Πέμπτη 9 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ
Απεργούν σήμερα στη Β. Ελλάδα

Για τις 23 Ιούλη, ημέρα πανεργατικής κινητοποίησης της ΓΣΕΕ, μεταφέρεται τελικά η πανσιδηροδρομική 24ωρη απεργία των εργαζομένων του ΟΣΕ με ομόφωνη απόφαση του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.Στο μεταξύ, σήμερα, στα πλαίσια της 24ωρης απεργίας των σιδηροδρομικών Βόρειας Ελλάδας, έχει προγραμματιστεί να γίνει απεργιακή συγκέντρωση στις 11 το πρωί μπροστά στο σταθμό του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη. Στη συγκέντρωση αναμένεται να συμμετέχουν οργανωμένα και μαζικά εργαζόμενοι από τη Δράμα, τις Σέρρες και την Εδεσσα, αλλά και μεμονωμένα, συνάδελφοί τους από άλλους νομούς της Μακεδονίας - Θράκης. Η σκυτάλη του αγώνα θα περάσει στη συνέχεια στους εργαζόμενους του ΟΣΕ στην περιφέρεια της Θεσσαλίας, που έχουν προγραμματίσει απεργία για τις 14 Ιούλη.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ που αντιστέκονται στα σχέδια της κυβέρνησης για συρρίκνωση του δικτύου και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, απαιτούν να μην προχωρήσει η κατάργηση των Περιφερειών και ιδιαίτερα της Περιφέρειας Μακεδονίας - Θράκης, να χρηματοδοτηθούν άμεσα έργα βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του δικτύου της Βόρειας Ελλάδας (ηλεκτρονική σήμανση, διπλή γραμμή, καινούριες χαράξεις, συντήρηση κλπ) και να ανακληθούν όλες οι αδικαιολόγητες μεταθέσεις - διώξεις που έχουν γίνει σε βάρος 40 εργαζομένων.

Οπως φαίνεται, αν και επίσημα δεν έχει προχωρήσει το επιχειρησιακό σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ, ήδη άρχισε να εφαρμόζεται διά της πλαγίας οδού. Σε ό,τι αφορά τη συρρίκνωση του δικτύου: Από τις 29 Ιούνη και για δύο χρόνια έπαψε να λειτουργεί ο "Θεσσαλικός" (Βόλος - Καλαμπάκα), στο όνομα δήθεν της μετατροπής του σε γραμμή διεθνών προδιαγραφών. Εχουν περικοπεί σε δύο (από πέντε), τα δρομολόγια της γραμμής της Φλώρινας, παράλληλα με την εγκατάλειψη των έργων συντήρησης. Η γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Δίκαια είναι αμφίβολο αν θα συνεχίσει να λειτουργεί εφόσον κρίνεται μη κερδοφόρα. Ενώ θα κρατηθεί, όπως όλα δείχνουν, η επίσης μη κερδοφόρα γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδωμένης διότι θεωρείται ως η "πόρτα" της επιχειρηματικής Ευρώπης προς την Ανατολή.

Παράλληλα, ήδη βρίσκεται στα σκαριά η δημιουργία 5 θυγατρικών ιδιωτικών εταιριών, που αναμένεται να διεκδικήσουν τουριστικές γραμμές, όπως Δράμας - Νέστου, Βόλου - Μηλιών, Οδοντωτό Καλαβρύτων κλπ.

Μπροστά σ' αυτές τις επιλογές, που ουσιαστικά οδηγούν σε συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, στις σαρωτικές αλλαγές που προωθούνται στο εργασιακό καθεστώς, τη μείωση 4.000 θέσεων εργασίας κλπ, οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ προειδοποιούν την κυβέρνηση, αλλά και ορισμένα κορυφαία συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, που προσπαθούν να καλλιεργήσουν κλίμα ηττοπάθειας, ότι κανείς δε θα μπορέσει να τους βάλει στη γωνιά. Ξεκαθαρίζουν προς κάθε κατεύθυνση ότι ο αγώνας τους είναι δίκαιος και θα είναι τελικά νικηφόρος.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ