Σάββατο 13 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Χαριστική βολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Θεωνά στη σχετική συζήτηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Την κατηγορηματική του αντίθεση στην παραπέρα προωθούμενη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Ι. Θεωνάς, κατά τη συζήτηση, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, έκθεσης σχετικά με τους κοινοτικούς σιδηροδρόμους.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι "με τις νέες προτάσεις της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει τη χαριστική βολή στις δημόσιες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, καθώς επιμένει στην παραπέρα προώθηση της απελευθέρωσης, προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων και σε βάρος της ασφάλειας των μεταφορών, της δημόσιας υπηρεσίας και των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον κλάδο".

Αναφερόμενος στο περιεχόμενο των νέων προτάσεων της Επιτροπής, ο Γ. Θεωνάς επισήμανε ότι "και οι προτάσεις αυτές διατηρούν τη βασική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει γενικά τη διαδικασία απελευθέρωσης και που χαρακτηρίζεται από το διαχωρισμό ανάμεσα στην παροχή και τη συντήρηση της υποδομής από τη μια και την παροχή μεταφορικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών από την άλλη. Δηλαδή, διατήρηση του βάρους χρηματοδότησης των υποδομών για τους δημόσιους προϋπολογισμούς και εκμετάλλευση της αποδοτικότητας των δικτύων από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Η Επιτροπή, όμως, προχωρά ακόμη παραπέρα, ορίζοντας ότι οι διαχειριστές υποδομής που θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια μπορεί να είναι και ιδιωτικές επιχειρήσεις στα πλαίσια βέβαια της γενικότερης κατεύθυνσης ιδιωτικοποίησης και των υποδομών μέσω της χρηματοδότησης και εκμετάλλευσή τους από το ιδιωτικό κεφάλαιο. Ταυτόχρονα δεν υπάρχει καμιά κατοχύρωση για τους εργαζόμενους. Αντίθετα προαναγγέλλονται εκτεταμένες απολύσεις, καθώς προωθείται καθεστώς πλήρους ευελιξίας σχετικά με τον αριθμό και τους όρους εργασίας των εργαζομένων".

Σε σχέση με τις υπό συζήτηση εκθέσεις ο Γ. Θεωνάς είπε ότι "προχωρούν πιο πέρα και από την Επιτροπή, απαιτώντας να ακολουθήσουν η απελευθέρωση των διεθνών επιβατικών μεταφορών και των εμπορευματικών μεταφορών, τόσο στο εσωτερικό των κρατών - μελών όσο και διεθνώς".

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι "τόσο στις εκθέσεις όσο και στη δέσμη προτάσεων της Επιτροπής απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στις συνέπειες, που θα έχουν για τους εργαζόμενους τα μέτρα αυτά. Η παραπέρα διευκόλυνση της εισόδου και της πρόσβασης στις υποδομές των ιδιωτικών εταιριών προετοιμάζει το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων των δημόσιων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Αλλωστε, το νομοσχέδιο που πρόσφατα πέρασε στην ελληνική Βουλή και έχει στόχο την ευθυγράμμιση με τις κοινοτικές οδηγίες, κινείται σε αυτήν την κατεύθυνση, προβλέποντας περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας για τα επόμενα χρόνια".

Αναφερόμενος στις συνέπειες της πολιτικής απελευθέρωσης που ακολουθείται ο Γ. Θεωνάς είπε ότι "η προωθούμενη απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών όχι μόνο δε θα οδηγήσει σε αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, όπως υποκριτικά ισχυρίζονται αλλά θέτει σε άμεσο κίνδυνο και την έννοια της δημόσιας υπηρεσίας. Στα πλαίσια αυτά προβλέπονται και παραπέρα αύξηση των τιμολογίων, καθώς όπως διαπιστώνει ένας από τους εισηγητές "ένας βασικός λόγος για τον οποίον οι επιχειρήσεις που ανταγωνίζονται στον τομέα των σιδηροδρόμων είναι τόσο λίγες, είναι ότι η κερδοφορία των σιδηροδρόμων είναι πολύ μικρή". Αναγκαστικά, θα οδηγηθούμε σε μείωση των δικτύων με το κλείσιμο των μη προσοδοφόρων γραμμών, σε βάρος της τοπικής ανάπτυξης και του περιβάλλοντος".

Καταλήγοντας ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι "οι συνέπειες που ήδη βλέπουμε στους άλλους κλάδους μεταφορών που υπέστησαν τη διαδικασία απελευθέρωσης, οι ανησυχίες μας για την τύχη της δημόσιας υπηρεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος και για την τοπική ανάπτυξη, η διαμετρική μας αντίθεση με τις πρακτικές του κοινωνικού ντάμπιγκ και τις πολιτικές ανατροπής των εργασιακών σχέσεων μας οδηγούν στην καταψήφιση αυτών των εκθέσεων. Απαιτούμε μια πολιτική στον τομέα του σιδηροδρόμου που να στηρίζει τις δημόσιες επιχειρήσεις και την ανάπτυξη του δικτύου, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εθνικής οικονομίας, των χρηστών και των εργαζομένων. Ζητάμε από την Επιτροπή να αποσύρει τις προτάσεις της και από τις κυβερνήσεις των κρατών - μελών να απορρίψουν αυτές τις προτάσεις στο Συμβούλιο. Ελπίζουμε ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο, μέσα από τη συντονισμένη πάλη τους, θα οδηγήσουν στην ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής που προωθεί την κερδοσκοπική διαχείριση του σιδηροδρόμου, σε βάρος της ασφάλειας των μεταφορών και των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των χρηστών".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ιδιωτικοποίηση και «απελευθέρωση» για τις ανάγκες των μονοπωλίων (2019-10-12 00:00:00.0)
Ψηφίστηκε η πλήρης «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών μεταφορών (2019-10-09 00:00:00.0)
Προετοιμάζονται για περαιτέρω ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας (1999-04-17 00:00:00.0)
Καταστροφική η "απελευθέρωση" της ενέργειας (1996-07-10 00:00:00.0)
Αναγκαία η διατήρηση του καμποτάζ (1996-06-22 00:00:00.0)
Μέτρα για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες (1996-05-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ