Τρίτη 2 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Το μήνυμα των μαθητών

Ο πολύμορφος, αποφασιστικός, επίμονος, ακούραστος και γεμάτος νεανική φρεσκάδα αγώνας των μαθητών, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στο κίνημα της νεολαίας και γενικότερα στο μαζικό λαϊκό κίνημα. Οι μαθητές καθημερινά δίνουν μαθήματα σε πολλούς. Σπάνε τη βιτρίνα που η άρχουσα τάξη με τις κυβερνήσεις της έχει στήσει και ανατρέπουν την αντίληψη που έντεχνα προσπαθούσαν να περάσουν στο λαό και να τον πείσουν γι' αυτό, ότι δήθεν οι μαζικοί αγώνες ανήκουν στο παρελθόν, είναι "ντεμοντέ". Οι μαθητές δείχνουν ότι η αγωνιστική διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και σε τελική ανάλυση στην ίδια τη ζωή, είναι ο πιο σύγχρονος, ο πιο "μοντέρνος" αλλά ταυτόχρονα και ο μοναδικός τρόπος για να φέρουν στο προσκήνιο τα προβλήματα, να αναγκάσουν τους πάντες να πάρουν θέση και να δείξουν το πραγματικό τους πρόσωπο.

Τα νέα δεδομένα στις συνειδήσεις της νεολαίας και του λαού που διαμορφώνουν οι μαθητικές κινητοποιήσεις, αποτελούν "αγκάθι" για την κυβέρνηση και τους κάθε λογής στυλοβάτες του συστήματος. Εδώ είναι που στοχεύει η αδιαλλαξία την οποία δείχνει το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση στο σύνολό της, που με κάθε μέσον και με τη συμπαράσταση του αρχηγού της ΝΔ, του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, των Μητσοτάκη, Ράλλη και άλλων, προσπαθεί να καταστείλει, να διασύρει, να εκφυλίσει τον μαθητικό αγώνα. Παρά την ωριμότητα που δείχνει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων της Αθήνας και γενικά το κίνημά τους, η κυβέρνηση απαντάει με αλαζονεία και απύθμενη ανευθυνότητα. Ρίχνει κροκοδείλια δάκρυα για τα "μαθήματα που χάνονται", χωρίς να δέχεται να κάνει κουβέντα για την Παιδεία που χάνεται, για την αγωνία των παιδιών για το μέλλον τους και τις προοπτικές τους. Από κοντά βέβαια σπεύδουν εισαγγελείς, αστυνομικοί και "αγανακτισμένοι γονείς" ως ένας ενιαίος κατασταλτικός μηχανισμός.

Η προσπάθεια των μαθητών ώστε να υπάρξει ένας τρόπος προσέγγισης, μια διέξοδος, υπονομεύεται από την κυβέρνηση. Ο υπουργός Παιδείας δε δέχεται να συναντήσει το Συντονιστικό Αγώνα, τους εκπροσώπους των αγωνιζόμενων μαθητών, και αρνείται να κάνει οποιαδήποτε ουσιαστική παραχώρηση. Είναι σαφής η τακτική του: Αυτό που θέλει δεν είναι ναεπανέλθει η ομαλή λειτουργία των σχολείων αλλά να ηττηθεί το κίνημα των μαθητών και να δοθεί ένα μήνυμα σε όσους τολμούν να σηκώνουν κεφάλι, να αγωνίζονται και να αμφισβητούν.

Ο υπουργός όμως και η κυβέρνησή του δεν έχουν αντιληφθεί ότι τα διδάγματα που προκύπτουν από τις μαθητικές κινητοποιήσεις είναι μη αναστρέψιμα. Και μόνο το γεγονός ότι επί τρεις μήνες τα ζητήματα της Παιδείας, τα οράματα και οι αγωνίες της νέας γενιάς βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, είναι μια μεγάλη κατάκτηση των μαθητών. Η διεύρυνση του μετώπου ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο και στην ταχτική της κυβέρνησης, είναι μονόδρομος. Το πανελλαδικό αγωνιστικό ραντεβού των μαθητών στις 5 Φλεβάρη, είναι παλλαϊκή υπόθεση. Το μέτωπο μαθητών, γονιών, καθηγητών, εργαζομένων, μπορεί και πρέπει να κάνει ακόμη πιο αποφασιστική και δυνατή την παρουσία του στο συλλαλητήριο. Θα 'ναι μια ακόμη ισχυρή απάντηση στην αδίστακτη κυβέρνηση. Από τώρα, δεν πρέπει να χαθεί ούτε ώρα, ούτε λεπτό. Να φτάσει παντού το μήνυμα αυτού του μεγάλου αγώνα. Να μιλήσουμε άνθρωπο τον άνθρωπο, όσοι θέλουν τα παιδιά μας να ζήσουν καλύτερες μέρες, να πυκνώσουν κι άλλο τις γραμμές του αγώνα. Απ' το συλλαλητήριο στο Σύνταγμα να μη λείψει κανείς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ