Σάββατο 6 Ιούνη 2020 - Κυριακή 7 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Ντίλερ» και των ομίλων της ηλεκτροκίνησης

INTIME NEWS

Τη στρατηγική της κυβέρνησης για το λεγόμενο «Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση», που με βάση και τις κατευθύνσεις της ΕΕ ανοίγει νέους δρόμους κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους, παρουσίασε την Παρασκευή σε ειδική εκδήλωση ο Κυρ. Μητσοτάκης, μιλώντας για «σχέδιο ολιστικό» που «αφορά το κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους δήμους, αφορά προφανώς την αγορά».

Ως βασική πτυχή του σχεδίου ο πρωθυπουργός παρουσίασε τα «ειδικά κίνητρα», τα νέα προκλητικά προνόμια δηλαδή στους επιχειρηματικούς ομίλους, για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές της Δυτ. Μακεδονίας και της Αρκαδίας, όπου θα προχωράνε τα σχέδια «απολιγνιτοποίησης», με τις χιλιάδες απολύσεις και την παραπέρα υπονόμευση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας.

Δίνοντας άλλωστε το στίγμα για το τι έχουν να περιμένουν οι εργαζόμενοι από τις νέες αυτές «πράσινες» μπίζνες, διαβεβαίωσε τους επιχειρηματικούς ομίλους ότι οι περιοχές αυτές θα γίνουν απέραντες «ειδικές οικονομικές ζώνες». Συγκεκριμένα, οι μονάδες που θα εγκατασταθούν εκεί θα έχουν μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας, μικρότερο φορολογικό συντελεστή κατά 5% και για 5 κερδοφόρες χρήσεις, αυξημένους συντελεστές απόσβεσης παγίων και οι δαπάνες γι' αυτά θα αφαιρούνται από τα ακαθάριστα έσοδά τους, προσαυξημένες μάλιστα κατά 15%!

Για να ανοίξουν ακριβώς αυτές οι «λεωφόροι» κερδοφορίας για το κεφάλαιο, ο Κυρ. Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι το «masterplan» για την απόσυρση των «ρυπογόνων λιγνιτικών μονάδων» θα είναι σύντομα έτοιμο και θα παρουσιαστεί από τα συναρμόδια υπουργεία. Παρέπεμψε στην ευρωενωσιακή χρηματοδότηση για την επιτάχυνση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στους κλάδους αυτούς, ενώ περηφανεύτηκε για το ότι γίνεται πιο σύντομη η αδειοδότηση των «επενδύσεων» σε ΑΠΕ με το πρόσφατο νομοσχέδιο, το οποίο καταργεί κάθε είδους έλεγχο, μετατρέποντας βουνοκορφές και δασικά οικοσυστήματα σε κρανίου τόπου. Είπε τέλος ότι προχωρούν οι διασυνδέσεις με την Κρήτη και άλλα νησιά, και ότι σύντομα θα ανακοινώσει τη μετάβαση ενός νησιού «σε ένα νέο μοντέλο μετακίνησης», όπου όλα τα οχήματα, δημόσια και ιδιωτικά, θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό.

Σε συνέντευξη Τύπου αμέσως μετά, οι υπουργοί Υποδομών και Περιβάλλοντος παρουσίασαν τους άξονες του σχεδίου νόμου για την ηλεκτροκίνηση. Πέρα από τα προαναφερθέντα «κίνητρα» στους επιχειρηματικούς ομίλους για την εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων, περιλαμβάνουν ακόμη οικονομικά και άλλα «κίνητρα» για την ανανέωση του στόλου οχημάτων, με στόχο το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικό, μέτρο που αφορά και τα επαγγελματικά οχήματα. Στοχεύουν επίσης στην ανανέωση του στόλου φορτηγών, ταξί και μέσων μαζικής μεταφοράς, στην εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους, και τέλος στην ίδρυση και λειτουργία «Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ