Τρίτη 2 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Καθυστερημένο πόρισμα για τα τροχαία
  • Μετά από τρία χρόνια συζητήθηκε το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής
  • Στ. Παναγιώτου: Να αξιοποιηθούν οι προτάσεις και να μη μείνουν στα συρτάρια

Με καθυστέρηση τριών χρόνων, από τη μέρα που δημοσιοποιήθηκε, συζητήθηκε χτες στη Βουλή το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής για τη μελέτη του προβλήματος των τροχαίων ατυχημάτων, συζήτηση που θα συνεχιστεί και την Παρασκευή.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που αναφέρονται στο πόρισμα, στη χώρα μας το ποσοστό των θανατηφόρων ατυχημάτων επί του συνόλου των ατυχημάτων αυξάνεται σημαντικά μεταξύ του 1982 και 1983 και στη συνέχεια παραμένει σε υψηλό επίπεδο (γύρω στο 6,9%) για μία πενταετία, ενώ το 1989 παρατηρείται νέο άλμα στο 7,2% και το 1990 στο 7,8%. Το ποσοστό για το 1991, παρότι είναι λίγο μικρότερο (7,5%), εντούτοις παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Η χώρα μας έχει πολύ υψηλό δείκτη ατυχημάτων μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ειδικά στους θανάτους, και ενώ στις άλλες χώρες υπάρχει συνεχής μείωση ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα η κατάσταση χειροτερεύει συνεχώς. Από το 1975 (1.060 νεκροί) έως το 1995 (2.168 νεκροί) υπήρξε αύξηση 105% του αριθμού νεκρών, έναντι μείωσης 32% στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Το πόρισμα ζητάει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων και τονίζει ότι προϋπόθεση επιτυχίας της όποιας προσπάθειας είναι η συνειδητοποίηση της πολιτικής ηγεσίας, της επιστημονικής κοινότητας και των επικεφαλής των αρμοδίων υπηρεσιών, ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% είναι εφικτή, όπως προκύπτει από διεθνή στατιστικά στοιχεία.

Τη μεγάλη καθυστέρηση στη συζήτηση του πορίσματος επισήμανε στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Στ. Παναγιώτου,υπογραμμίζοντας ότι από το 1995 που υπάρχουν τα σχετικά στοιχεία στο πόρισμα μέχρι σήμερα έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές και πιθανόν να έχουν αλλάξει και κάποια δεδομένα. Ζήτησε δε την αξιοποίηση των προτάσεων του πορίσματος, γιατί το πρόβλημα των τροχαίων είναι οξύτατο και οι επιπτώσεις του σημαντικές.

Απαιτείται, είπε, κατασκευή και βελτίωση των δρόμων, κυκλοφοριακή αγωγή, ουσιαστική εκπαίδευση των οδηγών, έλεγχος της κατάστασης των οχημάτων και τιμωρία των παραβάσεων του ΚΟΚ.

Οπως χαρακτηριστικά τόνισε ο βουλευτής, στο πρώτο συνέδριο οδοποιίας που έγινε στη Λάρισα αναφέρθηκε ότι στο διάστημα 1986 - 1993 αυξήθηκαν κατά 40% τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, κατά 14% τα ατυχήματα, κατά 26% οι νεκροί και μόλις κατά 1% αυξήθηκε το οδικό δίκτυο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ