Τρίτη 14 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Τεράστια οικονομική «τρύπα» σε όφελος των εργολάβων

Ο λαός υποχρεώνεται να πληρώσει ως «μπόνους» υπέρογκα διόδια για ανολοκλήρωτο έργο!

Με αστήριχτα επιχειρήματα προσπαθεί τώρα η κυβέρνηση να καλύψει το τεράστιο σκάνδαλο της κατασκευής της Αττικής Οδού με τη ληστρική μέθοδο της συγχρηματοδότησης που έχει ως συνέπεια τον, σχεδόν, τριπλασιασμό του κόστους, ενώ υποχρεώνει όσους τη χρησιμοποιούν να πληρώνουν υπέρογκα διόδια για μερικές δεκαετίες. Το εντυπωσιακό είναι μάλιστα ότι ευθύνες από την κυβέρνηση ζητά το κόμμα της ΝΔ, το οποίο είχε προκηρύξει με τον τρόπο αυτό το σχετικό διαγωνισμό...

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη χτεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο υπουργός Τύπου Χ. Πρωτόπαππας, παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι το κόστος του έργου έχει διογκωθεί υπερβολικά, αλλά υποστήριξε το καινοφανές, ότι ο προϋπολογισμός του παρέμεινε... αμετάβλητος στα 427 δισ. δρχ.! Από το κόστος αυτό, ισχυρίστηκε ο υπουργός Τύπου, τα 285 δισ. δρχ. δόθηκαν από τις 11 εργοληπτικές εταιρίες, ενώ τα υπόλοιπα 142,5 δισ. δρχ. δόθηκαν από το ελληνικό δημόσιο. Στο κόστος αυτό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δε συμπεριλαμβάνει ούτε τα 300 δισ. δρχ. που πλήρωσε αποκλειστικά το ελληνικό Δημόσιο για απαλλοτριώσεις, ούτε τα 120 δισ. δρχ. από πρόσθετα κονδύλια που δόθηκαν πάλι από το ελληνικό δημόσιο για διάφορες αλλαγές στην κατασκευή του έργου, επειδή οι περιβαλλοντικές μελέτες ήταν διάτρητες, ούτε τα πρόσθετα κονδύλια για τα αντιπλημμυρικά έργα, ούτε το κόστος του ξένου συμβούλου και των αρχαιολογικών ερευνών. Και προπάντων, «ξεχνάει» να πει ότι ενώ οι εργολάβοι από το 1996 που υπογράφηκε η σύμβαση μέχρι το 2000 (που έπρεπε κανονικά να έχει ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος) δεν είχαν βάλει καν τη μικρή τους χρηματοδοτική συμβολή (55 δισ. δρχ.) και χρειάστηκε γι' αυτό να παρέχει εγγυήσεις στις τράπεζες το Δημόσιο, τελικά τους έδωσε και μπόνους να ξεκινήσουν να πληρώνονται τα διόδια με πρόσχημα ότι... ολοκλήρωσαν πιο γρήγορα ένα τμήμα του έργου!

Ακόμη, πάντως, και με τα κονδύλια που παρουσιάζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, το κόστος της Αττικής Οδού έφτασε τα 860 δισ. δρχ., γεγονός που σημαίνει ότι κάθε χιλιόμετρό της θα κοστίσει τελικά πάνω από 15 δισ. δρχ., ποσό υπέρογκο, αν αναλογιστεί κανείς ότι το κάθε χιλιόμετρο στην Εθνική Οδό κοστίζει το πολύ 1,5 δισ. δρχ.!

Οσο για τα διόδια, αυτά αναμένεται να πάρουν πάλι την ανηφόρα από το τέλος του μήνα και να φτάσουν τα 2 ευρώ για τα ΙΧ. Θυμίζουμε ότι με βάση τη σύμβαση η «Αττική Οδός» μπορεί να αναπροσαρμόζει ελεύθερα την τιμή των διοδίων, αρκεί να... ενημερώνει την κυβέρνηση και τους πολίτες. Σύμφωνα με τη σύμβαση το ανώτερο όριο των διοδίων σε τιμές 1994 για την Αττική Οδό είναι 1,56 ευρώ συν ΦΠΑ, ενώ με τις διάφορες αναπροσαρμογές μέσα στο 2002 θα μπορούσε να φτάσει τα 2,30 ευρώ χωρίς ΦΠΑ...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ