Εφαρμόστηκε πριν τρία χρόνια στο 132ο Δημοτικό Σχολείο της Γκράβας και σήμερα τα παιδιά - μαθητές πια στο Γυμνάσιο - που συμμετείχαν στο πρόγραμμα παραμένουν μακριά από τη χρήση ουσιών και άλλων παραβατικών συμπεριφορών, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν θετική συμπεριφορά τόσο στη συνεργασία και στάση τους μέσα στο σχολείο όσο και στη ζωή τους
Το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) απέσπασε το πρώτο βραβείο του διεθνούς οργανισμού «Mentor Foundation» ανάμεσα σε 150 υποψηφιότητες από 49 χώρες για το πρόγραμμα πρωτογενούς πρόληψης που εφάρμοσε για γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας (Γκράβα) από το Σεπτέμβρη του 2000 μέχρι τον Ιούνη του 2000. Η απονομή του βραβείου έγινε στη Ζυρίχη στις 11.10.2003 και συνοδεύεται από 100.000 ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη των προγραμμάτων του ΚΕΘΕΑ.
Το «Mentor Foundation» είναι διεθνής μη κυβερνητική οργάνωση στον κόσμο που δραστηριοποιείται εδώ και 10 χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο για την πρόληψη της χρήσης ναρκωτικών ουσιών στα παιδιά και στους νέους σε συνεργασία με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, τα προγράμματα του ΟΗΕ για το Διεθνή Ελεγχο των Ναρκωτικών, κυβερνήσεις και ανεξάρτητες οργανώσεις.
Η παρέμβαση του ΚΕΘΕΑ, σύμφωνα με την Επιτροπή για το βραβείο, ξεχώρισε για την ψηλή αποτελεσματικότητά της ως προς την προσωπική ανάπτυξη των παιδιών, τη βελτίωση της ψυχοσωματικής τους υγείας αλλά και την υποστήριξη των γονιών, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες του ρόλους τους. Επίσης το σχολικό περιβάλλον βελτιώθηκε δραστικά με λιγότερα επεισόδια εχθροπραξιών, ρατσισμού και βιαιότητας.
Στους στόχους του προγράμματος, μεταξύ των άλλων, ήταν:
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, η διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας καθιέρωσαν συναντήσεις υποστήριξης και αμοιβαίας βοήθειας μεταξύ τους. Συνεχίζουν την εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας και πρόληψης της χρήσης ναρκωτικών και δημιούργησαν «Σχολή Γονέων» καθώς και μαθήματα παροχής εκπαίδευσης της ελληνικής γλώσσας σε γονείς μετανάστες.
Σήμερα το ΚΕΘΕΑ διαπιστώνει: «Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και βρίσκονται πλέον στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση παραμένουν μακριά από τη χρήση ουσιών και άλλων παραβατικών συμπεριφορών, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν θετική συμπεριφορά τόσο στη συνεργασία και στάση τους μέσα στο σχολείο όσο και στη ζωή τους εκτός του σχολείου έως σήμερα».