάνι, με σκοπόνα υποδέχεται τα πλοία των πολυεθνικών, καθώς από την 1η Γενάρη έχει τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σπάει το καμποτάζ στις ελληνικές κρουαζιέρες. Την ίδια ώρα δε δίνεται δραχμή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, που αποτελεί έναν από τους λιγοστούς παραγωγικούς τομείς του ΟΛΠ. Βάρος δίνεται επίσης και στην αντιπαραγωγική διαμετακόμιση εμπορευματοκιβωτίων.

- Επιγραμματικά, ποιες είναι οι επιπτώσεις που θα προκύψουν από την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών;

- Είναι, όπως είπαμε, η προώθηση του αντιπαραγωγικού μοντέλου, ενώ δε διασφαλίζεται και η λειτουργία της Ζώνης. Επίσης, η παραπέρα ένταση της ασυδοσίας των πολυεθνικών, αφού η ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει την απουσία κάθε ελέγχου, τη δημιουργία κλειστού κυκλώματος. Στην ευχέρεια των όποιων ιδιωτών παραδίδονται θέματα που αφορούν την εθνική άμυνα και την κυριαρχία. Μην ξεχνάμε ότι τα λιμάνια αποτελούν τις πύλες της χώρας. Η απουσία τελωνειακού ελέγχου θα επεκταθεί και σε εμπορεύματα τρίτων χωρών, πράγμα που σημαίνει εκτίναξη του λαθρεμπορίου και της δασμοφοροδιαφυγής στα ύψη. Η ιδιωτικοποίηση, σε συνδυασμό με την άρση του καμποτάζ, δηλαδή την ελεύθερη κίνηση πλοίων, με σημαίες ευκαιρίας, στις ελληνικές θάλασσες και ανασφάλιστους, συνεπάγεται επέκταση της "μαύρης εργασίας" και στα λιμάνια. Ιδιωτικοποίηση σημαίνει, ακόμα, εκτίναξη στα ύψη των τιμολογίων λιμενικών υπηρεσιών με αρνητικότατες επιπτώσεις στους μικρομεσαίους συναλλασσόμενους, αλλά και στη σύνδεση του λιμανιού με τα νησιά. Οσον αφορά τα εργασιακά δικαιώματα, ποιος μπορεί να μιλάει για διασφάλισή τους υπό ιδιωτικό καθεστώς και το καθεστώς των πολυεθνικών;

- Υπάρχει τρόπος να αποκρουστεί η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών;

- Είναι σκόπιμο να σημειώσουμε ότι η κυβέρνηση, επιδιώκοντας να περάσει στα "μαλακά" η χαριστική βολή στα λιμάνια, έχει επιστρατεύσει τους εργοδοτικούς - κυβερνητικούς συνδικαλιστές στη διοίκηση της Ενωσης Λιμενεργατών. Η πλειοψηφία στη διοίκηση συμφωνεί μέχρι τώρα σε όλα με την κυβέρνηση. Συνδικαλιστές θα συμμετέχουν ακόμα και στα... "σεμινάρια" που θα γίνουν το επόμενο διάστημα για το N. 2688/99, ο οποίος μετέτρεψε σε ΑΕ τους ΟΛΠ και ΟΛΘ, αλλά και στις μελέτες για την ιδιωτικοποίηση! Το ξεπούλημα, όμως, μπορεί να αποτραπεί και αυτό είναι στο χέρι μας. Επιβάλλεται ο συντονισμός δράσης των εργαζομένων στα λιμάνια με όλους αυτούς που αντιστέκονται στο ξεπούλημα των λιμανιών. Επιβάλλεται να χτίσουμε τώρα το αγωνιστικό μέτωπο λιμενεργατών, εργατοτεχνιτών της Ζώνης, τελωνειακών, εκτελωνιστών ενάντια στα διαλυτική, για τα λιμάνια, πολιτική της κυβέρνησης. Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ