Πέμπτη 16 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ
Τους έπνιξαν εν πλήρει συνειδήσει

Το πλοίο ήταν "σαπάκι". Η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων το γνώριζε. Για τον υπουργό, όμως, υπεύθυνες είναι οι... καιρικές συνθήκες! Κατάπτυστες δηλώσεις πρώην ασυρματιστή που υπηρετεί σήμερα, για λογαριασμό των εφοπλιστών, στο υπουργείο Ναυτιλίας

Με σάπιες λαμαρίνες και διαλυμένο μηχανοστάσιο ταξίδευε το πλοίο "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ" το οποίο ναυάγησε τη Δευτέρα στα ανοιχτά της Σικελίας παίρνοντας μαζί του 12 ναυτικούς. Αυτό προκύπτει από έγκυρες πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ήταν αναμενόμενο ότι το πλοίο δε θα "έβγαζε" τον χειμώνα!

Συγκεκριμένα το 18 χρόνων πλοίο ήταν επιπρόσθετα και κακοσυντηρημένο με αποτέλεσμα να έχει γίνει επικίνδυνη η πλεύση του, γεγονός που αποδείχθηκε με τη δημιουργία ρήγματος όταν έπεσε σε φουρτούνα. Επιπλέον οι κεντρικοί σωλήνες αναρροφήσεως θαλάσσης της κύριας μηχανής είχαν διαρροές! Σ' αυτές τις περιπτώσεις, αναφέρουν οι ειδικοί, οι σωλήνες δεν αντέχουν τις συστολές και διαστολές και σε θάλασσα πολλών μποφόρ που η μηχανή δουλεύει με ένταση σπάνε και η μηχανή σταματάει! Το σταμάτημα της μηχανής σε ένα πλοίο φορτωμένο με κοντέινερς όπως το "ΠΕΛΧΑΝΤΕΡ", με θάλασσα 9 μποφόρ, οδηγεί σχεδόν αυτόματα σε αναποδογύρισμα του πλοίου καθώς αυτού του τύπου τα πλοία χάνουν εύκολα την ευστάθειά τους. Στα νέα αυτά στοιχεία πρέπει να προστεθεί και η έλλειψη ραδιοτηλεγραφητή χωρίς το πλοίο να διαθέτει έστω όλες τις εγκαταστάσεις του δορυφορικού συστήματος GMDSS!

"Η... φουρτούνα φταίει"!

Προκλητικός εμφανίστηκε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, την ίδια ακριβώς ώρα που συνεχιζόταν η περισυλλογή πτωμάτων των ναυαγών στη θάλασσα της Σικελίας. Ο υπουργός και οι "ειδικοί" του υπουργείου εμφανίστηκαν να δηλώνουν, ούτε λίγο ούτε πολύ, πως για το πολύνεκρο ναυάγιο φταίνε οι... καιρικές συνθήκες! Προκαλώντας τουλάχιστον όσους έχουν την ελάχιστη σχέση με τη θάλασσα και πολύ περισσότερο τους πρώην συναδέλφους του, ο εκτελών χρέη υπερασπιστή των εφοπλιστών, πρώην ασυρματιστής και σημερινός εκπρόσωπος της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων Αντώνης Τζανιδάκης, δήλωσε: "Ο ασυρματιστής εκπέμπει μόνο το σήμα κινδύνου και φεύγει. Αν είχε το πλοίο ασυρματιστή θα είχαμε έναν ακόμα νεκρό"! Η προκλητική αυτή δήλωση χρησιμοποιήθηκε για να αιτιολογηθεί η απαλλαγή που έδωσε η Επιθεώρηση στην εταιρία του εφοπλιστή Σαρλή για τη θέση του ασυρματιστή! Με μία τέτοια δήλωση στο χέρι ο Γ. Κατσιφάρας συμπλήρωσε απλά ότι: "Ολα έγιναν κανονικά"! Πράγματι, συμπληρώνουμε εμείς, με όση οργή μπορεί να αποτυπωθεί στο χαρτί, ο υπουργός και οι ομοτράπεζοί του υπηρέτες των εφοπλιστών, εκτέλεσαν κανονικά την αποστολή τους: Νομιμοποίησαν μία ακόμα ομαδική εκτέλεση ναυτεργατών.

Απαλλαγή από τη θέση του ασυρματιστή έχει δοθεί από την Επιθεώρηση σε άλλα τρία πλοία του Σαρλή και όπως δήλωσε ο Τζανιδάκης, είναι η μοναδική εταιρία στην οποία δόθηκε τέτοια απαλλαγή! Η εξαίρεση αυτή έγινε, κατά τον εκπρόσωπο της Επιθεώρησης, γιατί τα πλοία διαθέτουν... όλα τα απαραίτητα μέσα! Ομως τόσο ο Τζανιδάκης όσο και ο διευθυντής Ασφάλειας Ναυσιπλοφιας Δημήτρης Τσίχλης, παραδέχτηκαν την καθυστέρηση να επιβεβαιώσουν το σήμα κινδύνου και ότι δεν το είχαν λάβει έγκαιρα παραπλέοντα πλοία! Στο μεταξύ χτες ανασύρθηκαν δύο ακόμα πτώματα που αναμένεται να αναγνωριστούν, ενώ αγνοούνται άλλοι πέντε ναυτικοί.

"Αυτοί τους έπνιξαν"

Η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της καταγγέλλει:"Το πλοίο ήταν υπερήλικο - 18 ετών σαπιοκάραβο - και σύμφωνα με πληροφορίες δεν είχε γίνει καν η αναγκαία συντήρηση και επισκευή προκειμένου να καταστεί αξιόπλοο. Αν και το πλοίο δεν είχε όλες τις συσκευές του νέου συστήματος GMDSS που προβλέπονται από τη διεθνή νομοθεσία, εντούτοις το ΥΕΝ και η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων το χαρακτήρισαν σαν πλοίο με τέτοιο σύστημα από το Μάρτη του 1993 δίνοντάς του το δικαίωμα να ταξιδεύει χωρίς ασυρματιστή με παράνομα πιστοποιητικά αξιοπλοφιας. Η εφοπλιστική εταιρία και το ΥΕΝ έπνιξαν τους ναυτεργάτες για να γλιτώσει ο εφοπλιστής 550 χιλιάδες δραχμές τον μήνα. ΝΤΡΟΠΗ! Η καθυστερημένη παροχή βοήθειας οφείλεται στην αμφιβολία για την πραγματική εκπομπή του σήματος κινδύνου. Η αδυναμία του πλοίου να τηρήσει επικοινωνία στις κρίσιμες στιγμές, φανερώνει την ανάγκη ύπαρξης του ραδιοτηλεγραφητή ακόμα και με πλήρες δορυφορικό σύστημα. Για το έγκλημα του ναυαγίου υπαίτιοι είναι το υπουργείο και ο εφοπλιστής Σαρλής και πρέπει να τους αποδοθούν οι ευθύνες τους".


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ