Παρασκευή 5 Δεκέμβρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΠΟΠΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΛΟΙΩΝ»
Στόχος η εξασφάλιση του κέρδους και η πολεμική προετοιμασία

Ψηφίστηκε χτες στη Βουλή το νομοσχέδιο για την «Εποπτική Μονάδα Ασφαλείας Λιμένων και Πλοίων». Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ, τόνισε ότι όλες οι κυβερνητικές παρεμβάσεις στα λιμάνια υπηρετούν αποκλειστικά την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που τα εκμεταλλεύονται. Ανέφερε ότι η σύσταση της Εποπτικής Μονάδας Ασφαλείας Λιμένων και Πλοίων ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της ΕΕ για πλήρη «απελευθέρωση» της λιμενικής αγοράς και επιτάχυνση των επενδύσεων, ενώ ήδη προχωρά η μεταφορά του δικαιώματος παραχώρησης άλλων 23 λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ.

Υπογράμμισε ότι πολλά νησιά μένουν αποκλεισμένα τον χειμώνα λόγω ακατάλληλων υποδομών και ότι στα μικρά και απομακρυσμένα λιμάνια υπάρχουν σοβαρές φθορές, καταρρεύσεις και ελλιπής συντήρηση, που θέτουν σε κίνδυνο εργαζόμενους και επιβάτες, την ώρα που εφοπλιστές και εργολάβοι αποκομίζουν τεράστια κέρδη από δημόσιους πόρους. Εφερε ως παράδειγμα την παράδοση του λιμανιού Ηρακλείου στον όμιλο «Γκριμάλντι» και τις αρνητικές συνέπειες για τους ψαράδες.

Σημείωσε επίσης ότι τα λιμάνια χρησιμοποιούνται ως ορμητήρια του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, όπως στην Αλεξανδρούπολη ή στη Σούδα, όπου εμπλέκονται σε μεταφορά πολεμικού υλικού και επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή. Τόνισε ότι οι λιμενικές υποδομές εντάσσονται συνολικά στους σχεδιασμούς της άρχουσας τάξης για γεωστρατηγική αναβάθμιση και μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό και μεταφορικό κόμβο, ιδιαίτερα στη διασύνδεση της ναυτιλιακής οδού Ασίας - Ευρώπης μέσω Σουέζ και των χερσαίων μεταφορών προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη. Στο ίδιο πλαίσιο ενέταξε και τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της ONEX στην Ελευσίνα, ως αντίβαρο στην COSCO.

Καταλήγοντας ανέφερε ότι για το ΚΚΕ οι λιμενικές υποδομές μπορούν να αποτελέσουν μοχλό πραγματικής ανάπτυξης και συνεργασίας μεταξύ κρατών, κάτι που απαιτεί βαθιές αλλαγές στην οικονομία και την εξουσία.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος τόνισε ότι με το νομοσχέδιο για τη «Δημιουργία Επιτροπής για την ασφάλεια των λιμένων και των πλοίων» η κυβέρνηση δεν επιδιώκει ασφαλείς και φτηνές μεταφορές, αλλά προστασία των λιμανιών και των πλοίων από εργατικές κινητοποιήσεις και αγροτικά μπλόκα. Υπογράμμισε ότι η Επιτροπή αποτελεί τμήμα της πολιτικής της ΕΕ για τις Μεταφορές, την οποία εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά, με ιδιωτικοποιήσεις και πανάκριβα εισιτήρια.

Εξηγώντας την καταψήφιση από το ΚΚΕ, σημείωσε ότι η ρύθμιση εντάσσεται στη λογική «ανθεκτικότητας» των υποδομών μέσα στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, με τα λιμάνια να λειτουργούν ως κρίσιμα σημεία για εμπορικές και στρατιωτικές επιχειρήσεις. Αναφέρθηκε στην Ελευσίνα, στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης ΗΠΑ - Κίνας, και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως κόμβο στρατιωτικής κινητικότητας και ενεργειακού εφοδιασμού, στο πλαίσιο της απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο και της μεταφοράς του υγροποιημένου LNG.

Απόρροια των παραπάνω, επεσήμανε, είναι η μετατροπή των λιμανιών της χώρας σε κόμβους Μεταφοράς και Ενέργειας, και ταυτόχρονα σε κόμβους εκδήλωσης ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και αντιποίνων επικίνδυνων για τον λαό.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ