«Βαρέλι δίχως πάτο» αποδεικνύεται η οικονομική επιβάρυνση του ελληνικού λαού για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, με το κόστος κατασκευής του να προσεγγίζει ήδη τα 3 δισ. ευρώ (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά μαζί με αποζημιώσεις κ.λπ.).
Μετά τα 151 εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις προς την κοινοπραξία κατασκευής την άνοιξη του 2025, προκύπτουν τώρα - σύμφωνα με δημοσιεύματα - και νέες απαιτήσεις για νέες αποζημιώσεις προς τους επιχειρηματικούς ομίλους, ύψους 128,4 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε σχόλιό της η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει: «Αντί μετά από τόσα χρόνια να λειτουργεί κανονικά το Μετρό σε όλη την πόλη, συνεχίζεται η ταλαιπωρία και η οικονομική επιβάρυνση του λαού, μαζί με τα γνωστά προβλήματα στη λειτουργία της βασικής γραμμής και την αναβολή της απαραίτητης επέκτασης στη δυτική Θεσσαλονίκη στη "Δευτέρα Παρουσία". Οι μόνοι που κερδίζουν σταθερά τόσα χρόνια είναι οι όμιλοι που ανέλαβαν την κατασκευή και τη λειτουργία του Μετρό».
Καλεί τον λαό της περιοχής να απαιτήσει και να διεκδικήσει δυναμικά: «Καμία εκ νέου καθυστέρηση στα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου προς Καλαμαριά. Μέτρα για την ορθή και ασφαλή λειτουργία όλης της γραμμής. Να μην πληρωθούν επιπλέον αποζημιώσεις. Εχουμε πληρώσει πολλά, να μην πληρώσουμε ξανά! Συγκεκριμένο και σφιχτό χρονοδιάγραμμα για την επέκταση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Γρήγορη ολοκλήρωση των έργων του Προαστιακού που ανακοινώθηκαν (ακόμα μια χρονιά...) και σοβαρή αναβάθμιση του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ».
Για όλα τα παραπάνω να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού με μόνιμη και σταθερή εργασία, ανθρώπινα ωράρια, μισθούς και δικαιώματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους.