Κοροϊδία και μόνο αποτελούν οι... δήθεν ενστάσεις που προβάλλει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για ένα από τα άρθρα του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης ο οποίος καταργεί κάθε είδους προστατευτισμό στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας. Η κυβέρνηση πριν ακόμα τις καταληκτικές ημερομηνίες που προβλέπει ο Κανονισμός, έσπευσε να βάλει τη σφραγίδα της στην παράδοση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών στις πολυεθνικές και ήδη έχει αρχίσει να τροποποιεί τη σχετική νομοθεσία της χώρας. Σαν "καλό παιδί" συμμορφώθηκε με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την τροποποίηση του άρθρου 5 τουΚώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου!Απόφαση, που αποτέλεσε την προετοιμασία της άρσης του καμποτάζ που προβλέπει ο Κοινοτικός Κανονισμός.Συγκεκριμένα το άρθρο 5 του ΚΔΝΔ καθορίζει τις προϋποθέσεις για την ένταξη ενός πλοίου στο ελληνικό νηολόγιο, ώστε να έχει το δικαίωμα να εκτελεί και τα ανάλογα δρομολόγια. Σύμφωνα με αυτές, προβλέπεται ότι ως ελληνικά πλοία αναγνωρίζονται αυτά που ανήκουν κατά 50% και πάνω σε Ελληνες υπηκόους ή σε ελληνικά νομικά πρόσωπα, των οποίων τα κεφάλαια ανήκουν σε Ελληνες υπηκόους επίσης πάνω από το 50%.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι αυτός ο όρος παραβιάζει τους Κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ελεύθερη διακίνηση στις χώρες - μέλη της και απαίτησε την τροποποίησή του. Ο υπουργός αμέσως μετά την απόφαση έσπευσε να δηλώσει ότι: "Είμαστε υποχρεωμένοι να συμμορφωθούμε με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο" και με Προεδρικό Διάταγμα έχει δρομολογήσει την τροποποίηση του άρθρου 5. Στο κείμενο του ΠΔ προβλέπεται ότι: "Αναγνωρίζονται ως ελληνικά πλοία, αυτά που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει τα πενήντα εκατοστά σε Ελληνες υπηκόους, ή σε ελληνικά νομικά πρόσωπα, ή σε υπηκόους των λοιπών κρατών - μελών της ΕΕ ή στις Εταιρίες των λοιπών κρατών της ΕΕ που αναφέρονται στο άρθρο 58 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, μετά από αίτηση των πλοιοκτητών τους η οποία συνοδεύεται από το σχετικό τίτλο κτήσης της κυριότητας"! Ετσι ήδη η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έδωσε το "πράσινο φως" σε οποιοδήποτε υπήκοο χώρας - μέλους της ΕΕ ή εταιρία να εκτελεί θαλάσσιες μεταφορές στις ελληνικές θάλασσες, αρκεί το πλοίο του να φέρει την ελληνική σημαία!