Τρίτη 13 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οι εφοπλιστές επανέρχονται δριμύτεροι

Επικίνδυνες εφοπλιστικές αξιώσεις που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και αυξάνουν το βαθμό εκμετάλλευσης των ναυτεργατών - κοινοτικών και μη - διατυπώθηκαν κατά την πρόσφατη "άτυπη" συζήτηση που διοργάνωσε η Ενωση Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) στις 28 του περασμένου Ιούνη στην Κοπεγχάγη.Στην άτυπη συνάντηση συμμετείχαν 5 αρμόδιοι υπουργοί κρατών - μελών και ο κοινοτικός επίτροπος Μεταφορών κ. Κίνοκ!Ανάμεσά τους και ο Ελληνας υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης,ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ έχει στα"σκαριά" νέα αντιναυτεργατικά μέτρα, προκειμένου να "επιλυθεί" το πρόβλημα του "ναυτεργατικού κόστους"!

Αν και άτυπη, η συνάντηση αυτή, όπως αναφέρεται στο δελτίο Ενημερώσεως του Ιουλίου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,έβαλε τις κατευθυντήριες γραμμές για το μέλλον της κοινοτικής ναυτιλίας. Ο αρμόδιος κοινοτικός επίτροπος επισήμανε ότι στόχος πρέπει να είναι "η Ευρωπαϊκή ναυτιλία να καταστεί ανταγωνιστική έναντι των τρίτων στόλων διεθνώς. Για να το επιτύχουμε είναι σκόπιμο να γίνει αξιοποίηση των κοινοτικών κατευθυντηρίων γραμμών για τις επιδοτήσεις στη ναυτιλία από ένα σημαντικό αριθμό κρατών -μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης μέσω υιοθετήσεως συναφών εθνικών μέτρων". Για να γίνει πιο σαφής διευκρίνισε ότι: "Η ναυτιλιακή πολιτική της Νορβηγίας και της Ολλανδίας και ειδικότερα τα φορολογικά κίνητρα που έδωσαν, πρέπει να αποτελέσουν φωτεινό παράδειγμα για τις άλλες κυβερνήσεις"!Να σημειωθεί ότι η περίπτωση της Ολλανδίας αποτελεί πιλότο για τις άλλες κυβερνήσεις, καθώς εκτός των σκανδαλωδών φορολογικών ελαφρύνσεων υπέρ των εφοπλιστών με μια σειρά αντιναυτεργατικών μέτρων, κατάφερε μέσα στα Οολανδικά πλοία να μείνει... Ολλανδός μόνο ο πλοίαρχος!

Ο πρόεδρος της ΕΕΕ Γιάννης Λύρας,εμφανίστηκε με τις πλέον επικίνδυνες θέσεις αφού εκτός των άλλων ανέφερε ότι επιβάλλεται η καλύτερη χρήση των κριτηρίων για την αντιμετώπιση των πλοίων, να μειωθούν οι αριθμοί των επιθεωρήσεων και να αποφεύγονται στο μέλλον οι συμπληρωματικοί έλεγχοι από μέρους των διαφόρων αρχών! Να μειωθούν δηλαδή ακόμα και αυτοί οι "μισεροί" έλεγχοι που αφορούν τη στοιχειώδη προστασία της ασφάλειας της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών στη θάλασσα! Ομως ο αποκαλυπτικότερος όλων ήταν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι και η Ελλάδα δε θα αργήσει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ολλανδίας. Ο Ελληνας υπουργός ανέφερε ότι: "Πράγματι στην Ελλάδα υφίσταται το πρόβλημα του ναυτεργατικού κόστους το οποίο σύντομα θα επιλυθεί"!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ