Τρίτη 28 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ
Συνεχίζονται τα προβλήματα με την ασφάλεια στα τρένα

Eurokinissi

Εναν μήνα μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, όπου σκοτώθηκαν 57 άνθρωποι, οι περισσότεροι νέοι, η πολυθρύλητη από την κυβέρνηση επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών μεταφορών πάει με ρυθμούς ...χελώνας, αφού δεν πληρούνται οι απαραίτητοι κανόνες ασφαλείας που ζητάνε οι εργαζόμενοι, με γραπτές εγγυήσεις τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από τη «Hellenic Train».

Βέβαια, η «απελευθέρωση», η ιδιωτικοποίηση και ο τεμαχισμός των σιδηροδρόμων, που θυσιάζουν την ασφάλεια για τα επιχειρηματικά κέρδη και τα οποία υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και όλων των συνδυασμών τους, δεν θίγονται με τα όποια μέτρα - «μπαλώματα» παίρνουν κράτος και εταιρείες: Περικοπές δρομολογίων, χαμηλότερες ταχύτητες (80 χλμ./ώρα σε προαστιακούς/εμπορευματικούς, 100 χλμ./ώρα σε επιβατικές αμαξοστοιχίες), λιγότεροι σταθμοί με χρήση 2 σταθμαρχών και μηχανοδηγών υποχρεωτικά ανά βάρδια και κίνηση σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη - Τιθορέα, όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).

Η γραμμή του Προαστιακού προς Κιάτο δεν ξεκίνησε, αφού οι εργαζόμενοι επισημαίνουν τα προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών, ειδικά σε σήραγγες. Και σε άλλες περιοχές δεν γίνονται τα δρομολόγια, γιατί υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας, ενώ για τους ίδιους λόγους παίρνει αναβολή λειτουργίας και η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Ετσι, τα τρένα που κινούνται είναι ελάχιστα: Τα δρομολόγια του Προαστιακού στην Αττική, αυτό προς Χαλκίδα και ορισμένα περιφερειακά ακόμα.

Την ίδια ώρα συνεχίζεται το «πινγκ πονγκ» για τις ευθύνες, τις αρμοδιότητες και τα συστήματα επικοινωνίας, με τα στελέχη του ΟΣΕ να δηλώνουν ότι το σύστημα ενδοεπικοινωνίας προϊσταμένων σταθμαρχών και μηχανοδηγών, GSM-R, έχει δοκιμαστεί και δουλεύει, αλλά ότι πρέπει να παρθεί απόφαση από τον οργανισμό και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Και οι δύο φορείς μετά την τραγωδία κάνουν «χαρτοπόλεμο» με έγγραφα και ...αποκαλύψεις για το ποιος ...δεν έπαιρνε υπόψη προειδοποιήσεις για την ασφάλεια.

Ξεκίνησαν οι απολογίες

Στο μεταξύ χτες ξεκίνησαν οι απολογίες των τριών κατηγορούμενων για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, με πρώτο τον συμβασιούχο σταθμάρχη να βρίσκεται ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή. Η πολύωρη απολογία του ολοκληρώθηκε αργά το μεσημέρι της Δευτέρας, με τις δικαστικές αρχές να αποφασίζουν να τον αφήσουν ελεύθερο με καταβολή εγγύησης 10.000 ευρώ, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και υποχρέωση εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές τον μήνα.

Ο συμβασιούχος σταθμάρχης έφερε μαζί του και δύο γυναίκες, επίσης συμβασιούχους σταθμάρχες, ως μάρτυρες, ώστε να εξηγήσουν στον εφέτη ανακριτή ποιο ακριβώς είναι το καθεστώς με τις συμβάσεις, τα ωράρια και τις βάρδιες. Ο ίδιος φέρεται να υποστήριξε ότι είχε συγκεκριμένο ωράριο, δουλεύοντας 2 μ.μ. με 10 μ.μ. Είπε επίσης ότι άπαντες γνώριζαν πως στις 10.15 - 10.30 μ.μ. αναχωρούσε ώστε να προλάβει το τελευταίο τρένο για τον Βόλο, όπου κατοικεί, και ότι με βάση αυτό δεν θα μπορούσε να είναι παρών μέχρι τις 11 μ.μ., όταν έγιναν και οι κρίσιμοι χειρισμοί στον πίνακα ελέγχου, που οδήγησαν τις δύο αμαξοστοιχίες στη σύγκρουση.

Επιπλέον, ισχυρίστηκε πως η εργασία του ήταν 40 ώρες εβδομαδιαίως, είτε 8ωρα επί 5 μέρες είτε 6 ώρες και 40 λεπτά επί 6 μέρες, άρα δεν υπήρχε δυνατότητα να παραμένει στο σταθμαρχείο πέρα από τις 10 μ.μ. που σχόλαγε. Ακόμα, ότι η εργασία του ήταν πάντα επικουρική, επομένως εκτελούσε εντολές του εκάστοτε εμπειρότερου συναδέλφου του με τον οποίο μοιραζόταν τη βάρδια. Φέρεται τέλος να είπε ότι δεν γνώριζε τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και ότι η μόνη φορά που έμεινε μόνος του ως σταθμάρχης ήταν στο σταθμαρχείο του Βόλου.

Σήμερα θα απολογηθεί ο εμπειρότερος σταθμάρχης, ενώ στις 30 Μάρτη θα απολογηθεί ο επιθεωρητής. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης, ενώ, όπως φαίνεται από τις έρευνες, στους κατηγορούμενους αναμένεται να προστεθούν και άλλα πρόσωπα πέρα από τους εργαζόμενους.

Στο μεταξύ ο ειδικός εφέτης ανακριτής αναμένεται να καταθέσει αίτημα προς το υπουργείο Αμυνας, οι συρμοί που συγκρούστηκαν να μεταφερθούν σε χώρο με καλύτερη φύλαξη.

Την ίδια ώρα είναι σε πλήρη εξέλιξη η έρευνα των ειδικών εμπειρογνωμόνων και αναμένεται να συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς πρέπει να διευκρινιστεί τι ήταν αυτό που προκάλεσε τη φωτιά την ώρα της φονικής σύγκρουσης. Συνεχίζεται και η έρευνα για γενετικό υλικό, ενώ τέλος οι συγγενείς των θυμάτων και οι τραυματίες που κατάφεραν να βγουν ζωντανοί από το τρένο του θανάτου προετοιμάζουν τις ατομικές και ομαδικές αγωγές τους για το έγκλημα και τους υπαίτιους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παραδόθηκε στον εφέτη το πόρισμα των πραγματογνωμόνων(2023-06-20 00:00:00.0)
Στην Αθήνα το καταγραφικό της αμαξοστοιχίας για προσπάθεια ανάσυρσης νέων στοιχείων(2023-05-31 00:00:00.0)
Εριξαν το φταίξιμο στους εργαζόμενους(2008-08-08 00:00:00.0)
Το φόρτωσαν στον «ανθρώπινο παράγοντα»(2007-07-21 00:00:00.0)
Το «ρίχνουν» πάλι σε ...«ανθρώπινο λάθος»!(2006-03-10 00:00:00.0)
Νεκρός σε σύγκρουση τρένων(2006-03-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ