Κυβερνητικοί και επιχειρηματικοί κύκλοι επιχειρούν να δικαιολογήσουν την τιμαριθμική αναπροσαρμογή, αναφέροντας ότι μετά από δύο συνεχή έτη μειώσεων, προκύπτουν μικρές αυξήσεις τιμών σε ορισμένους σταθμούς διοδίων και σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων. Η πραγματικότητα βέβαια είναι διαφορετική αφού οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους εθνικούς οδικούς άξονες, τα προηγούμενα χρόνια, αξίωσαν και πήραν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ως... διαφυγόντα κέρδη, λόγω της πανδημίας. Δηλαδή, μπορεί να μειώθηκε ελάχιστα και περιστασιακά το κόστος διέλευσης σε κάποιους σταθμούς διοδίων, ωστόσο, τα πήραν πίσω διπλά και τρίδιπλα από την κρατική χρηματοδότηση, δηλαδή από την τσέπη του λαού. Διαχρονικά, από την κατασκευή και λειτουργία των εθνικών οδικών αξόνων βγήκαν πολλαπλά κερδισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι, από την κατασκευή αλλά και την ανάληψη της ετήσιας συντήρησης.
Οι τιμές των διοδίων ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος διαμορφώνονται ως εξής:
Στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Πατρών, οι αυξήσεις είναι της τάξης των 10 - 30 λεπτών, ανάλογα με το είδος του οχήματος. Με τις νέες τιμές το ταξίδι Πάτρα - Αθήνα για ένα ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται στα 11,80 ευρώ (από τα 11,50 ευρώ).
Στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου - Ιωαννίνων θα ισχύσουν στους περισσότερους σταθμούς διοδίων αυξημένα τέλη από 0,05 ευρώ έως 0,25 ευρώ. Ως εκ τούτου το ταξίδι Αντίρριο - Ιωάννινα για ένα ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται στα 12,75 ευρώ (από τα 12,45 ευρώ).
Στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου - Σπάρτης, με βάση τις νέες τιμές, το ταξίδι Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα για ένα ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται στα 10,05 ευρώ (από τα 9,75 ευρώ), ενώ το ταξίδι Κόρινθος - Τρίπολη και κλάδος Λεύκτρου - Σπάρτης διαμορφώνεται στα 11,05 ευρώ (από τα 10,75 ευρώ).