Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης
Ωστόσο, αυτό το οποίο πρέπει κανείς να πει είναι ότι έχει αποδομηθεί οποιαδήποτε συνοχή της επιστημονικής γνώσης. Με αποτέλεσμα οι φοιτητές μας να τρέχουν πίσω από ένα άγχος συλλογής ECTS, μονάδων πιστοποίησης, από αντικείμενα τα οποία δεν συνάδουν κατ' ανάγκη με αυτό που σπουδάζουν, να τρέχουν πίσω από διάφορες πιστοποιήσεις συλλογής δεξιοτήτων, διευκολύνοντας εντέλει τη δημιουργία ενός επιστημονικού εργατικού δυναμικού το οποίο θα είναι εσαεί εξαρτημένο από διάφορες πιστοποιήσεις και συνεχιζόμενη διά βίου εκπαίδευση, επομένως όχι ανεξάρτητοι επιστήμονες και κύριοι του επιστημονικού τους αντικειμένου. Αντίστοιχα και η Ερευνα έχει καταβαραθρωθεί, τρέχουμε και προσπαθούμε να μαζέψουμε λεφτά για προγράμματα, έχουμε γίνει γραφειοκράτες να φτιάχνουμε σύντομα και διευρυμένα και αναλυτικά CV*... Εχουμε χάσει τον στόχο που είναι η προώθηση της γνώσης αφενός και η μεταβίβαση της γνώσης στους νεότερους αφετέρου.
Η περαιτέρω νομιμοποίηση - γιατί αυτά λειτουργούν πάρα πολλές δεκαετίες - της λειτουργίας ιδιωτικών ιδρυμάτων που θα προσφέρουν υπηρεσίες Τριτοβάθμιας, είναι ένα ακόμα λιθαράκι και ένα ακόμα φίλτρο, το οποίο διαχωρίζει αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν και αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν. Και στο πανεπιστήμιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή, ήδη ξέρουμε ότι υπάρχουν φοιτητές δύο ταχυτήτων. Υπάρχουν φοιτητές μας που δουλεύουν - και συνήθως στα περιφερειακά ιδρύματα που είναι και σε τουριστικά κέντρα δουλεύουν νύχτα - με όλα όσα αυτό μπορεί να σημαίνει για τη δυνατότητα συστηματικής παρακολούθησης σπουδών τους και στο τέλος τέλος είναι κουρασμένοι και χάνουν και τα κίνητρα να συνεχίσουν. Και σε ειδικότητες που είναι ειδικότητες γοήτρου, που εάν δεν έχεις τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσεις τις σπουδές σου δεν μπορείς να τις ολοκληρώσεις. Αρα είναι ένα ακόμα φίλτρο στις διακρίσεις που γίνονται μεταξύ των διαφόρων κοινωνικών τάξεων που υφίστανται στην ελληνική κοινωνία.
*curriculum vitae = βιογραφικό σημείωμα