Σάββατο 9 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Επισημοποιούνται τα νέα "πανωπροίκια"...

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να οριστικοποιηθεί το νέο μεγάλο σκάνδαλο με το μετρό της Αθήνας, που αυτή τη φορά δε θα έχει τη μορφή μιας νέας "συμπληρωματικής σύμβασης", αλλά του περιβόητου "μνημονίου συναντίληψης". Με τη μεθόδευση αυτή, όπως έχει γράψει εδώ και δύο μήνες πρώτος ο "Ρ", η κυβέρνηση δίνει στους εργολάβους νέα "πανωπροίκια" 70 περίπου δισ. δρχ., με αντάλλαγμα την παράδοση του έργου σε... δόσεις!

Να σημειώσουμε ότι στο "μνημόνιο" αυτό (μια συμφωνία που θεσπίζει την πλήρη αδιαφάνεια και κινείται πέρα από οποιαδήποτε νομοθεσία) κυβέρνηση, εργολάβοι και "Αττικό Μετρό" έχουν καταλήξει από το πρώτο δεκαήμερο του περασμένου Νοέμβρη, ύστερα από διαπραγματεύσεις αρκετών μηνών. Δεν έχει επισημοποιηθεί, όμως, ακόμη, καθώς αφ' ενός αναζητούνταν από την κυβέρνηση κάποια προσχήματα για να περάσει "στα μαλακά", αφ' ετέρου δε οι εργολάβοι ζητούν να τους δοθούν εγγυήσεις ότι θα τους ανατεθεί απευθείας (χωρίς δηλαδή διαγωνισμό) ολόκληρο το "πακέτο" των επεκτάσεων προς τη Δυτική Αθήνα, συνολικού προϋπολογισμού 200 περίπου δισ. δρχ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όλο το περασμένο διάστημα έγιναν νέες διαπραγματεύσεις, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, και πλέον απομένει η τελική συνάντηση, που αναμένεται να γίνει τις επόμενες μέρες.

Η κυβέρνηση το μόνο που έχει "πετύχει" από τις τελευταίες αυτές διαπραγματεύσεις, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, είναι να δεχτούν οι εργολάβοι να της χορηγήσουν εγγυητικές επιστολές, συνολικού ύψους 20,2 δισ. δρχ., τις οποίες θα χρησιμοποιήσει το δημόσιο αν δεν παραδοθούν τα τμήματα του έργου μέσα στο νέο χρονοδιάγραμμα που προβλέπει το "μνημόνιο συναντίληψης". Συγκεκριμένα, αν δεν παραδοθεί η γραμμή Σύνταγμα - Σεπόλια μέχρι το Δεκέμβρη του 1999, οι εργολάβοι θα πληρώσουν 2,2 δισ. δρχ., ενώ αν δεν παραδοθεί το τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη μέχρι το τέλος του 2000 θα πληρώσουν 18 δισ. δρχ. Ολα αυτά, βέβαια, με την προϋπόθεση ότι η κυβέρνηση θα θελήσει να χρησιμοποιήσει τις εγγυητικές αυτές επιστολές και ποινικές ρήτρες, κάτι που δεν έκανε τον περασμένο Νοέμβρη με αντίστοιχες ρήτρες 15 δισ. δρχ., που προέβλεπε η συμπληρωματική σύμβαση, αν δεν είχε ολοκληρωθεί το έργο μέχρι τότε. Αντί, λοιπόν, να χρησιμοποιήσει το όπλο αυτό, η κυβέρνηση προχώρησε στις διαπραγματεύσεις και στα νέα "πανωπροίκια"...

Αγνωστο παραμένει προς το παρόν τι θα γίνει με το τμήμα Σύνταγμα - Ασώματοι, για το οποίο οι εργολάβοι εξακολουθούν να ζητούν ένα ποσό πάνω από 20 δισ. δρχ., επικαλούμενοι δυσκολίες, όπως την αλλαγή μεθόδου κατασκευής της σήραγγας, καθώς ο "μετροπόντικας" έχει αποσυρθεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα αυτό, πριν την περικοπή του από την εργολαβία, δε στοίχιζε παραπάνω από 12 δισ. δρχ...

Οσον αφορά τις επεκτάσεις, όλα θα φανούν από τη δημοπράτηση τον επόμενο μήνα της σήραγγας Σεπόλια - Αγιος Αντώνιος (προϋπολογισμός 12 δισ. δρχ.). Συγκεκριμένα, αν η δημοπράτηση προβλέπει τη διάνοιξη της σήραγγας με τη χρήση "μετροπόντικα", τότε ασφαλώς "φωτογραφίζεται" η σημερινή κοινοπραξία, πράγμα που σημαίνει ότι οι εργολάβοι πέτυχαν να αναλάβουν οι ίδιοι και τις επεκτάσεις του μετρό, ώστε να μη βγουν από την αθηναϊκή γη ούτε μέχρι το 2006, αποκομίζοντας έναν νέο πακτωλό δισεκατομμυρίων. Ως πρόσχημα κυβέρνηση και εργολάβοι θα χρησιμοποιήσουν το γεγονός ότι ο πρώτος "μετροπόντικας", "Ιάσων", από την περασμένη βδομάδα τερμάτισε το έργο του φτάνοντας στο σταθμό "Αγιος Ιωάννης" του Νέου Κόσμου...


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ