Τρίτη 20 Αυγούστου 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πολύμορφες και προκλητικές οι «διευκολύνσεις»

Αποκαλυπτικά στοιχεία, που δείχνουν τη διαχρονική στήριξη από όλες τις κυβερνήσεις στο εφοπλιστικό κεφάλαιο

Την πολύμορφη κρατική στήριξη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, πέρα από τις δεκάδες φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει, παρουσίασε σε εκτενές ρεπορτάζ ο «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου» στις 10 - 11 Αυγούστου. Θυμίζουμε ορισμένα απ' όσα κατέγραφε η εφημερίδα μας:

-- Η άμεση επιδότηση για τις «άγονες γραμμές» προβλέπεται όπως πέρυσι, να αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ. Και σαν να μην έφταναν αυτά, στις 27/6/2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέρασε νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι τα εκατομμύρια ευρώ επιδότησης που παίρνουν οι εφοπλιστές κάθε χρόνο για τις «άγονες γραμμές» «δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται σε τυχόν οφειλές αυτών (σ.σ. των εταιρειών) προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία»! Κατά τον ίδιο τρόπο, το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο», που είναι έμμεση επιδότηση στους εφοπλιστές, προβλέπεται από φέτος (2019) να φτάσει τα 150 εκ. ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να αυξηθεί.

-- Η κρατική στήριξη και για την ανανέωση του γερασμένου στόλου των εφοπλιστών αναγγέλθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και επιβεβαιώθηκε από τον σημερινό υπουργό Ναυτιλίας της ΝΔ, στο όνομα της προσαρμογής των πλοίων στη χρήση των αποθειωμένων καυσίμων. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε ήδη συμφωνηθεί η χρηματοδότηση για τις νέες ναυπηγήσεις να γίνει με μορφή ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα), αλλά και δανειοδότηση με εγγυητή το Δημόσιο.

-- Η άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών φέρει τη σφραγίδα διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, με βάση και τις σχετικές Οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ: Η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ψήφισε το νόμο 4262/2014, που προβλέπει «επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας» για την επιβατηγό ναυτιλία. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε το νόμο 4504/2017, που καταργεί την υποχρέωση των εφοπλιστών πριν από κάθε δρομολογιακή περίοδο να εξοφλούν (πέρα από τους βασικούς μισθούς) όσα έχει ενσωματωμένα ο μισθός (υπερωρίες, Δώρα γιορτών, κυριακάτικες αργίες κ.ά.) και προβλέπονται από τη ΣΣΕ. Επίσης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την ψήφο και της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων αστικών κομμάτων, ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία την Οδηγία 2105/1794 της ΕΕ, ανοίγοντας την πόρτα για ομαδικές απολύσεις στα καράβια. Ακόμα, παραμένει σε πλήρη ισχύ ο νόμος της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ που δίνει τη δυνατότητα στους εφοπλιστές ουσιαστικά να καθορίζουν κατά την κρίση τους την οργανική σύνθεση των επιβατηγών πλοίων.

-- Από το 2013 έχει ουσιαστικά καταργηθεί η 10μηνη δρομολόγηση και επάνδρωση των ακτοπλοϊκών πλοίων, αφού η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ πέρασε νόμο, τον οποίο διατήρησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που προβλέπει τη δρομολόγηση των ταχύπλοων από 7 μήνες το χρόνο σε 4 και δόθηκε η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογούν δεύτερο πλοίο στην ίδια γραμμή, μόνο για δύο μήνες το χρόνο, αντί του υποχρεωτικού δεκάμηνου που ίσχυε έως τότε.

-- Τα εισιτήρια τραβάνε σταθερά την ανηφόρα, παρά τις πολύμορφες κρατικές επιδοτήσεις. Οι εφοπλιστές με τις ευλογίες όλων των κυβερνήσεων αυξάνουν κάθε τόσο τις τιμές, ενώ στις 25 Απρίλη επέβαλαν και νέα αύξηση έως και 7,5%.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ