Τρίτη 8 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πάγωσε το «υπερσύγχρονο» αεροδρόμιο!

Χαρακτηριστική για την απροθυμία της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» να χειριστεί καταστάσεις που απαιτούν δαπάνες για υποδομές και εξοπλισμό είναι η περίπτωση του νέου αεροδρομίου που έμεινε κλειστό τρεις μέρες!

Eurokinissi

Κόλαφο για την κυβέρνηση και τους ένθερμους θιασώτες της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» αποτελεί η εικόνα που παρουσιάζει τις τελευταίες μέρες το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ).

Οι... ακραίες καιρικές συνθήκες εξέθεσαν πολιτικά τόσο την κυβέρνηση και όσους στήριξαν την επιλογή κατασκευής ιδιωτικού αεροδρομίου, όσο και τη διοίκηση του γερμανικού αεροδρομίου Σπάτων, το οποίο ουσιαστικά παρέμεινε επί τρεις μέρες κλειστό, αναδεικνύοντας την άρνηση της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» να διαχειριστεί καταστάσεις, που η αντιμετώπισή τους απαιτεί δαπάνες σε υποδομή και εξοπλισμό.

Το αεροδρόμιο άνοιξε τελικά χτες στις 9.30 π.μ. Μέχρι εκείνη την ώρα είχαν ακυρωθεί πολλές πτήσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι επί τρεις μέρες δεν εμφανίστηκε κανένας από τους αρμόδιους του αεροδρομίου να ενημερώσει επίσημα το επιβατικό κοινό, που σε πολλές περιπτώσεις περίμενε περισσότερες από 48 ώρες.

Ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ Ματίας Μίτσερλιχ υποχρεώθηκε να κάνει χτες το απόγευμα τις πρώτες επίσημες δηλώσεις, κάτω από το βάρος της γενικής αποδοκιμασίας. Και τι είπε; Οτι το αεροδρόμιο «λειτούργησε 24 ώρες το 24ωρο τις μέρες των ακραίων καιρικών συνθηκών» (!) και ότι «χάρη στη συνεχή αξιοποίηση του συνόλου του εξοπλισμού και του εξειδικευμένου προσωπικού του αεροδρομίου ο διάδρομος απο-προσγειώσεων διατηρήθηκε σε κατάσταση λειτουργικής ετοιμότητας»! Το κύριο πρόβλημα - κατά τον κ. Μίτσερλιχ - ήταν η αποπαγοποίηση των αεροσκαφών, για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνες είναι οι αεροπορικές εταιρίες και οι φορείς επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς και η αδυναμία προσέλευσης προσωπικού στις θέσεις εργασίας, συμπεριλαμβανομένων και των πληρωμάτων. Τι δεν είπε ο κ. Μίτσερλιχ;


-- Οτι τα ανεπαρκή μηχανήματα εκχιονισμού διατηρούσαν καθαρό τον έναν από τους δύο διαδρόμους, αλλά ο βαθμός ασφαλείας (πέδησης αεροσκαφών) που έδιναν οι αρχές του αεροδρομίου ήταν ο πιο χαμηλός, μεταφέροντας έτσι την ευθύνη ασφαλείας στις αεροπορικές εταιρίες.

-- Οτι εκτός από το διάδρομο, η υπόλοιπη πίστα ήταν παγωμένη και αυτό καθιστούσε εξαιρετικά δυσχερή την προσέγγιση μηχανημάτων και άλλων οχημάτων στα αεροπλάνα.

-- Οτι στο αεροδρόμιο δεν υπάρχει η στοιχειώδης εγκατάσταση για την παροχή νερού, ώστε να εφοδιαστούν τα ειδικά οχήματα με το αντιπαγωτικό υγρό.

-- Οτι σοβαρά προβλήματα παρουσιάστηκαν στο μηχανισμό με τους ιμάντες μεταφοράς αποσκευών, στους κερματοδέκτες παραλαβής των αμαξιδίων, στη λειτουργία των «κάουντερ», στους παγωμένους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, στην αποκλεισμένη, λόγω πάγου, πεζογέφυρα, που συνδέει το πάρκινγκ μεγάλης διάρκειας με το αεροδρόμιο κλπ.

Οσο για την κυβέρνηση; Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, με δηλώσεις του χτες ουσιαστικά «αθώωσε» την εταιρία του αεροδρομίου! Είπε ότι τα προβλήματα που παρουσίασε το αεροδρόμιο οφείλονται στην κακή ορατότητα και την ολισθηρότητα του διαδρόμου και επέρριψε ευθύνες στις εταιρίες «χάντλινγκ», επειδή δεν ήταν σε θέση να ξεπαγώσουν γρήγορα τα αεροπλάνα. Ο υπουργός δήλωσε ότι θα αναζητηθούν - και εφόσον υπάρξουν - θα αποδοθούν ευθύνες. Οπως έγινε γνωστό, οι πρώτες... ευθύνες καταλογίστηκαν ήδη σε τρεις εποχικούς υπαλλήλους της «Ολυμπιακής», οι οποίοι απολύθηκαν!


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ